Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Image Tesly Model 3 dostává další rány, majitele pronásledují zvláštní problémy
14.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Že auta americké značky nepřekypují kvalitou, už víme. Jenže slícování plechů je jedna věc, obtíženě opravitelné potíže s funkčností věc druhá.
Model 3 má být podle představitelů Tesly cenově dostupný elektromobil ohromující zákazníky svou technikou. Moderní sedan má urychlit elektrickou revoluci v dopravě, jenže plánovaná ofenzíva proti spalovacím automobilům od začátku nabírá trhliny. Tesla v rámci uspíšení začátku výroby vypustila testovací fázi a zkušenosti z provozu nahradila analytickými výpočty. Později také vyšlo najevo, že ke splnění termínů musela společnost zkrátit fázi, kdy se testuje výrobní linka a harmonizuje výrobní proces.
Uspíšení startu výroby to přineslo, ale... to je tak všechno. Počet vyprodukovaných elektromobilů stále zdaleka neplní původní očekávání a výrobce dále pracuje na tom, aby proces výroby dostal pod kontrolu. Aktuální předpověď prohlašuje rok 2018 jako zásadní pro Model 3, respektive pro celou automobilku. Tesla odhaduje, že do června stabilizuje situaci a bude se snažit odstranit problémy plynoucí z uspěchaného startu produkce. Ten se zatím opravdu moc nevyplácí.
Navzdory napůl ruční výrobě se z výrobních linek sjíždějí auta mizerné kvality, která si svou kvalitou zdají i s Trabanty. Špatně slícované plechy nebo chrastící plasty ale mohou někteří zákazníci přejít s lehkým srdcem, však hlavně že jezdí. Jenže některým není dopřáno ani to - množí se i stížnosti poruchy, které v některých případech činí vozy zcela nepojízdnými.
Například jeden ze zákazníků, který má své auto pouhé dva týdny, jej nyní nemůže používat, protože se do něj nedostane a nemůže odjet, jak se můžete přesvědčit dole na videu. Jednoho dne si uvědomil, že stav vozu nebyl v uživatelská aplikaci několik hodin aktualizován, proto se vydal na kontrolu do garáže. Tam našel vůz nejevící známky života.
Tesla Model 3 neodpovídala na jakékoliv pokyny, nevydávala ani žádné zvuky či jiné reakce. Odemykací karta nedokázala odemknout zámek a dokonce nebylo možné odpojit nabíjecí kabel. Nabíječka světelnými signály ukazovala dobrou kondici, ale autobaterie se nenabíjely. Dotčený majitel vlastní i Model S, proto není pravděpodobné, že by při zacházení s vozem pochybil. Na každý pád se z elektromobilu stala socha připoutaná ke zdi, nutný bude odvoz do servisu.
Jiný majitel z Denveru sice může jezdit, ale nemůže vystát nepříjemné bouchání od podvozku na nerovném povrchu, které se začalo ozývat hned po vyzvednutí nového Modelu 3 u prodejce. Následnou reklamaci dealer uznal, nicméně automechanici nedokázali najít příčinu a nasměrovali zákazníka do servisního centra s podezřením na poruchu tlumičů. Jenže opravna nepřijímala celý týden další zakázky, protože měla plno, majitel tak má auto s napůl nefunkčním podvozkem a ani on s ním nemůže promptně nic dělat.
Během prvních tří týdnů vlastnictví dostupného elektromobilu si své užil také další obětní beránek. Vlastník si při přebírání sedanu všiml, že mu nesvítí zadní světla. Problém prodavač hned vyřešil na místě. O dva týdny později se zobrazilo alarmující hlášení nutné návštěvy servisu a kontroly baterii. Majitel se setkal opět s odmítnutím servisu, který musel věnovat pozornost jiným opravám. Za dalších sedm dní Model 3 už nenastartoval.
To jsou tři konkrétní případy, o kterých se mluví mezi majiteli, ale není to zdaleka vše. Další funkční odhalily méně rušivé problémy s palubním softwarem, nefunkčními dvířky portu nabíjení nebo nebrzdící parkovací brzdou. A případů špatné kvality montáže je nespočet.
Na obranu Tesly se sluší říct, že také ostatní automobilky trpí dětskými nemocemi prvních výrobků, nevíme ale, kdy naposledy jsme slyšeli o tolika potížích při tak malém množství dodaných aut. Jistě ne všechny vozy od startu výroby pronásledují problémy, potíží s Teslami je ale hodně. A sama automobilka jim svým zbrklým plánováním šla naproti...
Tesla chce navýšit produkci aut, ale zatím není schopna pružně reagovat na opravy současných modelů. Servisní střediska se musí rozšířit, nebo modely musejí byt bez poruch, což je nemožné. Tento majitel nemůže vypojit nabíječku ani se dostat do auta. A není sám s podobně zásadními problémy
Zdroj: CarBuzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 28 minutami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 3 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis