Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaký výkon a hmotnost má ve skutečnosti Alfa Romeo Giulia QV? Výsledky překvapí
1.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Je to nejrychlejší sedan Nordschleife, stovku udělá pod 4 s a jede skoro 300 km/h. Tak to musí být výkonná a lehká, nebo ne?
Na ostrou zadokolku značky Alfa Romeo jsme čekali mnoho let, a tak není divu, že se Giulii Quadrifoglio Verde dostává značné pozornosti automobilových nadšenců i médií. Z Německa víme, že je nejrychlejší z konkurence, že stovku skutečně zvládne pod čtyři vteřiny. A z USA přišly informace o tom, že je na okruhu rychlejší než BMW M3 Competition.
Nikdo ji ale nezměřil na motorové brzdě, aby se dozvěděl, jaký je skutečný výkon jejího vidlicového šestiválce. Pustili se do toho lidé z amerického AutoAvanti a jak to dopadlo, se můžete podívat na videu níže. Nebudeme napínat, Alfě bylo na kolech naměřeno 392 hp výkonu a 389 lb-ft točivého momentu. Přepočteno na metrické jednotky to je 397,2 koně a 527,4 Nm.
Od tabulkových hodnot v metrických jednotkách - 510 koní a 600 Nm - to jsou dost velké rozdíly, u výkonu to dělá nějakých 22 %. Připomínáme ale, že byl měřen výkon na kolech, zatímco výrobcem udaná čísla platí pro výstup z motoru. V převodovce a dalších částech pohonného vždy dochází ke ztrátám. obvykle se počítá s 15 %. Pokud bychom vzali v úvahu tuto „konstantu”, jsme na 467,3 koně na klikové hřídeli. To je pořád docela málo.
V úvahu je ale třeba vzít ještě jeden fakt - měření proběhlo na motorové brzdě Mustang, která tradičně vykazuje o něco nižší hodnoty kvůli odlišnému způsobu měření. Podíváme-li se na výsledky jiných aut téhož dynamometru, jsme např. na 359 koních a 473 Nm na kolech u BMW M3 F80 (udáváno 431 k a 550 Nm) či 432 koních a 671 Nm u aktuálního Mercedesu C63 AMG (udáváno 510 koní 700 Nm. I tady jsou tedy naměřená čísla nižší, než jsme zvyklí vídat, přesto jsou po započtení oněch 15 % ztrát velmi blízko udávaným hodnotám (422 a 508 koní). U Alfy jsou jim pořád dost daleko.
Čím to? Auto, které zvládne stovku pod čtyři vteřiny (a nejen to, viz naše video s měřením dynamiky až k 300 km/h úplně dole), jednoduše musí mít vyšší výkon, zvláště s ohledem na hmotnost, kterou ještě zmíníme. Nějakou chybu či záměrný omyl při měření nepředpokládáme - majitel auta je nadšenec a měření proběhlo u lidí, kteří jich provedli nespočet. Odpověď by se mohla skrývat jinde. Toto je kus běžného zákazníka, ne ten novinářský. Uživatel mohl na jedné straně použít špatný benzín, na druhé straně by bylo na místě podezření na uměle zvýšený výkon novinářských kusů. To není v automobilovém světě nic mimořádného ani nového. Zatím jsou to ale jen spekulace - více světla do věci vnesou až další měření dalších prodaných kusů.
Kromě údajů o výkonu se dozvídáme také přesnou hmotnost Giulie QV - 3 790 liber, tedy 1 719 kilogramů. V autě bylo údajně asi 41 kg paliva a vybavení, takže se dostáváme na hmotnost s prázdnou nádrží 1 678 kg. Giulia QV (s automatickou převodovkou) tedy není žádná lehká váha, i tady automobilka hovoří o trochu jiných číslech. A znovu - pokud vůz (zde i s automatem) má být tak rychlý Nordschleife, nemůže mít 467 koní na 1 678 kg, to je prostě málo. Nakonec i tady se mluvilo o tom, že čas vozu nebyl dosažen úplně férově...
Takhle vypadá Giulia QV na brzdě a výsledky z ní. Všimněte si také fungování aktivní aerodynamiky
Toto jsou výsledky vážení vozu - krom celkové naměřené hmotnosti je tu i její rozložení na jednotlivých kolech
Menší pohled pod sukni není k zahození
Zdroj: AutoAvanti@YouTube přes Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před hodinou - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva