Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak drahé je vlastnit Lamborghini Huracán? Je to zjevně už více Audi než Lambo
5.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jezdit italským supersportem je lákavé a některé se jako ojeté dají pořídit i za vcelku rozumné ceny. Provozní náklady jsou ale jiná věc. A nebo ne?
Po supersportu nejspíše touží každý z nás, přičemž jeho pořízení nemusí být až tak drahé. Třeba Porsche 911 hrající si na GT3 RS lze koupit z druhé ruky za cenu Škody Superb a i když nejde o zrovna ideální kousek, Porsche 911 to pořád je. Nicméně většinu lidí nakonec neodradí ani tak prvotní výdaj, jako spíše vidina těch, které mají následovat. Provoz takového vozu totiž vychází na mnohem větší peníze než v případě české vlajkové lodi. Ani to nemusí být McLaren F1, na němž je třeba každé tři roky měnit pneumatiky - i kdyby vůz celou dobu jen stál - za 1,1 milionu korun, aby bylo nutné podstupovat rozličné servisní úkony častěji a dráže než u jakéhokoli běžného vozu.
Nicméně vývoj kráčí stále vpřed, a to, co bylo dříve bráno jako standard, je dnes pro většinu majitelů podobných vozů neakceptovatelné. Leckdo používá „běžná” Porsche, Ferrari nebo Lamborghini jako auta pro každý den a nejsou připraveni s nimi ani trávit spoustu času v servisech, ani za to platit horentní sumy. Automobilky se tak musely těmto požadavků přizpůsobit a náklady vlastnictví supersportů vyráběných po tisících kusech mnohem více přiblížit ježdění s obyčejnějším vozem.
Že to tak je, vás přesvědčí jeden z majitelů Lamborghini Huracán, který své zelené kupé pořídil v roce 2016 s 1 600 kilometry na tachometru. Jelikož s vozem opravdu jezdí pomalu denně, přidal za zhruba 18 měsíců 35 500 km. To je na supersport opravdu hodně a vedle majlantu za benzin by člověk čekal i spoustu dalších nákladů. Jenže není to tak hrozné.
Podstoupil pochopitelně několik výměn oleje, jejichž cena se pohybovala od 500 do 1 500 USD (cca 10 600 až 31 800 Kč) v závislosti na tom, zda je dělal samostatný mechanik či autorizovaný servis. Majitel vozu zvolil ve většině první možnost, která je levnější a automaticky neznamená ztrátu záruky. Trojí výměna oleje jej tak přišla na celkových 1 800 USD (38 100 Kč).
Stejně jako v případě McLarenu je také třeba počítat s častou obměnou pneumatik, i když v tomto případě si jejich degradaci majitel skutečně užil. Navíc nebyl konfrontován s obřím účtem za nové, neboť sada (vpředu jde o kousky o rozměru 245/30 R20, vzadu pak 305/30 R20) vychází na relativně zanedbatelných 1 700 USD (36 000 Kč). Daleko horší je to již s brzdami, neboť vůz používá karbon-keramické kotouče od Bremba.
Ty za normálních okolností vydrží skoro věčnost a měnit je třeba jen desky, jenže na voze se objevil problém s pravou přední destičkou, která poškodila kotouč. Došlo tak na jeho výměnu, což vyšlo na 6 000 USD (127 000 Kč), kromě toho byl vyměněn také olej, doplněny veškeré kapaliny a v rámci prevence byly vyměněny rovněž brzdové destičky na zbývajících třech kolech. Ve finále tak z toho bylo 9 000 USD (190 500 Kč).
Pokud přistoupíme k mezisoučtu, jsme celkově již takřka na 265 tisících korun. To samozřejmě není málo peněz, ne za 18 měsíců, ale rozpočítáno na oněch 35,5 tisíce km je to 7,46 Kč na km. A to je třeba dodat, že polovinu sumy dělá onen jediný kotouč. Jistě tu bude ještě vyšší ztráta hodnoty a také náklady na palivo, to jsou ale trochu jiné položky. Pokud uvážíme, že mluvíme o voze osazeném 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, jehož 610 koní znamená stovku za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost 325 km/h, pak nám to nepřijde jako tak vysoká suma. Ne ve srovnání s tím, jaké náklady bylo nutné v podobných případech snášet dříve.
Sám majitel, který dříve jezdil Gallardem, ostatně říká, že Huracán je ve srovnání s ním či Aventadorem úplně jiným vozem, jako by jej vyrobila úplně jiná automobilka. Je spolehlivější, mnohem více se hodí na každodenní ježdění... Jinými slovy, Huracán se mnohem více se přiblížil Audi R8, se kterým sice technické základy sdílelo i předchozí Gallardo, propojení obou značek ale tehdy nebylo tak intenzivní, jako je dnes.
Můžeme pochopitelně litovat ztráty části italského charakteru, ke kterému servisní patálie tak nějak patří. Na druhou stranu je ale výsledkem Lamborghini, které můžete používat den co den, aniž byste každý druhý týden strávili v servisu. A museli za to platit. Je pochopitelné, že vlastnictví italského supersportu nadále není z nejlevnějších, však je to auto za 6 milionů. Vzhledem k tomu ale jeho provoz není z nejdražších a možná bude za pár let představovat poněkud snesitelnější cestu k supersportu, který si jako nový může dovolit jen pár z nás...
Provoz Lamborghini Huracán je pochopitelně dražší než ježdění s obyčejným autem. Oproti minulosti už to ale není zase tak drahý špás...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
před 4 hodinami - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
před 11 hodinami - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera
Nejnovější články
- Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
před 3 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
před 4 hodinami - Lada chystá hned dvě nová SUV a dokonce i jedno MPV, Putinovi už je ukázala
před 5 hodinami - Někdo nabídl dodnes novou, legendární Zmiji z roku 2002 na „americkém Bazoši”, prodala se hned
před 6 hodinami - Nejostřejší kombík historie BMW je venku, až 1 510 litrů harampádí sveze rychlostí 300 km/h
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva