Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak zvládá Tesla Model X provoz v tuhé zimě? Bez garáže žádná sláva
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U elektromobilu za několik milionů se tak nějak předpokládá, že je v noci budete nabíjet v teplé garáži. Co když jej ale necháte na norském mrazu?
Bjørn Nyland je jedním z nejznámějších evropských fanoušků Tesly. Nicméně na rozdíl od mnoha dalších se nebojí říkat pravdu, a tak na svém kanálu na Youtube nemluví jen o radostech, ale také o starostech, které život s auty americké značky přináší. To mu samozřejmě dodává na kredibilitě, kterou mohl naplno uplatnit v roce 2015. Tehdy Tesla uspořádala soutěž, během které měli lidé co nejrychleji „předhodit” automobilce deset zájemců o její produkty. Pokud si jej pak skutečně i objednali, mohl vítěz očekávat Model X ve verzi Founder's Edition zcela zdarma.
Nyland soutěž vyhrál již po dvou týdnech, což mu slavnostně potvrdil i Elon Musk. Díky převzetí Tesly Model X se přitom rozloučil se svým předchozím vozem, jímž byl Model S P85D přezdívaný Millenium Falcon (fanoušci Star Wars již vědí, pro ostatní jde o vesmírný koráb galaktického pašeráka Hana Sola překládaný do češtiny jako Malý Sokol). Obdobného označení se dočkala i novinka, jíž Nyland říká Optimus Prime (robot měnící se v auto z filmu Transformers, pro změnu).
Právě na Model X se zaměřují nejnovější videa norského nadšence, přičemž ta poslední jsou spojena s chladným počasím, které zakrátko bude svírat celou Evropu. Nyland si chtěl ověřit, nakolik jsou pravdivé informace o zamrzajících elektromobilech, proto vůz ponechal přes noc na mrazu. Ráno, když teploty vystoupaly na už relativně mírné 3 stupně pod nulou, pak šel vyzkoušet, co se skutečně stalo.
A nedá se říci, že by Tesla Model X před takovou zkouškou obstála. Při stisku tlačítka dálkového centrálního zamykání se dveře odemkly dveře vozu, otevřít ale nešly. K tomu je u vozu s bezrámovými skly (v tomto případě navíc s elektrickým otevíráním samotných dveří) zapotřebí, aby okno sjelo o pár milimetrů níže, což se u zamrzlého automobilu nestalo.
Po menším „fyzickém přesvědčování“ vozu Nyland dveře nakonec otevřel, nicméně ty následně již nešly zavřít. Stačilo ovšem uvnitř zašlápnout brzdu a automatika náhle zařídila zbytek, při rozpohybování systému již vše fungovalo, jak má, i zvenčí. Kromě toho Nyland otestoval rovněž zadní dveře Falcon Wing, i ty zamířily vzhůru bez zaváhání. Problém ale nastal u zpětných zrcátek.
Tohle se samozřejmě může stát u jakéhokoliv auta, obvykle jsou pro to třeba ale poněkud extrémnější podmínky. Tesla jinak v mrazech samozřejmě i jezdí, ale také ne zcela bez ztráty květinky - jak ukazuje další Nylandovo video, má zpočátku problémy s regenerací energie. Omezen je tak dojezd i některé funkce.
Jsme ale zvědavi na Nylandův další příspěvek, který nám řekne, jak alektromobil zareaguje na delší odstávku na mrazu. Majitel Tesly Model X se chystá na týden do Ameriky a vůz chce ponechat po celou tu dobu na letištním parkovišti. Je tak možné, že jej čekají větší nesnáze než nyní, zatím můžeme říci jen tolik, že auto z Kalifornie, u kterého se předpokládá dlouhodobý pobyt jen v garáži, na tuhou zimu - tak trochu nepřekvapivě - dokonale připraveno není...












Tesla Model X během prvního kontaktu s teplotami pod bodem mrazu příliš neobstála. Sám majitel je i proto zvědavý, jak se vůz bude chovat po týdenním stání na letištním parkovišti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 22 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 22 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva