Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se faceliftovaná Dacia Duster 2017 po tolika letech na trhu jeví Britům?
24.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunské SUV je na trhu už od roku 2009 a stále se nechystá do důchodu. Své nedostatky dosud přebíjelo nízkou cenou, jak si ale stojí dnes?
Na druhou generaci Dacie Duster čekáme již nějaký ten pátek. Ostatně rumunské SUV bylo poprvé prezentováno 17. listopadu 2009. Facelift přišel v září 2013, loni pak byl čas na odhalení nástupce. Pařížský autosalon si ovšem Duster nechal ujít, nakonec se tedy velmi pravděpodobně objeví až letos ve Frankfurtu. V showroomech značky jej pak máme očekávat nejdříve na jaře příštího roku.
Duster se tedy nakonec dočká devítiletého životního cyklu a na světě je už dnes o trochu déle, než bylo původně zamýšleno. Proto ostatně Dacia přispěchala ještě s jedním faceliftem, ačkoliv ten už není tak zásadní jako první zmiňovaný. Víceméně v něm jde o menší změny jako přepracování čelní masky či obrouček, jenž lemují výdechy klimatizace. Zásadnější pak bylo představení automatu.
Převodovka EDC je ovšem určena pouze modelům s pohonem předních kol, se systémem 4x4 si nerozumí. Pokud tedy skutečně toužíte vzít rumunské SUV mimo zpevněný asfalt, musíte si vystačit s „fofrklackem“. Je to ale jediný nedostatek vozu? Nebo najdeme záporů více, a budou nakonec natolik zásadní, aby je nevyvážila ani přijatelná pořizovací cena?
To jsou otázky, na které se rozhodl odpovědět Mat Watson z britského CarWow, což je pro nás zajímavý pohled. Ne jen pro to, že Watson je člověk, kterému je radno naslouchat, ale také proto, že Britové jsou jako zákazníci náročnější, zároveň pro ně ale Dacie představují relativně ještě levnější zboží. Watson se nebojí pojmenovávat věci správným jménem, takže je i vůči Dacii Duster poměrně kritický. Poukazuje kupříkladu na nerovnou podlahu v zavazadelníku, ne zase tak moc prostoru pro nohy vzadu či přehmaty spojené s držákem nápojů a ovládáním vnějších zpětných zrcátek, které je schované pod ruční brzdou.
Dále tu máme výraznější hluk, za kterým stojí vítr i pneumatiky a jenž tak poukazuje na hůře izolovanou kabinu. Kromě toho měkce nastavený podvozek není na dlouhých cestách zárukou komfortu, ovladatelnost pak může na někoho zpočátku působit až strašidelně. Na výlet na oblíbenou zakroucenou okresku byste tedy nejspíše měli zapomenout.
Nešvarů má tedy Duster na svém stárnoucím hřbetu opravdu hodně. Nicméně je třeba dodat, že tu máme SUV, které je opravdu levné - u nás startuje na sumě 249 900 Kč a v Británii je za 9 500 liber (v přepočtu 300 tisíc Kč) relativně levnější. A právě to je pořád pádný argument, proč zmíněné nedostatky přehlédnout - žádný není ani dnes takový, aby byl zcela neakceptovatelný.
Stále navíc platí, že ani posun výše v nabídkách motorů a výbav neposouvá cenu do nemístných výšin. Pokud u nás navýšíte rozpočet na 328 900 Kč, dostáváte se už ke klimatizaci a motoru 1,5 dCi, to už se budou nedostatky hledat o něco hůře...
Při kritičtějším zkoumání Dacie Duster objevíte řadu problémů. S ohledem na cenu je ale vlastně ani nemá smysl řešit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 10 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva