Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May říká, že jen čeká, kdy ho vyhodí, možná už se to stalo
27.8.2020 | Petr Miler
Jsou lidé, kteří se zdají nepropustitelní, neboť jejich schopnosti a popularita znamenají téměř okamžitý úspěch všeho, na čem dělají. James May patří mezi takové, přesto ho už vyhodili mnohokrát a bojí se, že se to stalo zas.
James May loni zavzpomínal na to, jak dostal padáka z nejstaršího automobilového magazínu světa, Autocaru. Byl to velmi slavný vyhazov, který byl sám o sobě trochu nepochopitelný, neboť jakkoli se May dopustil jisté klukoviny, zároveň tím dal jasně najevo, kolik kreativity v něm vězí.
Autocar však překvapivě není zdaleka jediným periodikem, natož pak pracovní pozicí, kterou musel dnes jeden z nejznámějších novinářů světa nedobrovolně opustit. Nejen o svých dosavadních pracovních „úspěších” se rozpovídal v podcastu Driven s Andym Jayem a pokud máte asi 70 minut volného času, doporučujeme vám poslechnout si jej celý. Pokud ne, to nejzajímavější z něj si dovolíme vypíchnout.
James May má za sebou vskutku neuvěřitelný seznam pracovních neúspěchů bez ohledu na to, co dělal. Z nového rozhovoru s Jayem i dřívějších zmínek víme, že kromě Autocaru jej vykopli z časopisů National Health, Country Life, Scotland on Sunday, magazínu Car i tištěného Top Gearu. Rozloučit se musel také s prací pro deník The Telegraph a když zkusil změnit zaměření, vyhodili jej i z dealerství Volva. To už se psala druhá polovina 90. let a May se nechal zlákat nabídkou práce pro televizi.
Bylo to jako pokaždé, vzpomíná dnes James M. Někoho z producentů Channel4 prý v roce 1998 zaujaly jeho články o autech a cestování a zeptal se jej, zda by nechtěl pracovat pro televizi. A tak řekl ano a jako téměř úplný televizní zelenáč naskočil do pořadu, který se jmenoval Driven, tedy shodou okolností stejně jako podcast, ze kterého citujeme. Podle něj byl úspěšný, ale stejně to k ničemu nevedlo.
„Ten pořad byl opravdu populární a my jsme opravdu nevěděli, co děláme. Tedy, já to nevěděl a nemyslím si, že by na tom Jason Barlow (jeho tehdejší parťák - pozn. red.) byl jinak,” vzpomíná May. „Ale nevyhnutelně mě vyhodili jako ze všeho co jsem kdy v životě dělal. Tak jsem to dělal jen jednu sezónu a pak jsem zmizel,” dodává.
Nebyl to jediný televizní vyhazov, o rok později nastoupil do původního Top Gearu ještě s Tiffem Needellem a skončilo to stejně: „Šel jsem do původního Top Gearu v roce 1999, vydržel jsem jednu sezónu a pak mě vyhodili taky,” říká doslova May. Od roku 2003 byl v Top Gearu znovu a čekal, že si maximálně po pá sezónách sbalí kufry, ale nestalo se. Vydržel v něm i s kolegy 12 let, byl z toho velký úspěch a jedna z mála prací, kterou opustil sám. Strachu z vyhazovů se přesto nikdy nezbavil.
„Jen čekám, kdy mě vyhodí z čehokoli, co dělám,” uvádí a na otázku, zda vyhazov je něco, z čeho má obavu i teď u Amazonu, odpovídá: „Ano, trochu ano.” Podle něj se to vlastně už možná stalo, jen si to neuvědomuje, protože mu to tentokrát nikdo oficiálně neoznámil.
„Myslím to tak, že jedním z výsledků koronaviru je, že docela dost práce, co jsem si plánoval - seriál Man In Japan, speciály The Grand Tour a další nápady, které jsem měl - bylo odložena na neurčito, protože nelze cestovat,” uvádí May. „Nemůžeme dělat tyhle věci se vším tím distancováním a karanténami. Byl jsem vyhozen okolnostmi. Byl jsem vyhozen světem,” uzavírá.
Na každý pád pozoruhodná kariéra, která možná právě skončila. To samozřejmě žertujeme. Doufáme, že to tak nebude, že svět snad nemůže žít v obavách z koronaviru věčně a zajímavých nových pořadů nejen od Maye se ještě dočkáme. Ostatně, pokud by se jej Amazon přece jen zbavil, dostane jistě ještě ten den nespočet nabídek na podobně lukrativní práci pro kohokoli jiného.


James May dnes dělá nejen pro Amazon, ale i pro jím spoluvlastněný web Drive Tribe. Odtamtud jej snad nemá kdo vyhodit, nedivili bychom se ale, kdyby se obával i toho. Foto: Drive Tribe@Youtube
Zdroj: Driven Celebrities
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva