Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak to vlastně bylo s autem, kvůli jehož prodeji teď Ford žaluje svého slavného zákazníka?
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě více zamotávat se začíná situace kolem auta, které John Cena koupil od Fordu a teď je žalován za to, že ho prodal. Padla totiž druhá žaloba, opět od Fordu, která naznačuje nová fakta.
Tohle již není divadlo, ale rovnou venezuelská telenovela. V případu sporného prodeje Fordu GT, jehož prvním majitelem byl John Cena, se totiž objevily nové informace. Stalo se tak díky další žalobě, kterou Ford v souvislosti s touto kauzou podal, tentokrát na kalifornské dealerství New Autos Inc. Soudní verdikt navíc v letošním roce nemáme čekat, neboť slyšení je naplánováno až na příští rok, a tak nás očividně čeká ještě několik dalších dílů této automobilové Esmeraldy.
Začněme ale pěkně od začátku, a to i s daty a lokacemi, které jsou v tomto případě nadmíru důležité. Cena své GT převzal 23. září loňského roku v dealerství Elder Ford v Naples na Floridě. O necelý měsíc později, konkrétně pak 20. října, se výrobce dozvěděl, že herec svůj vůz prodal. K tomu se Cena zástupcům automobilky přiznal, přičemž přislíbil svou pomoc při hledání nového majitele. Na začátku listopadu ovšem veškerý kontakt s Fordem přerušil, značka proto 30. listopadu podala žalobu.
Proč by přitom wrestler měl mířit k soudu? Důvodem je od začátku problematické ustanovení Fordu, které každého nového majitele GT zavazuje k tomu, že jej nesmí po dva roky prodat. Cena tvrdí, že u dealera nic takového nepodepsal, takže auto prodat mohl.
Jaká je realit v tomto případě, nevíme, Ford ale zjevně s touto verzí nesouhlasí. Naopak podal zmíněnou druhou žalobu proti dealerství New Autos Inc. sídlící v Kalifornii, jež se specializuje na vyhledávání exkluzivních vozů pro zámožnou klientelu. Pokud tedy jakýkoliv zájemce o GT byl odmítnut automobilkou, právě tato firma by mu měla pomoci.
Právě skrze New Autos Inc. byl Cenův šestiválcový supersport prodán, a sice 21. listopadu. Ford se na základě VIN, které bylo s tímto dealerství spojováno, o dané skutečnosti dozvěděl chvíli předtím, než k transakci došlo, a proto na místo vyslal své zástupce. Ti vůz vyfotografovali v showroomu, kde se dozvěděli, že během pár hodin GT bude předáno novému vlastníku. 22. listopadu pak značka podala žalobu, to ale již bylo pozdě.
Právě role tohoto dealerství je nyní nejtajemnější, neboť u něj veškeré stopy končí. Nový majitel vůz dosud nepřihlásil, což je vlastně i logické, neboť Ford požaduje jeho navrácení. K tomu ale samozřejmě nemůže dojít, pokud nikdo neví, kdo novým vlastníkem je - a vědět to nemusí ani dealerství, pokud došlo k prodeji přes dalšího prostředníka.
Je tedy sice možné, že modré GT se časem někde na silnici objeví, spíše ale máme pocit, že skončilo navždy uzavřené v nějaké soukromé sbírce a pokud nedojde k odhalení všech zainteresovaných, slehne se po něm zem. Ford tak bude řešit dvě žaloby, přičemž spor se Cenou má proběhnout někdy mezi dubnem a červnem příštího roku. Slyšení s dealerstvím bylo stanoveno na 18. června 2019.
New Autos Inc. se brání s tím, že o klauzuli Fordu nevědělo, což může, ale také nemusí být pravda - o dvouletém zákazu prodeje se začalo ve velkém hovořit až po zveřejnění Cenova případu, kdy bylo auto prodáno. Dealerství také dodává, že i oficiální upozornění od automobilky dostalo až v momentě, kdy byl vůz prodán.
Jsme tedy zvědavi, co se nakonec ukáže být pravdou a co ne. Cena říká, že prostě prodal auto, které koupil a prodat ho mohl. Ford naznačuje, že jej od začátku koupil s tím, že omezení obejde a v podstatě automobilku podvedl. Možné je obojí, je ale otázkou, proč by se zrovna člověk s jměním odhadovaným na více než 1 miliardu Kč pouštěl do nutně problematického obchodování s auty.
Právě komplikovanost celého případu bude zřejmě důvodem, proč jsou slyšení soudu plánována až na příští rok. Aktuálně tak jen dodáme, že Cenovo GT sice bylo prodáno na Floridě, herec jej ovšem poprvé registroval v Montaně, a to jako firemní vůz. Využil tak známé kličky majitelů supersportů, jež svá auta registrují poprvé právě v tomto státě, aby se vyhnuli placení velké prodejní daně.
Druhá registrace pak proběhla v již zmiňované Kalifornii, a to v městě Chico v Kalifornii, kde sídlí i dealerství New Autos Inc. Nicméně k této skutečnosti došlo až letos 20. února, tedy dlouho poté, co byl vůz prodán. Zajímavé přitom je, že v dokumentech CarFaxu se mluví i nadále pouze o jediném majiteli, a sice o oné nejmenované firmě - přímo Cenovi tedy auto jako by nikdy nepatřilo.
Zmínit pak již lze jen tolik, že je vlastně opravdu smutné, že nová generace GT proslula hlavně šaškárnami, které se okolo ní dějí, než svými výkony. A nemůžeme se zbavit přesvědčení, že si za to Ford může hlavně sám - už výběr kupců bylo smutné divadlo a další zacházení s nimi je ještě smutnější. Automobilka měla zkrátka od počátku nastavit cenu tak, aby prodala přibližně takové množství aut, které může vyrobit a k potížím by nedošlo. Nejen že by více vydělala, ale zároveň by nedošlo k poškozování její image, ke kterému s každou další žalobou nutně dochází...
John Cena převzal svůj Ford GT loni v září...
...v listopadu se pak na jeden den vůz mihl v showroomu New Autos Inc., jenž jej mělo prodat novému majiteli
Šéf dealerství přitom tvrdí, že vše proběhlo legálně a předtím, než jej kontaktoval Ford
Nová registrace provedená původním majitelem pak proběhla letos v únoru
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci ukázali novinky pro armádu. Parametry obřího tahače tanků berou dech, utáhne až 250 tun s pomocí motorů 12,8 a 15,6
před 3 hodinami - Porsche chce v autě s ručním řazením zničit zdánlivě nepřekonatelný rekord, šéf vysvětlil jeho trvající přednosti
před 5 hodinami - Už i Francie tlačí na EU, aby zastavila válku proti spalovacím autům. Bojí se o vlastní průmysl i škody na přírodě
před 6 hodinami - Čínské auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda, odhalilo část svých technických parametrů
před 8 hodinami - Aston Martin znovu odpískal svůj první elektromobil, pořádné motory ale i u něj žijí na vypůjčený čas
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva