Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování
25.3.2019 | Petr Prokopec
Televizní seriály se obvykle točí o tom, jak si auto někdo upravuje, nejznámější je jistě Pimp My Ride. James May začal točit o tom, jak auta „odupravuje”, pořadu říká Unpimp My ride.
Ferrari 308 získalo nesmrtelnou slávu hlavně díky televiznímu seriálu Magnum. Ten byl premiérově vysílán v letech 1980 až 1988, přičemž produkce pro každou sezónu použila zcela nové auto. Pokaždé se však jednalo o variantu GTS s odnímatelným střešním panelem. Italská automobilka toto provedení ukázala ve Frankfurtu v roce 1977, tedy dva roky po premiéře kupé GTB a jednou z hlavních událostí v tomto případě bohužel bylo zvýšení hmotnosti o podstatných 150 kilo.
Důvodem této transformace je skutečnost, že 308 GTB odhalené v roce 1975 bylo zpočátku vyráběno karosárnou Scaglietti se sklolaminátovou karoserií. Proto vážilo pouhých 1 050 kg, na což připadalo 255 koní produkovaných 2,9litrovým atmosférickým osmiválcem. Tato kombinace mu dodávala velice dobrou dynamikou, jež se v červnu 1977 s posunem hmotnosti na 1 200 kilogramů citelně zhoršila.
Právě jeden z prvních exemplářů s ocelovou karoserií si pořídil James May. Ten je velkým fanouškem italské značky, zároveň však patří mezi zapřísáhlé odpůrce jakýchkoliv úprav. A proto se rozhodl spustit opak i u nás vcelku populární show „Pimp My Ride”. V jejím centru je vždy nějaký vrak, který je přitažen k některému z amerických úpravců, jenž následně z nevzhledného vozu za pomoci nových kol, spoilerů a neonů vykřeše hvězdu jak z Rychle a zběsile.
Jamesův vůz má samozřejmě do vraku daleko, nicméně předchozí majitel v jeho případě učinil pár zásahů, které se neslučují s originálním stavem, a tak se Mayovi zdál být vhodným objektem pro jeho „Unpimp My Ride”. Kompletní výčet chyb nám sice populární novinář nepředstavil, nicméně v novém videu ihned začal s modifikacemi. Respektive s návratem vozu do stavu, v jakém opouštěl továrnu. Pokud však čekáte nějaký razantní zásah třeba pod kapotou, nejspíše budete zklamáni.
Ve dvouminutovém snímku nejde o nic jiného než o čepičky ventilků pneumatik. Předchozí majitel nejspíše původní ztratil, nebo mu je případně někdo odcizil. Na jejich místo tak zamířily modré čepičky z Hondy, což je dle Jamese poměrně běžné. Následuje tedy výměna, která v Mayově podání vypadá extra náročně. Dokonce natolik, že britská ikona si po úpravě jedné strany a tedy výměně dvou čepiček musí zapálit dýmku.
Je jasné, že vše je schválně přehnané. Nicméně možná až příliš, Jamesovu počinu dává palec dolů více lidí, než tomu bylo v předchozích případech. Stejně tak lze souhlasit s poměrně sarkastickou poznámkou, že čepičky od Hondy byly na celém voze tou nejspolehlivější součástkou. Na druhou stranu se ale nemůžeme dočkat dalšího dílu, i když bychom se přimlouvali za trochu výraznější zásahy.
James May se rozhodl vrátit své Ferrari 308 GTB do původního stavu. Zatím toho ale příliš na práci neměl
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před hodinou - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 2 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 3 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 5 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva