Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak si BMW s předním pohonem vede v losím testu? Je to docela tristní podívaná
17.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud se vám to nedoneslo, BMW v posledních letech nabízí stále více modelů s předním pohonem. X2 je ten nejnovější a byť se v losím testu nepřevrátil, je na něj smutný pohled.
BMW je neodmyslitelně spjato s pohonem zadních kol. Pokud bychom ovšem důkladně rozpitvali prodeje značky z posledních let, zjistili bychom, že tato koncepce není pouze na ústupu, ale navíc začíná hrát až druhé či třetí housle. Například u nás se prodává naprostá většina aut s pohonem 4x4, stále vyšší jsou ale i prodeje modelů s koncepcí, vůči níž mají především puristé nemalou averzi.
Jak jistě tušíte, řeč je o pohonu předních kol, který je spojen s modulární platformou UKL. Na té již stojí MPV řady 2 Active Tourer a Grand Tourer, kromě toho jí byla osazena i poslední generace BMW X1. A jelikož na základech tohoto modelu je postaven i nový crossover X2, je logické, že také v jeho případě lze sáhnout primárně po přední hnané nápravě, kterou může a nemusí doplňovat ta zadní.
Jak se přitom taková mnichovská předokolka chová na limitu? Na to vám nejlépe nové video mapující losí test kolegů z km77. Ten si BMW X2 střihne hned třikrát v rychlostech 73, 75 a 77 km/h, přičemž zejména jejich průběh je pokaždé docela smutnou podívanou. Rozevlátou záď a jízdu dveřmi napřed jistě nikdo nečekal, ale to, co předvádí X2, je i na předokolku velká mizérie.
Přemýšlíme, kdy naposledy jsme viděli auto s předním pohonem, které by bylo tak viditelně nedotáčivé za situace, kdy řidič logicky nezrychluje. Alespoň trochu rozumně se vůz projevuje ještě při 73kilometrovém tempu, kdy sice bojuje s několikerou náhlou změnou směru, nakonec ale vše ustojí. Stačí ovšem rychlost o 2 km/h navýšit, a rázem je patrné, jak se vůz hrne za přídí po tečně ven a na vytočená kola skoro nereaguje. A ve chvíli, kdy se náhle „chytne“, je již pozdě, testovací jezdec tedy selže v návratu do správného pruhu, což by v reálu znamenalo výjezd mimo silnici.
Právě výrazná nedotáčivost nejspíše ovlivnila i manévr při rychlosti 77 km/h, kdy došlo na sražení jednoho kužele. Je totiž patrné, že řidič se snaží co nejvíce srovnat celou trajektorii, jinak by zkrátka opětovně neměl šanci vrátit se do původního pruhu. Jak se tedy ukazuje, se situacemi, ve kterých by zadokolka hlavně díky rozložení hmotnosti neměla žádné problémy, má předokolka velké potíže, tedy v případě BMW. Kvitovat lze jen to, že k převrácení či byť jen náznaku něčeho takového nikdy nedojde.
Lze něco dodat? Snad jen tolik, že do budoucna bychom si na podobné chování u vozů BMW měli zvykat. Na pohon předních kol totiž přepřáhne i příští řada 1 a můžeme se jen ptát, co všechno ji bude následovat. A pokud by vás napadlo, že takto se jistě v losím testu budou chovat i jiná SUV, pusťte si druhé video níže. Subaru XV koncipované jako čtyřkolka jím propluje s nesrovnatelně větší elegancí, navzdory tomu, že to je mnohem více SUV - X2 naživo připomene spíše hatchback. Kdo by kdy řekl (krom subaristů, zajisté...), že Subaru bude na tomto poli vyučovat BMW...
Od předokolkového BMW X2 se dočkáte zcela jiného chování, než s jakým byla značka dosud především spojovaná. Tohle je smutné kino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch