Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May si vyzkoušel Škodu Kodiaq RS, na oslavný verdikt to zatím moc nevypadá
9.10.2019 | Petr Prokopec
Vrchol nabídky české automobilky, tedy Škodu Kodiaq RS za 1,4 milionu korun, má nyní na půl roku půjčený web Drive Tribe i Jamesem Mayem. Už cena a diesel pod kapotou ale budí rozpaky.
Škoda Kodiaq RS měla vystoupat na mladoboleslavský trůn. Nikoliv jen proto, že jde o aktuálně nejdražší model automobilky, zároveň se měl stát tím nejschopnějším. Více než co jiného ale můžeme v tuto chvíli říci, že sportovně laděné SUV je spíše nejkontroverznějším vozem, jaký česká značka nabízí. Škodu přivál do sfér, které jsou již okupovány mnohem prestižnějšími výrobci, vedle nichž Kodiaq i přes bohatou standardní výbavu stále působí jako chudý příbuzný. A kvůli dieselu pod kapotou nedělá zrovna čest ani známému logu RS.
Na tyto oblasti bylo poukázáno v uplynulých měsících hned několikrát, zejména pak Brity. V jejich případě je třeba kritiku obzvláště pozorně poslouchat, neboť se jedná o velké milovníky Škody. Až dosud na mladoboleslavské vozy pěli pouze chvalozpěvy, které byly spojeny i se základním „medvědem“. RS jim však kvůli oné vysoké pořizovací ceně již nedovoluje zavírat oči nad věcmi, jichž by si u mnohem levnějších verzí ani nevšimli či by nad nimi pouze mávli rukou.
Teď si Kodiaq RS pro šestiměsíční test vybral Drive Tribe. Bude tedy zajímavé sledovat, jak si během této doby povede a především zda jej okomentují také zakladatelé této automobilové sociální platformy, tedy Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Poslední již měl možnost usednout za volant, neboť se s vozem nechal i zvěčnit, zatím se ale musíme spokojit s úvodním shrnutím dojmů jeho kolegů.
Také ti byli dosud ke Škodě Kodiaq velmi vstřícní, hned dva si jej totiž pořídili za své vlastní peníze jako rodinné auto. Nicméně v obou případech šlo o běžnější provedení, nikoliv o vrchol řady. Také Drive Tribe totiž považuje verzi RS za příliš drahou, zvláště poté, co byl ke standardu přihozen vyhřívaný volant, sada kamer, audio systém Canton, elektrické víko zavazadelníku či panoramatická střecha.
Cena se kvůli tomu vyšplhala na 49 130 liber (1,41 milionu korun), což skutečně již není cenové teritorium Škody. Ta navíc měla redakci Drive Tribe pár příplatkových prvků z původní objednávky zamítnout, jinak by Kodiaq RS zamířil přes hranici 50 tisíc GPB, což sama automobilka odmítla financovat. I to leccos nasvědčuje o tom, jak moc je cena Kodiaqu vysoká.
První soudy navíc hovoří o tom, že auto není zrovna tím typickým RS, které malou část praktičnosti mění za citelnou porci sportovnosti navíc - prvního u Kodiaqu RS ubývá, ale druhého nepřibývá. Máme tu tedy další náznak toho, že Škoda neměla logo RS v případě Kodiaqu párovat zrovna s tímto motorem. A pokud ano, měla z pohonné jednotky vydolovat více než 240 koní a 500 Nm točivého momentu, jež nabízí třeba VW Tiguan jako zcela regulérní model. Zatím jsou ale Britové pouze na počátku testu, během příštích šesti měsíců tak možná svůj názor i změní. Zatím to ale nevypadá, by Škoda mohla počítat s pozitivním verdiktem.
Drive Tribe má na půlroční test Škodu Kodiaq RS, zatím ale není příliš nadšený ani z vysoké ceny, ani z turbodieselu pod kapotou
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025 - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025
Nejnovější články
- Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
před 10 hodinami - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva