Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May zavzpomínal, jak se v začátcích Top Gearu ztratil přímo při natáčení
30.5.2019 | Petr Prokopec
Kapitán Šnek je dnes před kamerou jako doma, v začátcích Top Gearu ale zase tak zkušený nebyl. A tak se stalo, že si úkol „následovat tmavě modrý Range Rover” vysvětlil trochu jinak.
Natáčení televizního pořadu rozhodně není taková zábava, jak si mnozí myslí. Častokrát musíte opakovaně projíždět jeden a tentýž silniční úsek. Možná si říkáte, že pokud zrovna sedíte za volantem nejnovějšího Ferrari, nemusí to být zrovna špatné. Nicméně si představte, že máte pod pravou nohou k dispozici stovky koní, a přesto se musíte ploužit nižším tempem než tříválcové rodinné hatchbacky. Jinak by totiž kamera nezachytila veškeré detaily a vy byste byli nuceni vše provádět zas a znova.
Nástrah a problémů ovšem může být daleko více, jak uvádí James May. Ten aktuálně zavzpomínal na svá raná léta u Top Gearu, kdy ještě nebyl tak ostříleným harcovníkem před kamerami. V té době spolu s Jeremym Clarksonem a Richardem Hammondem uspořádali srovnávací test tří různých vozů, jejichž loga či tvary si již May nevybavuje. Co mu však v paměti utkvělo, to je skutečnost, že každý z moderátorů měl k dispozici filmařské auto, kterého se měl držet.
Něco takového samozřejmě při samotném natáčení není až tak náročné, neboť jednoduše jedete přesně za tím vozem, který má otevřený zavazadelník, z nějž visí chlapík s kamerou na rameni. Nicméně zapotřebí jsou také různé přejezdy mezi lokalitami, a právě v tomto bodě dochází k zaklapnutí víka zavazadelníku, načež se filmařský vůz mění na zcela obyčejný. I přes zázemí BBC totiž Top Gear neměl k dispozici speciál s flexibilním ramenem na střeše.
Štáb podle Jamese povětšinou užíval Land Rover Discovery, nicméně občas došlo také na zapojení Range Roveru. A právě jeden takový s tmavě modrou karoserií měl May přidělený, přičemž jej měl následovat na další plac vzdálený zhruba 50 kilometrů. Přesně tak i učinil, načež se ocitl na jedné farmě. V tu chvíli Range Rover zastavil, vystoupil z něj muž, který stoprocentně nepatřil ke štábu, a zeptal se Maye, co proboha dělá na jeho příjezdovce.
Jinými slovy, James si jednoduše spletl vůz, který měl následovat a jel za zcela jiným tmavě modrým Range Roverem. Jeho majiteli pak musel složitě vysvětlovat, že rozhodně není vrahem, který si jej a jeho rodinu vybral za své příští oběti, jakkoliv to tak vypadalo. Přeci jen v té době nebyl příliš známý, seděl v propůjčeném voze a po několik desítek kilometrů následoval cizí auto až k jeho cílové destinaci, kterou byla farma v místech, kde lišky dávají dobrou noc.
Dnes je z toho zajímavá historka pro zasmání, ovšem tenkrát nejspíše Jamesi ani majiteli Range Roveru příliš veselo nebylo. Nás by přitom zajímalo, co v dané chvíli dělal štáb, když zjistil, že May není nikde poblíž. Přeci jen ujet 50 kilometrů nějaký ten čas zabere, stejně jako zpáteční cesta a následný sprint na tu správnou destinaci. Nehledě na to, že chvíli James strávil vysvětlováním, že podivný účes má dobrovolně a nikoliv od krabice, v níž minulou noc přespával.
James May zavzpomínal na dobu, kdy se při natáčení Top Gearu ztratil
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 10 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva