Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak dlouho musí fotbalisté vydělávat na svá superauta? Asi budete závidět
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dělat cokoli na špičkové úrovni je jistě náročné, přesto je kontrast schopnosti třeba Ronalda a běžného smrtelníka vydělat si na stejné auto ohromující.
Je to možná překvapivé, ale i na fotbal u nás narazíte. Samozřejmě nikoliv v souvislosti se hrou samotnou, místo toho mají naši pozornost vozy, jimiž se jednotliví hráči dopravují na tréninky, zápasy i v době svého volna. V minulosti jsme se tak dozvěděli, že všeobecně nejoblíbenějším modelem je u nich Range Rover či tu a tam narazili na prodej některého z jejich aut. A bylo také pozoruhodné vidět, jaké vozy si vybírají fotbalisté Bayernu Mnichov a jaké volí ti v Barceloně, když v obou případech mají volnou ruku v rámci spolupráce jejich týmů s automobilkou Audi.
Nyní tu máme zajímavou studii společnosti Carspring, která poskládala žebříček odhalující, jak dlouho se musí fotbalisté honit po hřišti, aby si vydělali na svůj oblíbený dopravní prostředek. Jejich platy tak přepočítala pouze na dobu strávenou na hřištích při samotných zápasech, což nezní úplně přesně - fotbalisté mají i jiné povinnosti. Na druhou stranu, lékaři se také nevěnují své profesi pouze v ordinacích či na operačních sálech, učitelé jen ve třídách a nakonec ani my, novináři, nekončíme s prací tím, že dopíšeme poslední článek v rámci toho kterého dne. Přesto máme všichni placených jen těch osm či více hodin denně, takže proč u fotbalisty nebrat jen čas věnovaný profesionálním zápasům.
To pochopitelně vměstnává jejich výdělky do dosti omezených časových prostorů, navíc auty fotbalistů nejsou vždy jen vrcholné supersporty. To je vidět třeba u Jesúse Navase, který jezdí Nissanem Micra. Na ten si přitom hráč Manchester City vydělá za pouhých 11 minut a 17 sekund hry.
Pokud chcete srovnání s běžným českým platem, hned vám ho můžeme naservírovat. Dle statistik u nás aktuálně průměrná mzda činí 27 589 Kč, zatímco Micra vychází v základní konfiguraci na 259 000 Kč. Abyste si ji tedy mohli pořídit, musíte do práce chodit takřka devět a půl měsíce a pokud byste to chtěli na hodiny, bude to něco přes 1 500 hodin. Řeč je ovšem o malém japonském hatchbacku, který je mezi fotbalisty v podstatě anomálií - přestože Nissan sponzoruje UEFA Champions League.
My se spíše podíváme na skutečné extrémy z druhého konce žebříčku, kterému dominuje George Boyd. Ten hraje za klub Burnley, přičemž na svůj vůz musí vydělávat 45 hodin a 40 minut hry. Tedy nejdéle ze všech 256 světových hráčů, kterými se společnost Carspring zabývala. Není to ovšem tím, že by Boyd byl špatně placený - pouze jezdí v Mercedesu 300 SL Gullwing, jehož cena se odhaluje na zhruba 26,5 milionu Kč.
Ještě dražším vozem ovšem jezdí Cristiano Ronaldo. Ten si nedávno nejspíše pořídil Bugatti Chiron, studie se ovšem zaměřila na jistojistě vlastněný model Veyron Grand Vitesse. Kvůli jeho pořízení se Portugalec musel opravdu zapotit, na hřišti kvůli otevřenému provedení hypersportu z Molsheimu strávil 5 hodin a 15 minut. Dnes by ovšem Ronaldovi stačila kratší doba, loni totiž u Realu Madrid prodloužil smlouvu zahrnující i vyšší plat.
Aktuálně Portugalec bere 365 000 liber (11,12 milionu korun) týdně, což je sice na jedné straně vysoká suma, pokud byste ale hleděli na jeho plat touto optikou, musí pracovat na Bugatti několik týdnů, což jistě nepotěší. Vraťme se ale zpátky k metodice Carspringu.
Podle ní je na tom o poznání lépe Lionel Messi. Ten má v dresu Barcelony stejné platové podmínky jako Ronaldo v Madridu (oba jsou přitom na absolutní špici všech sportovců světa), nicméně kvůli svému vozu strávil na hřišti jen pouhých 31 minut a 32 sekund. Tedy zhruba třetinu jednoho zápasu. Důvodem je ten fakt, že Argentinec si vystačí s „obyčejným” Ferrari F430 Spider.
Na výčet ostatních hráčů, jejich vozů a především doby, kterou musejí kvůli jeho pořízení strávit na hřišti, se můžete podívat přímo v tabulkách níže, pod nimi najdete i aut fotky rozličných hráčů, kterými se chlubí na svých Instagramech. My pak jen dodáme pro srovnání, že na Ronaldovo Bugatti by průměrný Čech při odhadované ceně cca 60 milionů korun vydělával 2 175 měsíců, tedy 181 a čtvrt roku. Sám fotbalista má ovšem naši průměrnou mzdu v kapse po 25 minutách, i když třeba v tu chvíli ani nehraje. Závist (tedy ta pozitivní, „chci to taky”, ne ta negativní, „ať to on nemá”), je jistě na místě. Však kdo by si něco takového nepřál...
Jak dlouho musí fotbalové hvězdy vydělávat na svá auta
Vybraná auta fotbalistů tak, jak se s nimi sami prezentují
Zdroje: Carspring, Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva