Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Infiniti hájí zmatečnou změnu nomenklatury, prý ji jen špatně vysvětlilo
23.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Změna jmen je údajně dobrá, jen špatně podaná. Jak ale tato argumentace obstojí před posledním krokem, kdy si stejný model říká na dvou trzích jinak?
Japonská automobilka Nissan na sklonku 90. let dozajista doufala, že se jí stvořením luxusní značky Infiniti podaří dosáhnout stejného úspěchu jako Hondě s Acurou a Toyotě s Lexusem. Jenže nepodařilo. Ačkoliv byla založena ve stejném roce 1989 jako druhá zmiňovaná prémiová odnož, její prodeje jsou na Starém i Novém kontinentu výrazně nižší. Japonci se ovšem nevzdávají a doufají, že poměrně trnitá cesta bude nakonec zakončena výstupem na piedestal.
Napomoci k tomu má i expanze nových modelů, které jsou již označeny dle pozměněné nomenklatury. Jakkoliv ovšem ta je na světě již třetím rokem, pro spoustu lidí je takové Infiniti QX70 nadále modelem FX. Poslední kroky značky spojené se sdružením modelů Q30 a QX30 na americkém trhu pod jedno společné označení QX30 navíc do celé záležitosti vnesly nemalý zmatek, tedy pravý opak toho, co si Japonci od dané změny slibovali.
Nový šéf automobilky Roland Krüger, který předloni nahradil Andyho Palmera, jenž přešel k Astonu Martin, ovšem tuto změnu hájí. Podle něj je nové pojetí označování modelů v pořádku, chyba tkví jen v její špatné prezentaci. Dosud nám totiž Infiniti říkalo pouze tolik, že chce svou nabídku ujednotit, a proto hodlá sedany, kupátka a kabriolety nabízet pod označením Q, zatímco crossovery a SUV dostanou název QX.
Krüger však dodává, že celá záležitost má spojitost právě s kořeny značky. Jejím prvním modelem byl totiž sedan Q45, jinak také přepracovaný Nissan Cima. A právě na tento vůz, a tedy na značku, která skutečně má historii, má pozměněná nomenklatura odkazovat. „Abych ovšem byl upřímný, musíme si říci, že jsme to dostatečně nevysvětlili. Nyní tedy potřebujeme, aby vše bylo plně pochopeno,“ uvádí věci na pravou míru šéf automobilky.
Jeho slova bereme a dá se říci, že mají svou logiku. Ta ovšem poněkud chybí v onom sdružení dvou vozů pod jeden název. Zvláště když Krüger dodává, že „model QX30 má jinou charakteristiku, odlišný postoj, odlišnou výšku i jiný jízdní projev. A rovněž je vizuálně odlišen. Nicméně musíme pracovat s tím, že v Evropě je hlavním segmentem trh s hatchbacky, který v Americe nemáme. V Evropě se tedy na něj soustředíme s modelem Q30, zatímco v Americe cílíme na segment crossoverů s QX30, ačkoliv tento vůz bude jinde prodáván pod názvem Q30.“
Tím se ovšem víceméně dostáváme na začátek, respektive zpět do roku 2013, kdy si Japonci chtěli svůj píseček uklidit. To se jim možná částečně i podařilo a nyní konečně víme, proč se tak skutečně stalo, nicméně poslední krok bychom opětovně mohli považovat za další rozházení báboviček. A s touto strategií, kterou navíc v případě modelu Q30 doplňují vyšší ceny než u dárcovského Mercedesu třídy A, si budoucím úspěchem Infiniti nejsme až tak jisti.










Infiniti sice nově změnu nomenklatury řádně osvětlilo, nicméně její poslední krok na americké půdě spojený se sdružením modelů Q30 a QX30 pod jeden název vrací Japonce zpět do období zmatků
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Úplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před hodinouRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom