Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May v rozhovoru vyhlásil nejlepší auto roku 2018, hned si jedno koupil
21.1.2019 | Petr Prokopec
Nejen nejlepší auto loňského roku, ale i svůj názor na dieselové motory či na novou Toyotu Supra prozradil v rozhovoru slavný moderátor Top Gearu a The Grand Tour.
Není tomu dlouho, co James May prohlásil, že své šediny si nechal opětovně narůst jen kvůli divákům. Ač to myslel minimálně napůl v žertu, řada lidí se nejspíše zděsila, když zahlédla nejnovější video s ním v hlavní roli. May se totiž nechal vyzpovídat v kadeřnictví, což by mohlo naznačit, že svou hřívu se zase chystá shodit. Toho bychom se ale nakonec neměli obávat, na nůžky či strojek v jeho případě nakonec nedošlo. Místo toho si James užil kadeřnictvím nabízenou kávu a zodpověděl bezpočet otázek.
Hned ta první je spojena s nejlepší vozem, který loni řídil. Za ten označil Alpine A110, který si také hned na rozdíl od mnoha jiných pořídil. Oslovily jej i jeho kompaktní rozměry, díky kterým má vlastně k dispozici širší kus silnice. „I proto třeba Richard Hammond má z nás tří největší dům, protože je nejmenší.“ S čím ovšem James má trochu problém, to je vzhled. Zastává totiž názor, že nová auta by měla být nová i vzhledově, nikoliv se vracet v čase do minulosti.
To je koneckonců důvod, proč nové generaci Toyoty Supra dává May palec nahoru. Zároveň přiznává, že nikdy v životě nevlastnil japonské auto. Tedy až na krátkou epizodu s Daihatsu Fourtrak, které velmi rychle poslal pryč. Pokud by se ale rozhodl změnit názor, byla by prý Supra stoprocentně na vrcholu jeho nákupního seznamu. Či případně Nissan GT-R. Jakmile by ovšem kterýkoliv z těchto vozů zamířil do Jamesovi garáže, jednalo by se vlastně o historické prvenství i z jiného důvodu, než je země původu.
May totiž dále prozradil, že veškeré jeho vozy mají motor usazený uprostřed či vzadu. Platí to jak o zmiňovaném Alpine, jehož 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec se nachází hned za sedadly, tak dokonce o elektrickém BMW i3. V jeho případě je totiž pohonná jednotka usazena nad zadní nápravou. Supra však disponuje přeplňovaným třílitrovým šestiválcem vpředu, tamtéž pak můžeme nalézt i nadvakrát přeplňovaný 3,8litrový agregát Nissanu.
Jaká další auta přitom James skrývá v garáži? Jedním z nich je Ferrari 308, u kterého obdivuje hlavně design. Kromě toho mu daleko více voní než moderní auta, nicméně jízda v něm je v podstatě utrpením a takový Volkswagen Golf by zejména vaše pozadí potěšil daleko více. To je více než překvapivé, neboť May byl u všech zafixován jako milovník starých časů. Aktuálně však dodává, že vše, co je nové, je vlastně lepší.
Co ovšem Maye nikdy neoslovilo, to jsou diesely. Nejde přitom o žádnou hysterickou reakci založenou na soudobé averzi, vozy osazené tímto hnacím ústrojím James vždy odmítal. „Už v 90. letech, kdy byl každý nadšený dieselovými supersedany budoucnosti, jsem říkal, že jsou nesmyslné. A navíc podivně smrdí, nemají takovou okamžitou odezvu na plynový pedál a jejich pohonné ústrojí rachotí. Zbavte se jich.“
Přiložené video s ním vám veškeré Jamesovy odpovědi přiblíží v originále. Za nás pak jen na závěr dodáme Mayovo zhodnocení svých kolegů. Tím otravnějším je prý Jeremy Clarkson, ovšem ani on, ani Richard Hammond nejsou těmi motoristickými novináři, na které by se James nejraději díval v televizi. Na prvním místě je totiž on, druhé místo pak okupuje Chris Harris. Tedy v podstatě jeho konkurence.
James May zodpověděl řadu otázek na neobvyklém místě, v kadeřnictví. Na zkrácení jeho šedin ale nedošlo
V rozhovoru zmínil i nejlepší auto, které loni poznal, Alpine A110. Jedno, právě toto si hned koupil
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva