Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je možné dojet s nejlevnějším SUV světa po vlastní ose z Indie do Francie?
25.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O spolehlivosti a trvanlivosti Renaultů panují pochybnosti a pokud jde o vůz za 96 tisíc Kč, panují dvojnásob. Tak jej vyslali na cestu dlouhou 19 tisíc km.
Není tomu dlouho, co se Fiat rozhodl poměrně neobvyklou cestou demonstrovat kvality znovuzrozeného modelu Tipo. Sedan proto poslal na cestu kolem světa. Sice pro ni potřebovali takřka dvojnásobek času, než tomu bylo v případě hrdinů románu Julese Vernea, nicméně vůz vše zvládl se ctí. Jen jeho vizáž i opotřebení spotřebních dílů naznačovala, že má za sebou 24 000 km.
Nyní tu máme další počin, jenž má potvrdit kvality vozu, o němž mnohý asi zrovna valně nesmýšlí. Nikoliv jen kvůli značce, jejíž logo se nastěhovalo na čelní masku, ale hlavně kvůli ceně. Čest totiž máme s jedním z nejlevnějších aut světa, kterému Renault říká nejlevnější SUV světa. A i když se můžeme ptát, jak moc je to SUV a jak moc jen oplastovaný hatchback s vyšší stavbou, nejlevnější auto takového ražení to je. Primárně si stejně jako kdysi Tata Nano klade za cíl ovládnout Indii a říká si Renault Kwid.
Je opravdu levný, v základu stojí v přepočtu zhruba 96 000 Kč. Při pohledu na tuto částku, která příliš nekoresponduje s relativně širokou výbavou, asi nepřekvapí, že Kwid se stal prodejním hitem. Před několika málo dny překročil metu 150 000 registrací, zájem o něj navíc i nadále roste. Zvláště poté, co Renault původní 0,8litrové provedení doplnil modelem s litrovým tříválcem, což jeho cenu navýšilo na asi 128 000 Kč.
Ani to není závratná suma, byť tu předchozí překonává o třetinu. Za tím přitom nestojí jen výkonnější pohonná jednotka, ale také navýšená standardní výbava, která zahrnuje klimatizaci a multimediální systém s rozměrným dotykovým displejem. Právě toto provedení přitom bylo vybráno, aby oslavilo roční pobyt SUV na trhu. Jak? No přece ukázkou své odolnosti.
Renault se tedy podobně jako Fiat rozhodl, že vůz pošle ve spolupráci s kolegy z indického Autocaru na náročné dobrodružství. Místo cesty kolem světa byla zvolena o trochu méně náročná trasa. Odstartovala v indickém Dillí, kde se SUV vyrábí, a vedla do francouzské Paříže, kde byl vůz pro změnu navržen.
Suma sumárum tu tedy máme 18 996 kilometrů dlouhou štreku napříč 13 zeměmi, kterou Kwid zvládl za 45 dnů. Na jejím konci sice SUV vykazovalo nemalé opotřebení, nicméně během cesty nedošlo k žádné mechanické poruše. To je pro Renault opravdu dobrý výsledek, zvláště s ohledem na různé silniční podmínky i výkyvy počasí.
„Připravovali jsme se na teploty maximálně do minus pěti stupňů Celsia, ale když jsme dorazili do Aralsku v Kazachstánu, bylo -23 stupňů Celsia. Takovou zimu nikdo z nás ještě nezažil. Ashley (kameraman) měl dokonce potíže zaklapnout uzávěrku na kameře,“ dodává k cestě indický kolega Rahul Kakkar s tím, že teplota při startu cesty se pohybovala na plus třiceti stupních.
Kromě teplotních výkyvů musel vůz čelit jak těžkým dešťům a záplavám. tak německým dálnicím s neomezenou nejvyšší rychlostí, kde se Kwid i přes 68 koní pod kapotou dokázal dostat na 174 km/h. I přesto se ale vůz po návštěvě zemí, mezi něž patří i sousední Polsko, dokázal v solidním stavu dostat 4. prosince do Paříže.
Zda ovšem potvrzení kvalit malé SUV bude stačit k rozhodnutí o dovozu do Evropy, to zatím není jisté. Renault v tomto ohledu prozatím pouze naznačil, že jakýkoliv přechod na kontinentální provedení by si vyžádal nemalé modifikace a tedy i s nimi spojený nárůst ceny. Je pak otázka, zdali by dokázat přesvědčit klienty Dacie, neboť s tímto logem by jeho místní působení bylo nejspíše spojeno...

Nebyla to sice cesta kolem světa, o malý výlet ale rozhodně nešlo
Renault Kwid zvládl za 45 dní urazit takřka 19 tisíc kilometrů z indického Dillí do francouzské Paříže
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle