Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je nový Trackhawk skutečně nejrychlejším SUV světa, jak tvrdí Jeep?
12.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Má 717 koní, 884 Nm, stovku udělá za 3,6 sekundy a jede až 290 km/h. To je na SUV extrémní dynamika, může se ale skutečně titulovat jako nejlepší?
„Nejrychlejší SUV na světě“, tak nám byl během uplynulého víkendu představen Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Pod kapotou má 6,2litrový přeplňovaný osmiválec HEMI, stejně jako modely Dodge Charger a Challenger SRT Hellcat. V Jeepu má výkon 717 koní a točivý moment vrcholí na 881 Nm. To jsou parametry, jímž se nemůže rovnat ani Bentley Bentayga.
Britské SUV má nový šestilitrový dvanáctiválec twin-turbo, který dává k dobru 608 koní a 900 Nm. Za americkým konkurentem tak o 100 koní zaostává. Zrychlení z klidu na stovku pak Bentayga zvládá za 4,1 sekundy, Trackhawk na stejnou disciplínu potřebuje pouze 3,6 sekundy. Přesto i Bentley tvrdí, že právě ono vyrábí nejrychlejší SUV na světě.
Důvodem je v tomto ohledu nejvyšší rychlost, Bentayga totiž o jeden kilometr v hodině překonává magickou třístovku. Té se Trackhawk přibližuje na dohled, ovšem s metou 290 km/h zůstává za Brity. Která z automobilek má tedy pravdu? Odpověď se nehledá snadno, závisí totiž na zvolených kritériích. Navíc Bentley a Jeep nejsou ve hře samy, dále tu máme ještě Teslu, Porsche a Alfu Romeo - a i tyto značky si nárokují ten samý titul.
Porsche se v tomto směru spoléhá na Cayenne Turbo S, jeho výkon je ale dalece za konkurencí. Vůz dostal „pouze“ 570 koní a 800 Nm. Nicméně sprintem na stovku za 4,1 sekundy vyrovnává Bentley, maximálkou 284 km/h se pak dostává na dostřel Jeepu. Obě značky ale nejspíše válcuje na Ringu, který zvládá objet za 7 minut a 59,74 sekundy. Nejspíše proto, že Jeep ani Bentley se žádným časem z Ringu nepochlubily, přestože minimálně Britové své aristokratické SUV na tomto okruhu testovali. S ohledem na předpoklad „nepouštím se do soubojů, které jsem předem prohrál” tak předpokládáme, že Porsche bude na Nordschleife lepší.
Nová Alfa Romeo Stelvio QV je na tom na první pohled ještě hůře než zmíněné vozy, pochlubit se totiž může pouze 510 koňmi a 600 Nm. Ovšem v rámci akcelerace ji aktuálně můžeme umístit na druhou příčku v pořadí, stovku totiž pokoří za 3,9 sekundy. V případě maximálky pak za sebou taktéž nechává Cayenne Turbo S, byť jen o kilometr v hodině. Tento náskok měl vést k lepšímu času na Ringu (7 minut 59 sekund).
Prozatím se ovšem jedná pouze o zvěsti, s důkazem Italové nepřišli. My se proto přesuneme k poslednímu výrobci, o němž byla zmínka, a sice k Tesle. Ta má ve svém portfoliu Model X, který má ve verzi P100D a v režimu Ludicrous zvládat stovku za pouhých 3,1 sekundy. Tedy o pět desetin rychleji než Jeep, k čemuž mu dopomáhá 760 koní a 1 047 Nm.
Pokud bychom brali všechny zmíněné vozy jako SUV, pak Jeep není nic - Tesla lépe akceleruje, Bentley má vyšší maximálku a Alfa s Porsche jsou králi Nordschleife. Jak už jsme ale sami zmínili v původním představení Trackhawku, minimálně Teslu je obtížné vnímat jako klasické SUV a Jeep k tomu přistupuje stejně: „Používáme data společnosti Ward, dle nichž je Jeep Grand Cherokee klasifikován jako střední SUV, zatímco Tesla jako střední luxusní CUV (crossover),“ praví oficiální reakce Jeepu na vznesený dotaz.
Jinými slovy, Tesla Model X je brána jako zcela jiná kategorie a proto ji Jeep nebere v potaz. Modely od Bentley, Porsche a Alfy Romeo se Američané už zabývají, ale postačí jim, že je jasně poráží ve zrychlení. Grand Cherokee Trackhawk má tak podle Jeepu plný nárok na titul „nejrychlejší a nejvýkonnější SUV světa“, my bychom se ale podrželi původně řečeného: „Nejlépe zrychlující SUV,” tak Trackhawk skutečně lze titulovat.



















































Toto je nové nejrychlejší a nejvýkonnější SUV světa. Dle Jeepu nepochybně, s odstupem vnímáno ne tak docela
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva