Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jednou a dost: řidiči hybridy podruhé už moc nechtějí
10.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pohon budoucnosti? Studie ukazuje, že většina vlastníků hybridů není s vozem této koncepce spokojena natolik, aby si jej pořídila znovu.
Naučili jsme se, že není radno věřit průzkumům a statistice, kterou si sami nezfalšujeme. Občas ale sběr a analýza vypadají důvěryhodněji než jindy, což by mohl být i případ nejnovější studie o loajalitě majitelů hybridních aut a jejich ochotě pořídit si další auto tohoto typu. S ohledem na celkově stále nízký zájem o tento druh aut se zdá být docela uvěřitelná, i když by vypadala asi věrohodněji, kdyby se věnovala celosvětovému a nikoli jen severoamerickému trhu. Nicméně...
Americká agentura R. L. Polk vyzvídala u bývalých majitelů hybridních aut a zajímalo ji, jaký další vůz si pořídili poté, co jim jejich benzín-elektrický stroj „dosloužil”. Z odpovědí respondentů vyplývá, že jen 35 procent se opět rozhodlo pro nákup hybridu.
Tato data odrážejí situaci v roce 2011 a ukazují, že nejloajálnější jsou řidiči vozů Toyota a to nejen vůči hybridům ale také značce samotné. Až šedesát procent z nich si zase pořídilo Toyotu, ačkoli to nemusel být pouze hybrid. Přitom už předchozí studie J.D. Power prokázala, že věrnost této značce zachovává 49 procent všech klientů (bez zkoumání vztahu k pohonné jednotce), čili minimálně Toyota se může radovat - hybridy jí „kšefty” nekazí, právě naopak. A i z hlediska zachování přízně hybridnímu pohonu jsou majitelé Priusu a spol. docela „věrní” - 41 procent z nich zůstane u dvou motorů bez ohledu na další značku. Jenže je to spíše výjimka potvrzující docela jiné pravidlo.
Obecná „návratnost“ majitelů benzín-elektrických vozů je totiž dramaticky nižší. Polk tvrdí, že jen 35 procent majitelů hybridů se opět vrátí k tomu typu vozu, bez ohledu na značku. Pokud navíc pomine dosti loajální „