Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jachta na kolech s V12 za cenu Octavie: toto BMW 760Li je vzácné a krásné
28.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pro ty, kterým nepřišlo ani BMW 760Li dost výjimečné, tu byla verze Yachtline. V kabině měla připomínat jachtu a ve výbavě bylo vše myslitelné.
Hledáte auto do půl milionu, ale z nabídky nových vozů vás nic neoslovuje, protože motor je rád za čtyři válce a objem přes litr a ve výbavě můžete aplaudovat klimatizaci? Chápeme to. Za tyto peníze se sice dá koupit celá řada nových aut, ale budou buď malá, slabá nebo bídně vybavená. A o luxusu se v těchto cenových sférách nedá hovořit ani ve snu.
Stroj, který zde máme dnes, je ovšem naprostý opak tuctových kompaktů, je to pár let starý vrchol luxusu z Mnichova, BMW 760Li Yachtline. Pokud jste o něm nikdy neslyšeli, nemusíte se červenat - už s verzemi 760Li, tedy sedmičkami s šestilitrovým dvanáctiválcem dávajícím 445 koní, se nesetkáte často. A provedení Yachtline tu bylo pro ty, kterým ani „běžný vrchol” nestačil a mohli si připlatit za víc.
V tomto autě je všechno, co člověk bažící po luxusním stroji očekává - spousta prostoru, dvanáctiválcový motor a jemná kůže na sedačkách. Dřevěné obložení v sobě má linky jako na jachtě a nepochybujte o tom, že to je pravé dřevo - mahagon s vkládaným javorem. Nejen tím má ale vůz připomínat luxusní jachtu - najdeme tu také speciální koberečky s kompasem a další drobné odkazy na oblíbené hračky vládců sedmi moří.
Tento konkrétní vůz je z roku 2006 a má už něco za sebou, ale i tak o výbavu ochuzeni nebudete. Dvouzónová klimatizace s přídavnou regulací pro zadní sedačky - pro každou zvlášť - je samozřejmostí; čtyřzónovou ji nazvat úplně nechceme, protože zadní místa nemají vlastní displej pro nastavování teploty, „jen” kolečko u výdechů mezi předními sedačkami. Na těch jsou displeje zábavního systému, který kromě DVD umí pustit i normální televizi.
Je to verze se dvěma samostatnými křesly vzadu, která jsou vyhřívaná, ventilovaná a kompletně elektricky nastavitelná v 16 směrech. Mezi nimi je mohutná loketní opěrka a za ní vidíme ledničku. Ve výbavě je alcantarová stropnice, která prý vypadá jako úplně nová, bezklíčový přístup, elektrická roleta zadního okna a hromada dalších věcí, které od auta téhle třídy člověk očekává.
Pod kapotou je to nejlepší, co BMW v té době nabízelo - motor N73B60 o objemu 5 972 cm3, který dává až 327 kW (445 koní) a 600 Nm. Na starosti nemá vůbec lehké auto, vybavená 760i v prodloužené verzi vážila ke 2,2 tuny a automatická šestistupňová převodovka s pohonem zadních kol také nedefinuje sprintera. Jenže šestilitrový V12 také není slabý kalibr a i takto velký, těžký a luxusní vůz rozjede na stovku za 5,3 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je pochopitelně dílem omezovače.
Tento vůz byl jako nový pořízen v Dánsku jednatelem firmy M&M, který se nechával vozit na zadní sedačce. Takhle ujel 185 tisíc kilometrů, takže opravdu není nový, z fotek i popisu nabízejícího je ale patrné, že je v opravdu výjimečně dobrém stavu. V interiéru je těžké narazit na stopy poškození a zavazadelník prý vypadá, jako by v něm nikdy nikdo nic nevozil. Dobrá údržba je tady samozřejmostí, jinak by auto v takhle dobrém stavu nebylo, a nedávno prý byly kompletně vyměněny brzdy a vůz má nové pneumatiky.
Podle Gielda Klasyków, kde je vůz nabízen, je tohle jedno z nejlépe udržovaných BMW, které se tam kdy objevilo. A může být vaše za 75 tisíc zlotých, tedy 463 500 korun, a to včetně sady zimních pneumatik s hloubkou dezénu 7 mm. Je to docela lákavá nabídka, i kdyby člověk měl celou dobu řídit sám, jenže má to své úskalí - je to superluxusní auto a tomu bude odpovídat i náročnost a nákladnost údržby. Pokud jste ochotni to akceptovat, doporučujeme neotálet, lepší dvanáctiválcovou „sedmu” za tyto peníze jsme dlouho neviděli...
Tenhle skoro dokonalý vůz může být váš a ne draho
Yachtline se tomuto vozu říkalo, protože měl uvnitř vyvolávat dojem jachty. Jako koncept BMW Individual se představil v roce 2002
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před hodinou - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 4 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis