Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May svérázně otestoval Teslu Model S, jeho hodnocení řadu lidí zklame
8.3.2019 | Petr Prokopec
Slavný moderátor Top Gearu a The Grand Tour je konzervativní Brit a od takového člověka by leckdo čekal, že se při hodnocení docela netradičně řešeného auta bude držet zkrátka.
James May vždy působil jako člověk, který touží po naprostém klidu a pozornost veřejnosti je mu vlastně až nemilá. O to větší kontrast proto představuje vůči bouřlivému Jeremy Clarksonovi a ukřičenému Richardu Hammondovi. Nicméně v posledních dnech o něm slyšíme mnohem více než o jeho kolezích. Naposledy se světu svěřil, že kdysi ukradl Jaguar a přidal i další tajemství, která dosud nebyla odhalena. Nově se pro změnu připomněl svérázným testem Tesly.
Již na úvod je přitom nutné zmínit, že kalifornský výrobce automobilů neměl zrovna dobrý vztah s Top Gearem, a to kvůli lehce někdejší recenzi prvního Roadsteru. Za tím ovšem stál Clarkson, nikoliv May. Válečná sekera mezi ním a Elonem Muskem však byla posléze zakopána, v druhé sérii The Grand Tour se tak již objevil Model X. A reakce na něj již nebyly zdaleka negativní, došlo i na nemalé množství pochval. Znovu však u toho byl pouze Jezza.
Jak se tedy asi nejznámější výrobce elektromobilů na světě jeví Jamesovi? A především, jaký je jeho názor na Model S, který mohl vyzkoušet ve vrcholné verzi P100D? Pokud toužíte po kontroverzi, jste na správné adrese, nebudou však u toho negativa, jak by mnohý očekával. May totiž uvedl, že „Tesla Model S P100D je nejlepším muscle carem, jaký kdy byl v Americe vyroben. Což znamená, že je to nejlepší muscle car, jaký kdy vůbec vznikl.“
Toto tvrzení asi mnohého zaskočí, v podstatě to totiž znamená, že Tesla si dává Ford Mustang k snídani, Chevrolet Camaro k obědu a Dodge Challenger k večeři. A ještě jí přitom zbude v žaludku dost místa i na Dodge Charger. Fanoušci těchto vozů s tím asi rozhodně souhlasit nebudou, nicméně skutečností je, že nic jiného jim nezbude. May totiž udeřil hřebíček na hlavičku, i když z určitého úhlu pohledu pouze částečně.
Pod pojmem muscle car se totiž skrývají vozy osazené výkonným ústrojím, jenž povětšinou roztáčí zadní nápravu. Jejich specializací jsou pak sprinty na čtvrtmíli, jíž zvládají střihat i s registrační značkou na zádi. Další podmínkou pak byla i dostupná cena, tak tomu ovšem bylo v 50. letech minulého století. V mezičase však muscle cary výrazně podražily, jak dokazuje třeba Dodge Demon za dva miliony korun.
Model S je ještě o dražší, zvláště ve vrcholné verzi P100D. Zároveň disponuje dvěma elektromotory a tedy i pohonem všech kol. Nicméně samotné zadání splňuje, ve sprintech totiž Tesla, zvláště s aktivovaným modem Ludicrous, nemá konkurenci. Stovku totiž pokoří za 2,5 sekundy, tedy stejně rychle jako Bugatti Chiron. Nicméně hypersport z Molsheimu je desetkrát dražší.
Pravda, zmiňovaný Demon je sice v takový moment rychlejší, ovšem než se s ním vůbec rozjedete, je třeba do nádrže nalít vysokooktanový benzin. Zároveň musíte vyměnit pneumatiky a učinit dalších pár zákroků, kvůli kterým na vás soupeř na startu bude čekat několik desítek minut. V Tesle ale víceméně jen stačí zadat pár příkazů do masivního displeje a poté pouze zašlápnout plyn, jak James dokázal.
Jakkoliv je tedy dané tvrzení kontroverzní, považovat jej můžeme víceméně za pravdivé. A lidé, kteří od Maye čekali, že Teslu strhá, budou jistě zklamání. Něco takového jsme nečekali, jakkoliv víme, že je kupříkladu majitelem elektrického BMW i3. On sám ale dodává, že je ve věku, kdy začíná moderní technologie vnímat daleko vstřícněji. Proto si prý nedokáže představit, že by ještě kdy jel v autě, které by nebylo řádně připojené k internetu...
James May se svezl s Teslou Model S P100D, jeho akcelerace jej dostala do kolen. I proto vůz považuje za nejlepší americký muscle car vůbec. Video pak najdete na níže přiloženém odkazu
Zdroj: DriveTribe
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie