Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaký výkon a hmotnost má ve skutečnosti Alfa Romeo Giulia QV? Výsledky překvapí
1.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Je to nejrychlejší sedan Nordschleife, stovku udělá pod 4 s a jede skoro 300 km/h. Tak to musí být výkonná a lehká, nebo ne?
Na ostrou zadokolku značky Alfa Romeo jsme čekali mnoho let, a tak není divu, že se Giulii Quadrifoglio Verde dostává značné pozornosti automobilových nadšenců i médií. Z Německa víme, že je nejrychlejší z konkurence, že stovku skutečně zvládne pod čtyři vteřiny. A z USA přišly informace o tom, že je na okruhu rychlejší než BMW M3 Competition.
Nikdo ji ale nezměřil na motorové brzdě, aby se dozvěděl, jaký je skutečný výkon jejího vidlicového šestiválce. Pustili se do toho lidé z amerického AutoAvanti a jak to dopadlo, se můžete podívat na videu níže. Nebudeme napínat, Alfě bylo na kolech naměřeno 392 hp výkonu a 389 lb-ft točivého momentu. Přepočteno na metrické jednotky to je 397,2 koně a 527,4 Nm.
Od tabulkových hodnot v metrických jednotkách - 510 koní a 600 Nm - to jsou dost velké rozdíly, u výkonu to dělá nějakých 22 %. Připomínáme ale, že byl měřen výkon na kolech, zatímco výrobcem udaná čísla platí pro výstup z motoru. V převodovce a dalších částech pohonného vždy dochází ke ztrátám. obvykle se počítá s 15 %. Pokud bychom vzali v úvahu tuto „konstantu”, jsme na 467,3 koně na klikové hřídeli. To je pořád docela málo.
V úvahu je ale třeba vzít ještě jeden fakt - měření proběhlo na motorové brzdě Mustang, která tradičně vykazuje o něco nižší hodnoty kvůli odlišnému způsobu měření. Podíváme-li se na výsledky jiných aut téhož dynamometru, jsme např. na 359 koních a 473 Nm na kolech u BMW M3 F80 (udáváno 431 k a 550 Nm) či 432 koních a 671 Nm u aktuálního Mercedesu C63 AMG (udáváno 510 koní 700 Nm. I tady jsou tedy naměřená čísla nižší, než jsme zvyklí vídat, přesto jsou po započtení oněch 15 % ztrát velmi blízko udávaným hodnotám (422 a 508 koní). U Alfy jsou jim pořád dost daleko.
Čím to? Auto, které zvládne stovku pod čtyři vteřiny (a nejen to, viz naše video s měřením dynamiky až k 300 km/h úplně dole), jednoduše musí mít vyšší výkon, zvláště s ohledem na hmotnost, kterou ještě zmíníme. Nějakou chybu či záměrný omyl při měření nepředpokládáme - majitel auta je nadšenec a měření proběhlo u lidí, kteří jich provedli nespočet. Odpověď by se mohla skrývat jinde. Toto je kus běžného zákazníka, ne ten novinářský. Uživatel mohl na jedné straně použít špatný benzín, na druhé straně by bylo na místě podezření na uměle zvýšený výkon novinářských kusů. To není v automobilovém světě nic mimořádného ani nového. Zatím jsou to ale jen spekulace - více světla do věci vnesou až další měření dalších prodaných kusů.
Kromě údajů o výkonu se dozvídáme také přesnou hmotnost Giulie QV - 3 790 liber, tedy 1 719 kilogramů. V autě bylo údajně asi 41 kg paliva a vybavení, takže se dostáváme na hmotnost s prázdnou nádrží 1 678 kg. Giulia QV (s automatickou převodovkou) tedy není žádná lehká váha, i tady automobilka hovoří o trochu jiných číslech. A znovu - pokud vůz (zde i s automatem) má být tak rychlý Nordschleife, nemůže mít 467 koní na 1 678 kg, to je prostě málo. Nakonec i tady se mluvilo o tom, že čas vozu nebyl dosažen úplně férově...






Takhle vypadá Giulia QV na brzdě a výsledky z ní. Všimněte si také fungování aktivní aerodynamiky
Toto jsou výsledky vážení vozu - krom celkové naměřené hmotnosti je tu i její rozložení na jednotlivých kolech
Menší pohled pod sukni není k zahození
Zdroj: AutoAvanti@YouTube přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejčtenější články
Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch