Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May v rozhovoru vyhlásil nejlepší auto roku 2018, hned si jedno koupil
21.1.2019 | Petr Prokopec
Nejen nejlepší auto loňského roku, ale i svůj názor na dieselové motory či na novou Toyotu Supra prozradil v rozhovoru slavný moderátor Top Gearu a The Grand Tour.
Není tomu dlouho, co James May prohlásil, že své šediny si nechal opětovně narůst jen kvůli divákům. Ač to myslel minimálně napůl v žertu, řada lidí se nejspíše zděsila, když zahlédla nejnovější video s ním v hlavní roli. May se totiž nechal vyzpovídat v kadeřnictví, což by mohlo naznačit, že svou hřívu se zase chystá shodit. Toho bychom se ale nakonec neměli obávat, na nůžky či strojek v jeho případě nakonec nedošlo. Místo toho si James užil kadeřnictvím nabízenou kávu a zodpověděl bezpočet otázek.
Hned ta první je spojena s nejlepší vozem, který loni řídil. Za ten označil Alpine A110, který si také hned na rozdíl od mnoha jiných pořídil. Oslovily jej i jeho kompaktní rozměry, díky kterým má vlastně k dispozici širší kus silnice. „I proto třeba Richard Hammond má z nás tří největší dům, protože je nejmenší.“ S čím ovšem James má trochu problém, to je vzhled. Zastává totiž názor, že nová auta by měla být nová i vzhledově, nikoliv se vracet v čase do minulosti.
To je koneckonců důvod, proč nové generaci Toyoty Supra dává May palec nahoru. Zároveň přiznává, že nikdy v životě nevlastnil japonské auto. Tedy až na krátkou epizodu s Daihatsu Fourtrak, které velmi rychle poslal pryč. Pokud by se ale rozhodl změnit názor, byla by prý Supra stoprocentně na vrcholu jeho nákupního seznamu. Či případně Nissan GT-R. Jakmile by ovšem kterýkoliv z těchto vozů zamířil do Jamesovi garáže, jednalo by se vlastně o historické prvenství i z jiného důvodu, než je země původu.
May totiž dále prozradil, že veškeré jeho vozy mají motor usazený uprostřed či vzadu. Platí to jak o zmiňovaném Alpine, jehož 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec se nachází hned za sedadly, tak dokonce o elektrickém BMW i3. V jeho případě je totiž pohonná jednotka usazena nad zadní nápravou. Supra však disponuje přeplňovaným třílitrovým šestiválcem vpředu, tamtéž pak můžeme nalézt i nadvakrát přeplňovaný 3,8litrový agregát Nissanu.
Jaká další auta přitom James skrývá v garáži? Jedním z nich je Ferrari 308, u kterého obdivuje hlavně design. Kromě toho mu daleko více voní než moderní auta, nicméně jízda v něm je v podstatě utrpením a takový Volkswagen Golf by zejména vaše pozadí potěšil daleko více. To je více než překvapivé, neboť May byl u všech zafixován jako milovník starých časů. Aktuálně však dodává, že vše, co je nové, je vlastně lepší.
Co ovšem Maye nikdy neoslovilo, to jsou diesely. Nejde přitom o žádnou hysterickou reakci založenou na soudobé averzi, vozy osazené tímto hnacím ústrojím James vždy odmítal. „Už v 90. letech, kdy byl každý nadšený dieselovými supersedany budoucnosti, jsem říkal, že jsou nesmyslné. A navíc podivně smrdí, nemají takovou okamžitou odezvu na plynový pedál a jejich pohonné ústrojí rachotí. Zbavte se jich.“
Přiložené video s ním vám veškeré Jamesovy odpovědi přiblíží v originále. Za nás pak jen na závěr dodáme Mayovo zhodnocení svých kolegů. Tím otravnějším je prý Jeremy Clarkson, ovšem ani on, ani Richard Hammond nejsou těmi motoristickými novináři, na které by se James nejraději díval v televizi. Na prvním místě je totiž on, druhé místo pak okupuje Chris Harris. Tedy v podstatě jeho konkurence.
James May zodpověděl řadu otázek na neobvyklém místě, v kadeřnictví. Na zkrácení jeho šedin ale nedošlo
V rozhovoru zmínil i nejlepší auto, které loni poznal, Alpine A110. Jedno, právě toto si hned koupil
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 11 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis