Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May zavzpomínal, jak se v začátcích Top Gearu ztratil přímo při natáčení
30.5.2019 | Petr Prokopec
Kapitán Šnek je dnes před kamerou jako doma, v začátcích Top Gearu ale zase tak zkušený nebyl. A tak se stalo, že si úkol „následovat tmavě modrý Range Rover” vysvětlil trochu jinak.
Natáčení televizního pořadu rozhodně není taková zábava, jak si mnozí myslí. Častokrát musíte opakovaně projíždět jeden a tentýž silniční úsek. Možná si říkáte, že pokud zrovna sedíte za volantem nejnovějšího Ferrari, nemusí to být zrovna špatné. Nicméně si představte, že máte pod pravou nohou k dispozici stovky koní, a přesto se musíte ploužit nižším tempem než tříválcové rodinné hatchbacky. Jinak by totiž kamera nezachytila veškeré detaily a vy byste byli nuceni vše provádět zas a znova.
Nástrah a problémů ovšem může být daleko více, jak uvádí James May. Ten aktuálně zavzpomínal na svá raná léta u Top Gearu, kdy ještě nebyl tak ostříleným harcovníkem před kamerami. V té době spolu s Jeremym Clarksonem a Richardem Hammondem uspořádali srovnávací test tří různých vozů, jejichž loga či tvary si již May nevybavuje. Co mu však v paměti utkvělo, to je skutečnost, že každý z moderátorů měl k dispozici filmařské auto, kterého se měl držet.
Něco takového samozřejmě při samotném natáčení není až tak náročné, neboť jednoduše jedete přesně za tím vozem, který má otevřený zavazadelník, z nějž visí chlapík s kamerou na rameni. Nicméně zapotřebí jsou také různé přejezdy mezi lokalitami, a právě v tomto bodě dochází k zaklapnutí víka zavazadelníku, načež se filmařský vůz mění na zcela obyčejný. I přes zázemí BBC totiž Top Gear neměl k dispozici speciál s flexibilním ramenem na střeše.
Štáb podle Jamese povětšinou užíval Land Rover Discovery, nicméně občas došlo také na zapojení Range Roveru. A právě jeden takový s tmavě modrou karoserií měl May přidělený, přičemž jej měl následovat na další plac vzdálený zhruba 50 kilometrů. Přesně tak i učinil, načež se ocitl na jedné farmě. V tu chvíli Range Rover zastavil, vystoupil z něj muž, který stoprocentně nepatřil ke štábu, a zeptal se Maye, co proboha dělá na jeho příjezdovce.
Jinými slovy, James si jednoduše spletl vůz, který měl následovat a jel za zcela jiným tmavě modrým Range Roverem. Jeho majiteli pak musel složitě vysvětlovat, že rozhodně není vrahem, který si jej a jeho rodinu vybral za své příští oběti, jakkoliv to tak vypadalo. Přeci jen v té době nebyl příliš známý, seděl v propůjčeném voze a po několik desítek kilometrů následoval cizí auto až k jeho cílové destinaci, kterou byla farma v místech, kde lišky dávají dobrou noc.
Dnes je z toho zajímavá historka pro zasmání, ovšem tenkrát nejspíše Jamesi ani majiteli Range Roveru příliš veselo nebylo. Nás by přitom zajímalo, co v dané chvíli dělal štáb, když zjistil, že May není nikde poblíž. Přeci jen ujet 50 kilometrů nějaký ten čas zabere, stejně jako zpáteční cesta a následný sprint na tu správnou destinaci. Nehledě na to, že chvíli James strávil vysvětlováním, že podivný účes má dobrovolně a nikoliv od krabice, v níž minulou noc přespával.


James May zavzpomínal na dobu, kdy se při natáčení Top Gearu ztratil
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejnovější články
Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včeraNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva