Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko”
24.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Běžně se s McLarenem P1 GTR po silnicích jezdit nemůže, ale sedm z nich přece jen silniční homologaci má. Seznam věcí, které se musí upravit, není dlouhý.
Když je řeč o McLarenu P1, můžeme rozlišit dvě verze - „standardní” P1, které je určeno pro provoz na veřejných silnicích, nebo P1 GTR, což je varianta P1, která naopak na silnice nesmí a jezdí jen po okruzích. Jenže jak už to s ostrými verzemi aut bývá, najdou se lidi, kteří v nich chtějí jezdit i po normální silnici. To je fyzicky možné, ale budete nenápadní jak sáně v létě a když si vás všimne policie, např. u nás můžete přijít i o řidičský průkaz.
Britská firma Lanzante tak začala pracovat na konverzi P1 GTR do silniční specifikace. Není to zas takový problém, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale také to není úplně jednoduché. Díky seznamu požadavků víme, co je pro takovou přestavbu potřeba. Spousta věcí zahrnuje označení evropské certifikace - písmeno E. Musí být na sklech a na pásech.
Nikdo nebude posílat jedno z 35 aut proti zdi v crash testech, takže zde stačí certifikace „běžného” P1. Také musí být potvrzení o lomeném sloupku řízení a musí být doinstalovány ostřikovače. Dále je potřeba přemapovat elektroniku motoru, aby byl zajištěn optimální chod na 98oktanové palivo, uzavřít přístup do řídící jednotky pro bezpečnost dat McLarenu a motoru přidat tepelné stínění. Palivová nádrž musí dostat standardní hrdlo a uzamykatelné víčko.
Po stránce bezpečnosti vidíme také nutnost uzamykatelných dveří a přední náprava dostane elektronický systém zvedání, mimo jiné určitě i kvůli retardérům. A také vidíme několik věcí, které jsou označeny slovy „Pouze pro inspekci, poté odstranit” - „česká řešení” zjevně nebudou cizí ani Britům. Tato poznámka platí pro polstrovaný volant bez tlačítek, zrcátka nastavitelná z kabiny a katalyzátory a tlumiče výfuku. Není to standard, tenhle seznam pochází z vozu zákazníka, který si to vyžádal, protože chtěl jezdit i po okruzích.
Asi není zcela standardní postup konvertovat toto v podstatě závodní auto zpátky pro silniční použití, ale za peníze je možné všechno. Další věc je, že Lanzante není jen tak nějaký tuner. Otec majitele Deana Lanzanteho Paul vyhrál Le Mans v roce 1995 s McLarenem F1 GTR, kdy tenhle vůz jel úplně poprvé. Spolupráce tedy bude poměrně úzká.
Nápad na konverzi P1 GTR není úplně nový, začalo se o něm mluvit už zhruba před rokem a vloni v srpnu jsme se mohli podívat na první přestavěný vůz putoval k zákazníkovi do Chile. U Lanzante se ovšem nezastavili, další dva mají údajně jezdit v Japonsku a v Dubaji a další čtyři auta jsou prý hotova a čekají na inspekci. To dává dohromady sedm vozů, takže to „jednorožec” úplně nebude.
Tenhle seznam byl zveřejněn na Facebooku fotografem Matsem Bultersem
Jeden takto upravený vůz už jsme v minulosti mohli vidět
Ryze okruhový P1 GTR může nabrat mnoha podob
Tovární McLarenem P1 GTR standardně po veřejných silnicích prohánět nelze, dá se to ale legálně změnit
Zdroj: Mats Bulters@Facebook přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 52 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 16:11 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch