Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50
7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máte pocit, že v nabídce Mercedesu panují jmenné zmatky? Infiniti vás přesvědčí, že mišmaš může dosáhnout i podstatně vyšší úrovně.
Vypadá to, že Infiniti je od oznámené změny své nomenklatury zmatenější než kamzík na rovině. Tedy, ne že bychom něco proti přejmenování něco měli, zvláště, pokud by skutečně vedlo ke zpřehlednění nabídky. Jenže touto změnou japonská automobilka ve svém portfoliu vytvořila takový mišmaš, ve kterém se zřejmě nevyzná ani „ředitel výkonu“ (to vážně berte s nadsázkou...) Sebastian Vettel.
Za vším se samozřejmě skrývá stávající sedan G37, který se letos v Detroitu dočkal nástupce v podobě modelu Q50. Až potud je vše jasné, nová generace jednoduše střídá tu starou. Jenže poté Infiniti přišlo s tím, že novinku v showroomech doplní staré kupé a kabriolet, ovšem s novým označením Q60. Začínáte se ztrácet? Nebojte, bude hůř.
Souběžně s těmito modely totiž zůstane v nabídce také sedan G37, tedy stará generace sdílející techniku s kupé a kabrioletem, jež ale nesou nové jméno. Označení sedanu se ale pochopitelně nemění, protože to nese až další generace. Že je to už dost zmatků? Jak se to vezme - dosavadní názvy definují i pohonné ústrojí, jehož objem jde v tom novém stranou.
Nové Infiniti Q50 tedy rozhodně nebude nabízeno s pětilitrovým motorem, místo toho pod jeho kapotu zamíří 3,5litrový benzinový šestiválec spřažený s elektromotorem. Od Daimleru pak japonský sedan může očekávat ještě dodávky přeplňovaných čtyřválců, tím ale nabídka končí. Ve srovnání s tím ponese sedan G37 nadále ve své přídi 3,7litrový šestiválec, jehož výkon zamíří na zadní nebo všechna čtyři kola. Ve Spojených státech navíc v této konfiguraci bude k mání až do poloviny roku 2015 (o stavu v Evropě zatím nevíme, ale dost možná bude obdobný), nejde tedy zdaleka o tak dočasný stav, jak se nedávno spekulovalo.
Vedle sebe se tedy budou v showroomech ještě skoro dva roky potkávat kupříkladu modely G37 a Q60, skoro stejná auta se stejným motorem. Není to z názvů jasné?
Jedinou logiku v nabídce Infiniti lze tak hledat v cenách. Ty zaoceánské byly totiž u modelu G37 poníženy tak, aby skutečně startovaly pod novinkou Q50. Ta je totiž ve Státech k mání za 37 605 USD (cca 752 100 Kč), zatímco generace předchozí byla ještě minulý týden naceněna na 38 255 USD (765 100 Kč). Nyní ji ovšem pořídíte od 32 550 USD (651 000 Kč).










Název Infiniti G37 rozhodně nepostrádal logiku. To se ale o současných krocích japonské značky říci nedá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva