Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak drahé je vlastnit Bugatti Veyron? Jen výměna oleje stojí půl milionu
23.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(video) Veyron Super Sport žádá každoročně údržbu za 718 tisíc a pneumatiky ani olej v tom nejsou.
Že drahá auta mají také drahou údržbu, není novinkou. Ovšem korunu tomu nasazují provozní náklady Bugatti Veyron, které jsme nakousli nedávno s informací, že si dva bohatí Nizozemci koupili jedno Bugatti Chiron napůl. Tento vůz má totiž oproti Veyronu mít provozní náklady zhruba poloviční.
Nyní se objevilo video známého majitele mnoha špičkových aut, investora, obchodníka s nemovitostmi a filmového producenta Alejandra Salomona. Ten vlastní kde co vše, včetně třeba na míru postaveného Pagani Huayra 730 S a na novém snímku probírá výčet klíčových provozních nákladů Veyron Super Sport, toho zatím nejlepšího moderního Bugatti s výkonem 1 200 koní, které se v USA dostalo do rukou pouhým osmi lidem. Toto je navíc celočerné, což z něj dělá ještě výjimečnější vůz.
Salomon Veyron nevlastní, je jeho přítele, možná i proto jej náklady na provoz tolik fascinují. A to jde o opravdu bohatého člověka, který by si jistě i samotné Bugatti mohl dovolit pořídit. Salomon zkraje hovoří o Kalifornii, která má přísnější emisní standardy než zbytek amerických států - a zbytek světa, dalo by se říci, ale o emise tu primárně nejde. Pokud jste si ovšem právě tam koupili Veyron Super Sport za ceníkovou cenu, zaplatili jste nejméně 3,2 milionu dolarů, tedy 76,6 milionu korun. A k tomu daň 10 %, tedy dalších 7,66 milionu korun.
To je ovšem jen začátek, bez dalších desítek milionů korun v kapse není radno s tímto autem opouštět garáž. Drobnost jako každoroční kontrola a údržba v servisu přijde na 30 tisíc dolarů, tedy 718 tisíc Kč. Nepočítejte ale s tím, že by v této ceně bylo bůh ví co, pravděpodobně si jen pár dobře proškolených mechaniků na vůz trochu „posvítí”. Jen výměna oleje jinak stojí 20 tisíc dolarů (cca 480 tisíc korun), což je jen stěží uvěřitelné, pokud kvůli ní není potřeba rozebrat půlku auta jako při servisu Carreey GT. Nebo pokud Bugatti neúčtuje takové sumy jen proto, že může a klienti mu je rádi platí. Protože jen pak si mohou být jisti, že si vůz nepořídil kdejaký „sociál”.
Jen servis a péče o motor ale pochopitelně auto nespasí, třeba pneumatiky na Veyron stojí v USA stojí 30 tisíc dolarů (718 tisíc korun) za sadu. A každou třetí výměnu - tedy každých 12 tisíc kilometrů - je potřeba vyměnit i disky. Celkem za 12 tisíc kilometrů jen za disky a pneumatiky v USA utratíte 120 tisíc dolarů (cca 2,9 milionu korun). A proč je nutno měnit i disky? Protože k nim jsou pneumatiky přilepené, jinak by se mohly při plném plynu začít disky protáčet v gumách. Tolik síly prý Veyron Super Sport má a disky více než tři „lepení” spolehlivě nevydrží.
Salomon nerozebírá všechny náklady, z těch pravidelných by jistě za zmínku stály ještě brzdy. Ale čekejme podobný extrém. Přesto Alejandro S. uzavírá vše smířlivě - Bugatti je tak velkorysé, že pokud jste hned při koupi vozu složili 50 tisíc Eur (1,35 milionu Kč), pak vám po první tři roky dodá ony servisní prohlídky „zdarma”. V tom dozajista nebudou pneumatiky, brzdy a pravděpodobně ani onen olej, i tak by ale šlo o slevu asi 812 tisíc Kč oproti běžným nákladům. A za tu už se dá koupit třeba... jedna sada pneu. Poslechněte si to na vlastní uši.



Na videu můžeme vidět černočerný Veyron Super Sport
Zdroj: Salomondrin na YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins