Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 | Petr Miler
Je to český lidový luxus své doby, který byl raritou v podstatě vždycky. A tím spíš je jím dnes v tomto stavu. Později narozené musí nutně zarazit, co vůbec bylo možné do nové škodovky už před skoro 20 lety koupit.
Ten, kdo miluje auta a neprožil začátek nového milénia v „při automobilovém vědomí”, musí dnes být šťastnějším člověkem, o tom jsme přesvědčeni. Zejména z dnešního pohledu je totiž naprosto fascinující, co všechno za možnosti tehdy nové vozy všeho druhu nabízely. Něco takového už se nikdy nevrátilo a obáváme se, že už se to ani nikdy nevrátí.
Je celkem úplně jedno, jestli si vzpomenete na cokoli od Alfy Romeo 147 po Volkswagen Golf IV, mohli jste mít dvěma slovy skoro cokoli. Alfu šlo mít s benziny od 1,6 R4 do 3,2 V6, k tomu několik dieselů, řadu převodovek. Pravými experty na variabilitu ale byli u VW, kdy i do obyčejného Golfu šlo mít čtyř-, pěti- i šestiválce, pohony předních i všech kol, automaty několika typů, k tomu tři druhy karoserie (nebo pět, pokud budeme počítat i Boru). Dnešní nabídka motorů, pohonů a převodovek do prakticky čehokoli obyčejnějšího je vedle toho výsměch, je to jako menu ve vaší oblíbené hospodě po návštěvě Zdeňka Pohlreicha. Je to možná „dobré pro byznys”, ale z pohledu zákazníka?
Z lepší situace tou dobou profitovala i Škoda, která nabízela mimo jiné první generaci Superbu. Ačkoli šlo z dnešního pohledu o relativně neúspěšné auto, mohli jste jej mít též v záplavě verzí. Tak se stalo, že se do osobní škodovky vůbec poprvé - a bohužel také naposledy - dostal šestiválcový turbodiesel. Věřte nebo ne, ale dnes mrtvý typ motoru i pro auta jako jsou menší Mercedesy, bylo možné mít pod kapotou obyčejného Superbu vedle několika variant čtyřválců a dalšího šestiválce.
Šlo o motor 2,5 TDI, z dnešního pohledu poněkud archaické zboží s výkonem 163 koní, ale buďme fér - nabídka verzí 1,9 TDI pro Superb tehdy končila na 130 koních, takže tohle byla možnost, jak zamířit ještě výš. A nešlo ani tak o výkon jako o noblesu, tohle je vedle agregátů TDI PD se čtyřmi válci jemný motor. Je celkem pochopitelné, že kdo si tento vůz koupil, ten s ním obvykle mohutně jezdil, je to dálniční křižník par excellence. Majitel auta na fotkách níže ale nebyl z takových.
Vůz s tímto pohonem a celkově velmi vysokou specifikací, která zahrnuje třeba i dobovou navigaci, palubní telefon nebo vyhřívání zadních sedadel, si první a jediný majitel šetřil tak moc, že s ním za 18 let od roku 2006 najel pouze 43 tisíc kilometrů. To je na Superb něco jako nic a byť nelze říci, že auto vypadá jako nové, je opravdu málo opotřebené a téměř dokonale originální. Vidíme pouze netovární koncovky výfuků, které zpod zadního nárazníku nepřirozeně trčí, ale jinak? Auto navíc přes zmíněné „nepoužívání” mělo pravidelnou péči, takže má být technicky velmi svěží.
Je to vážně trochu posel z minulosti, jejíž existenci někteří časem ani nebudou věřit. Toto auto je ale stejně skutečné jako ona sama a může být vaše za přijatelných 9 990 euro, tedy asi 253 tisíc korun. Pokud byste měli zájem, nechť vaše cesta do lepších automobilových časů vede do německého Ratingenu. Je to skoro nejzazší západní cíp Německa, takže to nebude krátký výlet, ale tušíme, že už cesta zpátky bude stát za to...
Škoda skutečně kdysi nabízela auto s motorem V6 TDI, šlo o Superb první generace. Tento kousek to připomíná ve velmi zachovalém stavu s minimálním nájezdem, o který se postaral jediný majitel. Dnes je to rarita na entou. Foto: Mocars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mocars@Mobile.de
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 3 hodinami - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 10:00
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech včera 15:00
- MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi včera 10:00
- BMW R 12 S: pocta ikoně včera 09:40
- MS Women - WorldWCR 2025 - 25 startujících žen 19.12.2024
Nejnovější články
- Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 3 minutami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
před 3 hodinami - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
před 4 hodinami - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
před 5 hodinami - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.21. 10:39 - Truck Daškam
- Chlubítko univerzální 12.21. 09:54 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 12.19. 09:13 - Zajda