Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jachta na kolech s V12 za cenu Octavie: toto BMW 760Li je vzácné a krásné
28.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pro ty, kterým nepřišlo ani BMW 760Li dost výjimečné, tu byla verze Yachtline. V kabině měla připomínat jachtu a ve výbavě bylo vše myslitelné.
Hledáte auto do půl milionu, ale z nabídky nových vozů vás nic neoslovuje, protože motor je rád za čtyři válce a objem přes litr a ve výbavě můžete aplaudovat klimatizaci? Chápeme to. Za tyto peníze se sice dá koupit celá řada nových aut, ale budou buď malá, slabá nebo bídně vybavená. A o luxusu se v těchto cenových sférách nedá hovořit ani ve snu.
Stroj, který zde máme dnes, je ovšem naprostý opak tuctových kompaktů, je to pár let starý vrchol luxusu z Mnichova, BMW 760Li Yachtline. Pokud jste o něm nikdy neslyšeli, nemusíte se červenat - už s verzemi 760Li, tedy sedmičkami s šestilitrovým dvanáctiválcem dávajícím 445 koní, se nesetkáte často. A provedení Yachtline tu bylo pro ty, kterým ani „běžný vrchol” nestačil a mohli si připlatit za víc.
V tomto autě je všechno, co člověk bažící po luxusním stroji očekává - spousta prostoru, dvanáctiválcový motor a jemná kůže na sedačkách. Dřevěné obložení v sobě má linky jako na jachtě a nepochybujte o tom, že to je pravé dřevo - mahagon s vkládaným javorem. Nejen tím má ale vůz připomínat luxusní jachtu - najdeme tu také speciální koberečky s kompasem a další drobné odkazy na oblíbené hračky vládců sedmi moří.
Tento konkrétní vůz je z roku 2006 a má už něco za sebou, ale i tak o výbavu ochuzeni nebudete. Dvouzónová klimatizace s přídavnou regulací pro zadní sedačky - pro každou zvlášť - je samozřejmostí; čtyřzónovou ji nazvat úplně nechceme, protože zadní místa nemají vlastní displej pro nastavování teploty, „jen” kolečko u výdechů mezi předními sedačkami. Na těch jsou displeje zábavního systému, který kromě DVD umí pustit i normální televizi.
Je to verze se dvěma samostatnými křesly vzadu, která jsou vyhřívaná, ventilovaná a kompletně elektricky nastavitelná v 16 směrech. Mezi nimi je mohutná loketní opěrka a za ní vidíme ledničku. Ve výbavě je alcantarová stropnice, která prý vypadá jako úplně nová, bezklíčový přístup, elektrická roleta zadního okna a hromada dalších věcí, které od auta téhle třídy člověk očekává.
Pod kapotou je to nejlepší, co BMW v té době nabízelo - motor N73B60 o objemu 5 972 cm3, který dává až 327 kW (445 koní) a 600 Nm. Na starosti nemá vůbec lehké auto, vybavená 760i v prodloužené verzi vážila ke 2,2 tuny a automatická šestistupňová převodovka s pohonem zadních kol také nedefinuje sprintera. Jenže šestilitrový V12 také není slabý kalibr a i takto velký, těžký a luxusní vůz rozjede na stovku za 5,3 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je pochopitelně dílem omezovače.
Tento vůz byl jako nový pořízen v Dánsku jednatelem firmy M&M, který se nechával vozit na zadní sedačce. Takhle ujel 185 tisíc kilometrů, takže opravdu není nový, z fotek i popisu nabízejícího je ale patrné, že je v opravdu výjimečně dobrém stavu. V interiéru je těžké narazit na stopy poškození a zavazadelník prý vypadá, jako by v něm nikdy nikdo nic nevozil. Dobrá údržba je tady samozřejmostí, jinak by auto v takhle dobrém stavu nebylo, a nedávno prý byly kompletně vyměněny brzdy a vůz má nové pneumatiky.
Podle Gielda Klasyków, kde je vůz nabízen, je tohle jedno z nejlépe udržovaných BMW, které se tam kdy objevilo. A může být vaše za 75 tisíc zlotých, tedy 463 500 korun, a to včetně sady zimních pneumatik s hloubkou dezénu 7 mm. Je to docela lákavá nabídka, i kdyby člověk měl celou dobu řídit sám, jenže má to své úskalí - je to superluxusní auto a tomu bude odpovídat i náročnost a nákladnost údržby. Pokud jste ochotni to akceptovat, doporučujeme neotálet, lepší dvanáctiválcovou „sedmu” za tyto peníze jsme dlouho neviděli...















Tenhle skoro dokonalý vůz může být váš a ne draho
Yachtline se tomuto vozu říkalo, protože měl uvnitř vyvolávat dojem jachty. Jako koncept BMW Individual se představil v roce 2002
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Policejní kontroly a měření 04.23. 23:11 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 22:55 - M.Z.
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis