Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May prozradil, jaké si koupí příští auto či jaký je nejvýznamnější vůz historie
17.6.2019 | Petr Prokopec
Vcelku neformální rozhovor v parku přinesl odpovědi na několik zajímavých otázek. Moderátor The Grand Tour se podělil nejen o své osobní záměry.
Před dvěma týdny poklesly akcie Tesly pod hranici 180 dolarů (4 079 Kč), kalifornská automobilka tak během méně než roku ztratila více než polovinu své hodnoty. Momentálně šplhá zpátky nahoru, ovšem pomaleji než kdy předtím. Navíc se zdá, že loňská meta v podobě 380 dolarů (8 610 Kč) se zdá již nedosažitelnou, jakkoliv se značce zakrátko dostane nemalého mediálního stimulu - Model 3 si totiž chce koupit James May. A je více než jasné, že taková událost bude mít dopad.
Vše samozřejmě bude záviset na skutečnosti, zda se May nakonec skutečně stane majitelem elektrického sedanu. Momentálně James zmiňuje pouze tolik, že se v nejbližší době usadí za volant. Totéž platí v případě McLarenu 600LT, v jehož případě též může dojít na koupi. U Tesly je to ale pravděpodobnější ,a tak se zdá, May skutečně podlehl elektrifikaci, se kterou začal koketovat ve chvíli, kdy si pořídil BMW i3.
Asi byste neměli být překvapeni tím, že James najel na elektrickou cestu, v tomto ohledu jeho mediální image nemůže být vzdálenější od reality. Kapitána Šneka totiž všichni máme zafixovaného hlavně jako hračičku, který ujíždí na starých vozech, z části i proto, že na nich dokáže vše opravit naprosto sám. Skutečnost je však taková, že James si aktuálně již ani nedokáže představit, že by dlouhodobě jezdil s vozem nepřipojeným k internetu.
Nicméně i přesto, že James zjevně chytil druhou - moderní - mízu, díky své práci přichází se staršími auty často do kontaktu. A nejde zrovna o olítané krámy, jichž se zbavíte jen za předpokladu, že k nim ještě přihodíte nějakou zajímavou sumičku, ale naopak o jedny z nejcennějších kousků. Během natáčení druhé série The Grand Tour tak mohl usednout i za volant ikonických Ferrari a Fordu z Le Mans. A právě na díl pojednávající o jejich souboji je nejvíce hrdý.
Nejsou to však jediné věci, které na sebe May v nejnovějším rozhovoru z parku prozradil. Dále popsal, jaké auto je podle něj nejvýznamnější v celé automobilové historii a jaký supersport považuje za absolutní vrchol. Obě odpovědi nejspíše neuhádnete, rozhodně nejdou z davem, který se povětšinou rozhoduje na základě obliby té či oné značky. James však upřednostňuje spíše vědecký přístup, i proto vás jeho slova ještě překvapí.
V případě nejvýznamnějšího auta historie hovoří postupně o více vozech, nejdéle se ale rozplývá na Volkswagenem Brouk. Je fascinován jeho příběhem, přerodem z nacistického projektu pro široké vrstvy v nejprodávanější auto všech dob a vytouženou volbu kalifornských surfařů. Je to vůz, který je objektivně mizerný, zvláště dnešní optikou, je ale obtížné odolat jeho emotivním svodům.
Se supersporty je to podobny příběh - May jmenuje Lamborghini Countach, i když přiznává, že řídit jej po letech snění o takovém momentu s plakáty vozu na zdi je velké vystřízlivění. Je to podobný příběh jako v případě Brouku, tedy velmi emotivní záležitost postavená hlavně na jeho vnímání designu jako něčeho zcela jedinečného a dost možná historicky neopakovatelného. Prý vypadá dodnes moderně jako symbol toho, co má být superauatem, funguje podle Maye dodnes.
Na závěr zcela opustíme automobilový segment a přepřáhneme na jeho nejoblíbenější fakt, který nemá co do činění se čtyřmi koly. „Slon,“ jak říká James, „je jediným zvířetem, jehož všechna čtyři kolena jsou ohnutá kupředu. Slon je tedy skutečnou zvířecí čtyřkolkou.“ Pozoruhodné. May odpověděl ještě na pár drobností, které jsme necitovali, takže pokud vás zajímají reakce na úplně všechny dotazy, necháme prostor samotnému britskému žurnalistovi.
James May se nově vyznal z toho, že by rád vlastnil Teslu Model 3, koupit si může i McLaren 600LT. A nejvýznamnější auto historie je podle něj VW Brouk. Odpověděl ale i na řadu dalších, povětšinou zajímavých otázek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 6 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:37 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.25. 21:28 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 20:34 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus