Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se kupuje Bugatti? Automobilka říká, že zákazníky nekastuje, poslouží každému
1.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti prý uvítá ve svém showroomu každého a nebude se ptát, zda na tak drahé auto dotyčný má. Perspektivní zákazníky pak pozve i do Molsheimu.
Není novinkou, že u exkluzivních značek si nejsou všichni rovni. U Ferrari dostane vůz ten, kdo více připlatí, limitovaná Porsche se mezi běžné zákazníky ani nepodívají a i u Bugatti panuje zvláštní praxe. Brzké objednávky u této značky nic neznamenají, vozy bude klientům dodávat podle jistých interních priorit. Pokud jste v tedy Molsheimu poprvé, dostanete se na řadu až jako jedni z posledních. Před vámi budou uspokojeni zákazníci, kteří již nějaký ten model značky mají či investovali více do předrahých prvků příplatkové výbavy.
Na jednu stranu se to může zdát nefér, na straně druhé ale peníze byly, jsou a budou hybným mechanismem tohoto světa. Je proto logické, že Bugatti si bude hýčkat hlavně ty, kteří u něj utrácejí pravidelně. Podle automobilky bychom ale neměli nabýt dojmu, že s novými zákazníky je zacházeno neuctivě. Právě naopak se automobilka alespoň podle svých slov snaží, aby s maximální vřelostí uspokojila každého, kdo projde dveřmi jednoho z několika málo showroomů.
„Značka nesmí být vnímána jako uzavřená, jsme otevřeni světu. Pokud kdokoliv vejde, může se podívat na vystavený vůz, který není ukryt za provazy. Můžete si jej tedy osahat, procítit. Nejsme tu proto, abychom prodávali auta, ale abychom reprezentovali překrásnou značku. To je pro nás důležité,“ uvedla Anita Krizsan, šéfka nově otevřeného dealerství Bugatti v Londýně, v němž je vystaven i zbrusu nový Chiron.
Tímto krokem přitom má pouze začínat budování vztahu s klienty, v jehož závěru je prodej vozu. Automobilka vás přitom v průběhu jednání může pozvat do Molsheimu na prohlídku továrny a dokonce zorganizuje i testovací jízdu, která se klidně může protáhnout na několik hodin. Pokud ani poté nejste přesvědčeni ke koupi, můžete zamířit na blízké pronajaté letiště, kde lze pro změnu otestovat vysoké rychlosti.
Rozhodně však nepočítejte s tím, že se vám těchto aktivit dostane poté, co londýnský (či jakýkoliv jiný) showroom značky navštívíte ve svém maturitním obleku. Prodejci Bugatti jsou důkladně proškoleni, pročež zvládnou rozpoznat perspektivního zákazníka i bez toho, aniž by ten musel jakkoliv prokazovat své příjmy. „Víme, že naší klientelu tvoří zejména automobiloví sběratelé,“ popisuje kupce šéf marketingu Stefan Brungs.
„Ve svých sbírkách mají více než 40 aut a vlastní více než dvě letadla. Také mají několik jachet, sbírku umění a nemovitosti po celém světě. Je tedy vcelku snadné rozpoznat, zda zákazník je kvalifikován,“ dodává Brungs. Evidentně by tak bylo třeba pomalu špičkového pokerového hráče, aby prodejce značky přesvědčil, že na nový Chiron má a aktuálně jezdí se Škodou 105 pouze z výstřednosti.
Jakmile se zákazník rozhodne, že si vůz značky Bugatti objedná, věci poněkud zvážní. Sepsána je smlouva, se kterou zároveň skládáte zálohu ve výši 200 000 GBP (cca 6,44 mil. Kč). Devět měsíců před zahájením výroby vašeho kusu pak následuje další, již blíže nespecifikovaná záloha. Dalším krokem je volba zmíněných příplatků, ještě před samotným dodáním musí proběhnout finální platba.
S převzetím Bugatti Chiron však partnerství mezi značkou a klientem nekončí, nýbrž spíše začíná. Automobilka vám dokáže zajistit převoz mezi nemovitostmi, jež po světě vlastníte. Stejně tak má k dispozici tým „létajících doktorů“, kteří cestují po všech možných lokalitách a řeší problémy, které majitelé se svými vozy mají. Kromě toho pak máte ve všech časových zónách k dispozici call centra a concierge služby. Že jsou zákazníci ve výsledku spokojení a velmi loajální, se tak nakonec nelze divit...
Vstupem do showroomů u Bugatti vše začíná...
...testovacími jízdami v Molsheimu ale vztah značky a klienta rozhodně nekončí
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie