Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je stále pravděpodobnější, že Lewis Hamilton už se do F1 nevrátí, prý trvá na svém
24.1.2021 | Petr Miler
Blíží se konec ledna a smlouva mezi Lewisem Hamiltonem a Mercedesem, která by mu dovolila pokračovat v jeho vítězném tažení, neexistuje. A podle Garyho Andersona je stále pravděpodobnější, že už ani nevznikne.
Uvidíme ještě Lewise Hamiltona ve Formuli 1, nebo se od letošního roku přesune mimo závodní svět a pokusí se své jméno zpeněžit jinak? To je otázka, na kterou ani 24. ledna 2021 kupodivu nemáme odpověď. Je opravdu mimořádně nezvyklé, aby úřadující mistr světa byl po skončení sezóny jezdcem bez angažmá, natož aby takový stav panoval i sedm týdnů před začátkem testů pro novou sezónu. Ale tak to je.
Nastalé situaci jsme se věnovali hned zkraje roku a posléze se k ní ještě několikrát vrátili, naposledy když bývalý šéf stáje F1 Eddie Jordan řekl, že by Hamiltonovi pro jeho chování ukázal dveře. Podle jeho, prý zaručených informací jde Lewisovi H. hlavně o to, aby po co nejdelší čas inkasoval požadovaných 50 milionů liber za rok (1,47 miliardy Kč) a zároveň mohl zastávat jakousi zvláštní roli v Mercedesu.
Že tomu tak je, potvrzuje Gary Anderson, špičkový konstruktér, který dekády navrhoval monoposty pro různé týmy Formule 1 (mimo jiné také pro Jordan) a po ukončení kariéry v tomto oboru se věnuje informování o dění ve světě Formule 1. Není pochyb o tom, že jde o člověka, který má o dění v F1 výjimečný přehled a právě on v podcastu webu The Race vyjádřil své pochybnosti nad tím, zda se Hamilton do F1 vůbec někdy vrátí.
Anderson, stejně jako všichni včetně nás, si obecně vzato pořád myslí, že se Hamilton s Mercedesem nakonec spíše domluví než nikoli, pravděpodobné je to ale stále méně. Podle informací britského konstruktéra Mercedes v mezičase nabídl svému dosavadnímu pilotovi v případě délky trvání smlouvy lepší podmínky než dříve, nenabídl mu ale pořád tolik, kolik Hamilton představoval. A pilot odmítl, protože má dál trvat na svém.
I v reakci na tento vývoj Anderson naznačuje, že k dohodě dojít nemusí, pokud si Hamilton neuvědomí realitu současné ekonomické situace a složitosti, s jakou i velké firmy dostávají peníze do Formule 1. Tým Mercedesu nepatří jen Mercedesu, spoluvlastní jej s Totem Wolffem a firmou INEOS a zejména třícípá hvězda s chemickým gigantem mají mít problém s tím vydržovat si Hamiltona v momentě, kdy propouští část zaměstnanců a snižují platy těm zbývajícím.
Anderson říká, že pokud Hamilton realitu situace nepřijme, může odejít. A Mark Hughes, další komentátor Formule 1 dodává, že Lewise H. to netrápí tak moc, jak si někteří mohou myslet - podle něj je mentálně zabetonován v situaci, kdy je připraven odejít ve chvíli, kdy nedostane, co žádá. A je přesvědčen, že v této hře je to Mercedes, kdo může ztratit víc - pokud bude mít takovou nadvládu jako loni, Hamiltona skutečně nepotřebuje. Ale pokud se konkurence přiblíží, bez špičkového pilota může mít problém.
Šance pro George Russella na angažmá u třícípé hvězdy tak podle obou expertů stoupají, třebaže Toto Wolff (který je mimochodem jeho manažerem) říká, že na sedadlo u Mercedesu dělá příliš mnoho chyb. Wolff totiž má být tím jediným, kdo Hamiltona chce stůj co stůj, rozhodující slovo ale nemá. A pokud Hamilton neustoupí ani o píď, může se skutečně stát, že svět F1 nadobro opustí, protože naděje, že by pro příští rok získal sedadlo u jiného týmu - nebo se vrátil třeba po roční pauze - je mizivá.
Lewis Hamilton by se ani mimo Formuli 1 neztratil, a tak chce pokračovat u Mercedesu jen v případě, že dostane, co chce. Za nastalé situace je tak stále pravděpodobnější, že skončí, třebaže tomu pořád nikdo nechce věřit. Foto: Mercedes-AMG F1
Zdroj: The Race
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
Nejčtenější články
- Hybridizace dalšího uctívaného Porsche 911 bude hlavně dárek pro stávající majitele, poznají tzv. Ferrari efekt
29.10.2024 - Cadillac do detailu ukázal svůj luxusní obytný vůz budoucnosti, vypadá jako z jiného světa
29.10.2024 - Ne všichni ve VW jsou mimo: „S elektromobily jsme ignorovali zákazníky,” říká zaměstnanec, zatímco se rýsují továrny na zavření
30.10.2024 - Stále hůř: Šéf ostrých Porsche říká, že na koupi GT3 máte asi rok, maximálně dva, pak ji zabijí emisní regulace
30.10.2024 - Auto čínského výrobce mobilů oslnilo časem z okruhu. Je to ale trochu levárna, vozu navíc po 43 km dojdou baterky
30.10.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.28. 00:45 - Zajda
- kamera do auta 11.27. 22:31 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 11.27. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.27. 19:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.27. 18:03 - jerry
- whitelist & blacklist 11.27. 17:21 - jerry
- VZKAZY 11.27. 14:40 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.27. 10:52 - mafel