Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jen ve světě Tesly: firma do Modelu 3 zapomněla dát rádio a počítadlo kilometrů
6.12.2017 | Anna Fišerová | Přidat příspěvek
Dokážete si představit, že by z linek začala sjíždět nějaká sériová Škoda a chyběly v ní tak základní věci? Vtipné je, že Tesle se to stalo. Stejně jako to, že jí to prošlo.
Tesla v létě zahájila sériovou výrobu Modelu 3. Tedy alespoň říkala, že jí zahajuje, dnes už víme, že podle plánu to zdaleka nešlo. Během následujících měsíců byly reálně vyrobeny jen stovky aut, která se dodnes nedostala do rukou jediného z koncových zákazníků - všechna byla dodána zaměstnancům, investorům a dalším spřízněným osobám.
Že kvalita těchto a nakonec ani jiných Tesel není zrovna světoborná, víme dobře, přesto se právě v souvislosti s touto novinkou objevily i jiné pozoruhodné nedokonalosti. Pohled na palubní systém vozu ukázal nejen to, že ovládání vozu je doslova uživatelské peklo, ale také to, že v autě chybí FM rádio, i v dnešní době dost podstatná věc.
Později se navíc ukázalo, že vůz nedisponuje ani jinou podstatnou funkcí, počítadlem najetých kilometrů. Snad ne tím celkovým, podle dostupných informací mělo jít pouze o počítadlo dílčí vzdálenosti, i to je ale věc, kterou řidiči běžně používají. Důvod? K tomu se Tesla oficiálně odmítla vyjádřit, diskutující na internetu si ale tradičně odpověděli sami. Někteří přišli vysvětlením, že Tesla chtěla rádio i počítadlo kilometrů nabídnout za příplatek. Jako žert dobré, v tomto případě šlo ale zcela jistě o chybu, která se na světlo světa dostat neměla.
Za normálních okolností by obojí bylo průšvihem, který se bude jakékoli tradiční automobilce jen obtížně řešit. Stejně tak jako se ale takový problém může jen ve světě Tesly snadno stát, může být také jen v něm snadno odstraněn. Tesla provedla na dálku softwarovou aktualizaci všech Modelů 3 a ty rázem mají jak rádio, tak počítadlo kilometrů.
Tohle byly medializované nedostatky, potíží ale bylo víc. Na Modelech 3 dlouho scházela kontrola tlaku v pneumatikách, aplikace měření aktuální spotřeby energie nebo automatické odsunutí volantu po skončení jízdy. Tohle všechno musela Tesla za posledních několik týdnů vyřešit, protože se na to při výrobě prostě zapomnělo. Do servisu kvůli svolávací akci ale nemuselo ani jedno auto...
Uživatelskou nepřívětivost rozhraní Modelu 3 asi žádná aktualizace nevyřeší, chybějící položky v něm jsou ale doplňovány celkem snadno...
Zdroj: Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 6 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva