Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se jeví nová Škoda Karoq ženě, která není Češka? Našla jen jeden větší problém
27.12.2018 | Petr Prokopec
Ženy vnímají auta jinak než muži, a tak jistě není od věci rozšířit si obzory. Zvláště pokud ona dáma není ze stejné země jako testované auto, a tak snad nemá důvod přehlížet nedostatky.
Australanka Nedahl Stelio se novinařině věnuje již dvě dekády. Dosud převážně pracovala v ženských titulech, jako je Cosmopolitan, kromě toho se však objevila také v řadě televizních pořadů a jako hostující porotce se ukázala i v reality show hledající nové topmodelky. Je tedy nepochybně tou osobou, které byste se zeptali, jaký odstín rtěnky pofrčí příští rok a zda je již možné vytáhnout dávno zapomenuté oblečení ze šatníku.
Nedahl se ale kromě výše zmíněného věnuje rovněž testování nových aut, jež zkoumá pohledem ženy pohybující se spíše v módních buticích než u počítačem či za volantem. Všímá si tak zcela jiných věcí, než mladí „závodníci“, které zajímá primárně to, jak vůz zvládne průjezd zatáčkou nebo jak akceleruje. Její recenze tak mají pro některé lidi i vyšší vypovídací hodnotu než ty obvyklé.
Nejnověji se Australanka posadila za volant Škody Karoq. Vůz zaujal nejen ji, nadšena byla také její rodina. Jak ona, tak její děti české SUV ohodnotily 8,5 body z 10 možných. To je lepší verdikt než v případě konkurenčního Hyundai Tucson, za čímž však může stát i testovaná specifikace. Karoq byl výbavou napěchován od podlahy až po střechu, zatímco Korejec byl k dispozici ve skromnějším provedení.
Dnes tu ale nemáme srovnávací test, nýbrž pouze recenzi Škody. Ta dostala pochvalu hlavně za zavazadlový prostor, který standardně pobere 479 litrů, tedy více než Mazda CX-5. Pokud zadní lavici posunete směrem dopředu, dočkáte se dokonce 589 litrů, což překonává i řadu mnohem větších aut. To samé platí také o kabině, ve které se necítil stísněně ani manžel novinářky měřící 185 centimetrů.
Samotný interiér na autorku působil nadmíru kvalitním dojmem, na což měl vliv i tzv. Launch Pack, který přihazuje kůží čalouněná sedadla a volant nebo sadu ozdobných kovových pedálů. V rámci multimédií je pak navíc možné počítat s 9,2palcovou obrazovkou, pod kterou se nachází bezdrátové dobíjení mobilů. Více příplatků tak snad ani nešlo zaškrtnout, základní cena však s paketem vzrostla o 8 900 AUD (cca 142 400 Kč).
S ohledem na výše zmíněné pak vlastně ani nepřekvapí, že autorka si české SUV zamilovala hlavně proto, jak na ni působilo zpoza volantu. Podvozek zvládá absorbovat většinu nerovností, navíc si poradí s každým typem vozovky, ať již jde o úzké městské uličky či dálnice. Stinnou stránkou jsou omezené možnosti kombinace přeplňované jedna-pětky a pohonu všech kol (u nás dnes můžete mít 4x4 pouze s automatem, u verzí s pravostranným řízením jsou omezení ještě větší), tento handicap ale prý bude vymazán do konce roku 2019.
Suma sumárum je tedy Karoq velmi povedeným vozem, jehož jediným zásadním negativem je dle Nedahl Stelio nešťastně umístěný držák na nápoje na středovém tunelu. Nevejdou se do něj dostatečně velký termohrnek a kvůli jeho umístění před loketní opěrkou se s k pití beztak špatně může.
S tím se nejspíše dá žít, my vidíme trochu zásadnější problém, a to v ceně vozu. Ta se se všemi příplatky vyšplhala ze základních 32 290 AUD (516 500 Kč) na 44 890 AUD (718 100 Kč). To je na kompaktní SUV s předním pohonem a jedna-pětkou pod kapotou hodně peněz a české ceny nejsou příznivější - testovaná verze u nás začíná na 640 tisících Kč a vybavená provedení se bez potíží podívají daleko za hranici 800 tisíc korun.
Škoda Karoq má v Austrálii dobře nabito. Tamním novinářům se líbí, třebaže ani u protinožců nevyjde levně. I proto je tento trh pro Škodu ta důležitý
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis