Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May si vyzkoušel Škodu Kodiaq RS, na oslavný verdikt to zatím moc nevypadá
9.10.2019 | Petr Prokopec
Vrchol nabídky české automobilky, tedy Škodu Kodiaq RS za 1,4 milionu korun, má nyní na půl roku půjčený web Drive Tribe i Jamesem Mayem. Už cena a diesel pod kapotou ale budí rozpaky.
Škoda Kodiaq RS měla vystoupat na mladoboleslavský trůn. Nikoliv jen proto, že jde o aktuálně nejdražší model automobilky, zároveň se měl stát tím nejschopnějším. Více než co jiného ale můžeme v tuto chvíli říci, že sportovně laděné SUV je spíše nejkontroverznějším vozem, jaký česká značka nabízí. Škodu přivál do sfér, které jsou již okupovány mnohem prestižnějšími výrobci, vedle nichž Kodiaq i přes bohatou standardní výbavu stále působí jako chudý příbuzný. A kvůli dieselu pod kapotou nedělá zrovna čest ani známému logu RS.
Na tyto oblasti bylo poukázáno v uplynulých měsících hned několikrát, zejména pak Brity. V jejich případě je třeba kritiku obzvláště pozorně poslouchat, neboť se jedná o velké milovníky Škody. Až dosud na mladoboleslavské vozy pěli pouze chvalozpěvy, které byly spojeny i se základním „medvědem“. RS jim však kvůli oné vysoké pořizovací ceně již nedovoluje zavírat oči nad věcmi, jichž by si u mnohem levnějších verzí ani nevšimli či by nad nimi pouze mávli rukou.
Teď si Kodiaq RS pro šestiměsíční test vybral Drive Tribe. Bude tedy zajímavé sledovat, jak si během této doby povede a především zda jej okomentují také zakladatelé této automobilové sociální platformy, tedy Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Poslední již měl možnost usednout za volant, neboť se s vozem nechal i zvěčnit, zatím se ale musíme spokojit s úvodním shrnutím dojmů jeho kolegů.
Také ti byli dosud ke Škodě Kodiaq velmi vstřícní, hned dva si jej totiž pořídili za své vlastní peníze jako rodinné auto. Nicméně v obou případech šlo o běžnější provedení, nikoliv o vrchol řady. Také Drive Tribe totiž považuje verzi RS za příliš drahou, zvláště poté, co byl ke standardu přihozen vyhřívaný volant, sada kamer, audio systém Canton, elektrické víko zavazadelníku či panoramatická střecha.
Cena se kvůli tomu vyšplhala na 49 130 liber (1,41 milionu korun), což skutečně již není cenové teritorium Škody. Ta navíc měla redakci Drive Tribe pár příplatkových prvků z původní objednávky zamítnout, jinak by Kodiaq RS zamířil přes hranici 50 tisíc GPB, což sama automobilka odmítla financovat. I to leccos nasvědčuje o tom, jak moc je cena Kodiaqu vysoká.
První soudy navíc hovoří o tom, že auto není zrovna tím typickým RS, které malou část praktičnosti mění za citelnou porci sportovnosti navíc - prvního u Kodiaqu RS ubývá, ale druhého nepřibývá. Máme tu tedy další náznak toho, že Škoda neměla logo RS v případě Kodiaqu párovat zrovna s tímto motorem. A pokud ano, měla z pohonné jednotky vydolovat více než 240 koní a 500 Nm točivého momentu, jež nabízí třeba VW Tiguan jako zcela regulérní model. Zatím jsou ale Britové pouze na počátku testu, během příštích šesti měsíců tak možná svůj názor i změní. Zatím to ale nevypadá, by Škoda mohla počítat s pozitivním verdiktem.
Drive Tribe má na půlroční test Škodu Kodiaq RS, zatím ale není příliš nadšený ani z vysoké ceny, ani z turbodieselu pod kapotou
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před hodinou - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 4 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis