Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak zvládají různá auta starty v opravdu tuhé zimě? Podívejte se
19.12.2017 | Petr Miler
Venku značně přituhlo a zejména pro naftové motory to může znamenat potíž. Auta ale nastartují i v mnohem větších mrazech, třebaže se jim moc nechce.
Tuhý mráz je nedílnou součástí zimního období na spoustě míst světa. V České republice na většině území teplota zřídka klesá pod -20 °C a už při minus deseti si spousta lidí připadá jako na Antarktidě. Takové zimy k nám dorazily dnes, jsou ale místa, kde jsou běžné i teploty mezi -30 a -40 °C. Jedním z takových míst je Rusko a právě především odtud pochází přiložená videa mapující starty aut v tak náročných podmínkách.
Víme, že v tuhém mrazu palivo, zejména motorová nafta, ztrácí od určitých teplot svou filtrovatelnost. Vytvoří se v ní krystalky pevného parafinu, které v podstatě ucpou palivový filtr. To tady ale problém není, auta provozovaná v tak tuhých zimách pochopitelně používají naftu, která „nezamrzne”, jenže to není jediné úskalí zimního startu a provozu auta vůbec, však jsme se tomu podrobně věnovali v článku s otázkami a odpověďmi k provozu auta v zimě
V extrémně nízkých teplotách je také ztuhlý olej a oslabená baterie má větší práci s roztočením motoru i z tohoto důvodu. Samozřejmě, prodávají se auta s elektrickým vyhříváním bloku motoru, ale vozy na videích níže nic takového nemají, jinak by jejich starty nevypadaly tak, jak vypadají.
Z většiny se můžeme podívat na diesely, pochopitelně, protože právě pro ně je start typicky obtížný. A nejde tu jen o samotný start, jak sami uvidíte - motor může nastartovat a přesto má následně velké problémy s během, pokud je ho vůbec schopen. Starty dieselů probereme jeden po druhém, ani ty u benzínových motorů ale v tak nízkých teplotách nebývají bez problémů, jak si můžete sami prohlédnout níže...
Mercedes-Benz E 220 CDI při -40 °C
Hned první start je při nejextrémnější teplotě. Motor se neudrží v chodu hned na první pokus a i potom zní, jako by byl těsně před smrtí.
Kia Sportage 1,6 TD při -30 °C
Motor téhle Kie nesužují tak brutální mrazy, ale start je ještě náročnější než v případě Mercedesu a projev motoru je snad ještě horší.
Renault Kangoo 1,5 dCi při -15 °C
Minus patnáct není žádný extrémní mráz, přesto je start tohoto Renaultu také velmi obtížný.
Dacia Duster 1,5 dCi při -32 °C
Duster se stejným motorem má v ještě více jak dvakrát větším mrazu se startem pochopitelně též problémy. Proběhne rychleji než u Kangoo, o to horší zvuky ale motor posléze, za studeného běhu vydává.
Mercedes A160 CDI při -14 °C
Malý motor a (na Rusko) relativně malý mráz znamená prakticky bezproblémový start, nic zvláštního se tu neděje.
Audi 2,5 TDI (R5) při -33 °C
Tohle staré Audi s dieselovým pětiválcem chytne docela rychle a na první pokus se motor udrží v chodu, ale dlouho je z jeho projevu jasné, že se mu opravdu, ale opravdu nechce. Podle komentáře na videu teploměr v autě ukazuje špatně.
Audi Q3 2,0 TDI při -29 °C
Naopak tohle moderní Audi startuje při minus devětadvaceti velmi dobře, z obou videí snad nejlépe včetně benzínových motorů, srovnatelný je jen benzinový VW Touareg 3,6 V6.
Toyota Land Cruiser 4,5D při -35 °C
Obří diesel a obří mráz znamenají opravdu těžký start a ještě těžší studený chod.
Videa se zmíněnými i dalšími starty naftových i benzinových aut
Zdroj: MBSaludovac Saludovac@YouTube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva