Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May otestoval novou Dacii Sandero, srovnal ji s nečekaným sokem za stejnou cenu
7.6.2021 | Petr Prokopec
Nejlevnější Dacie nemá ve světě známějšího příznivce, než je slavný moderátor Top Gearu, a tak si ani její novou generaci nemohl nechat ujít. Soupeřem mu mohla být třeba nová Škoda Fabia, on ale zvolil kolo.
První generace Dacie Logan zamířila do prodeje již v roce 2004, přičemž o tři roky později ji v nabídce doplnilo Sandero. Rumunský hatchback se rázem stal na mnoha trzích nejlevnějším novým vozem, což zaujalo i Jamese Maye. Ten se tak rázem vozu začal starat o nemalou publicitu v pořadu Top Gear, a to dokonce ještě v době, kdy Dacia nebyla na britském trhu aktivní. V roce 2008 však expanzi tohoto druhu zvažovala a dokonce začala s Top Gearem jednat o tom, že by se Sandero stalo autem za rozumnou cenu, ve kterém závodily celebrity.
Z jednání nakonec sešlo, i proto, že nelichotivá ekonomická situace nakonec přiměla Dacii k odkladům. Na britský trh tak britská automobilka zamířila až v roce 2013 a jakkoliv Top Gearu znovu pracoval s autem za rozumnou cenu, vůz již příliš zaostával i za tehdy používanou Kiou Cee'd. Místo toho tak nakonec produkce zvolila pro daný segment Vauxhall Astra, zatímco Dacia ostrouhala. S Jamesem Mayem však zůstala - alespoň duchovně - spojená již navždy.
Ve výsledku by nás tedy nemělo překvapit, že se populární britský novinář a moderátor rozhodl otestovat nejnovější generaci. Stejně tak ovšem není až tak podivné, že May nepřikročil ke standardnímu, nýbrž ke srovnávacímu testu. Proti rumunskému hatchbacku pak nasadil své horské kolo, jehož karbonový rám doplnil řadou exotických komponentů. Kousek, který si sám poskládal, tak sice váží jen 7,5 kilogramu, ovšem zároveň jej stál prakticky totéž, na kolik vyjde právě nové Sandero.
Rumunský hatchback i exkluzivní kolo přitom May hodnotí v rámci vzhledu, praktičnosti, výkonu a nakonec i užitné hodnoty. Nakonec přitom jako vítěze zvolit Sandero, které jakožto automobil zvládá věci, jaké s jízdním kolem nedokážete. Pobere totiž čtveřici dospělých i jejich zavazadla, s nimiž zvládne jet až 180 km/h, zatímco kolo je určeno pouze jednomu cestujícímu, který s pomocí svých nohou až tak vysoké maximálky nedosáhne. Stejně jako je omezen na praktičnosti malou brašnou pod sedlem.
Jak nicméně May dodává, Dacia vám žádné nové přátele neudělá. Nejde totiž o vůz, který by byl středem jakýchkoliv rozhovorů. Na druhou stranu, v případě jízdního kola ozdobeného prvotřídní technikou se našlo velké množství lidí, kteří s Mayem hodlali prodiskutovat ten či onen prvek. Pokud tedy již nějaký vůz máte, o novém Sanderu nejspíše snít nebudete. O jízdním kole s karbonovým rámem byste ale mohli.
Nová Dacia Sandero dokáže cestujícím nabídnout dostatek komfortu, praktičnosti i dynamiky, přičemž mnoho nestojí. Z toho důvodu ale dle Jamese Maye také nebude předmětem diskuzí. Foto: Dacia
Zdroj: DriveTribe@YouTube
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 6 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nejnovější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 2 hodinami - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
před 4 hodinami - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
před 5 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 6 hodinami - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva