Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May poprvé pořádně ukázal v akci své nové auto, je plné anomálií
8.7.2021 | Petr Prokopec
Slavný britský moderátor svůj bankovní účet v poslední době nešetří a do své garáže přidává jedno nové auto za druhým. Poslední přírůstek jménem Toyota Mirai II už jsme viděli, teď je čas jej projet.
Před několika dny James May oznámil, že si koupil nové auto. Na tom by nebylo nic až tak mimořádného, jeho majetek není zrovna malý a v poslední době si tak koupil aut hned několik. Co však již řadu lidí zaskočit mohlo, to byl způsob, jakým britský moderátor vůz pořídil. Nejenže jej předem neotestoval, nýbrž do něj ani neusedl a dokonce ho ani neviděl na vlastní oči. Své rozhodnutí tak učinil jen na základě nekritických prezentačních materiálů Toyoty a své zkušenosti s dosavadní generací.
May pochopitelně po úvodním „otlapkání“ usedl za volant, rušné ulice Londýna mu však neumožnily pořádně šlápnout na plyn. Jeho maximem se stalo 13 km/h, což opravdu není zrovna dechberoucí tempo. Není tedy divu, že došlo k ukončení mučivé jízdy a k odložení prvního verdiktu na později. Ta chvíle nicméně nastala, načež můžeme konečně zjistit, zda chvalozpěvy Toyoty mají reálný základ, či zda i tentokrát marketingové oddělení značky udělalo v podstatě z komára velblouda.
První Mayova zmínka přitom dokáže překvapit stejně jako způsob koupě vozu. Britský moderátor totiž uvádí, že Mirai nevoní ani jako nové auto, ani jako staré. Místo toho uvnitř necítíte naprosto nic, což je vskutku neobvyklé. Stejně tak prakticky ani nic neslyšíte, v tomto ohledu je na tom prý japonský sedan lépe než Rolls-Royce. Za vším stojí jednak pochopitelně elektrické ústrojí s vodíkovými palivovými články, ale také výtečné odhlučnění kabiny. Jediným zdrojem hluku je tak vlastně kontakt pneumatik s vozovkou.
May přitom podotýká, že samotná jízda je o trochu tužší než u první generace, kterou dosud vlastnil. Nicméně je to ku prospěchu věci, neboť zatímco původní Mirai po silnici spíše plula a byla v zatáčkách krapet nejistá, její nástupce takové problémy již nemá. Pochlubit se rovněž může větší nádrží na vodík, jako i menším a lehčím motorem. Jeho výkon nicméně narostl, stejně jako je větší displej v kabině, který moderátorovi poskytuje dostatek informací o elektrickém systému.
Mimo to je třeba zmínit rovněž systém čistění vzduchu, který je hnán k palivovým článků. Teoreticky tedy nové Mirai nesnižuje jen uhlíkovou stopu svého majitele, nýbrž zlepšuje ovzduší i za ostatní. Suma sumárum je tedy druhá generace ve všech ohledech lepší než ta první, a to i co se týče vzhledu. O to překvapivější je, že Toyota za ni požaduje méně peněz než u předchůdce. O láci se nicméně nejedná, na britském trhu vůz stojí ód 65 tisíc liber (cca 1,96 milionu korun), u nás začíná přesně na 1,7 milionu Kč.
May tedy po první pořádné projížďce hlásí nemalou spokojenost. To ale ve není až tak překvapivé, neboť jeho favorizace elektrického pohonu v poslední době narůstá. Na tom ale nevidíme nic špatného, každému dle jeho gusta. My máme problém pouze s politiky, kteří berou elektrická auta jako jedinou možnou alternativu a nutí je i lidem, kteří na ně nemají nebo kterým nevyhovují.
Na novou Toyotu Mirai již lze na rozdíl od té předchozí pohledět se zalíbením v oku. Jak ovšem dokládá James May, nejedná se o jediné zlepšení. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 2 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu včera 18:00
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
Nejnovější články
- Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před hodinou - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 2 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před 3 hodinami - Nissan má na záchranu už jen 12 až 14 měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
před 4 hodinami - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane Černého Petra
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva