Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Image Tesly Model 3 dostává další rány, majitele pronásledují zvláštní problémy
14.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Že auta americké značky nepřekypují kvalitou, už víme. Jenže slícování plechů je jedna věc, obtíženě opravitelné potíže s funkčností věc druhá.
Model 3 má být podle představitelů Tesly cenově dostupný elektromobil ohromující zákazníky svou technikou. Moderní sedan má urychlit elektrickou revoluci v dopravě, jenže plánovaná ofenzíva proti spalovacím automobilům od začátku nabírá trhliny. Tesla v rámci uspíšení začátku výroby vypustila testovací fázi a zkušenosti z provozu nahradila analytickými výpočty. Později také vyšlo najevo, že ke splnění termínů musela společnost zkrátit fázi, kdy se testuje výrobní linka a harmonizuje výrobní proces.
Uspíšení startu výroby to přineslo, ale... to je tak všechno. Počet vyprodukovaných elektromobilů stále zdaleka neplní původní očekávání a výrobce dále pracuje na tom, aby proces výroby dostal pod kontrolu. Aktuální předpověď prohlašuje rok 2018 jako zásadní pro Model 3, respektive pro celou automobilku. Tesla odhaduje, že do června stabilizuje situaci a bude se snažit odstranit problémy plynoucí z uspěchaného startu produkce. Ten se zatím opravdu moc nevyplácí.
Navzdory napůl ruční výrobě se z výrobních linek sjíždějí auta mizerné kvality, která si svou kvalitou zdají i s Trabanty. Špatně slícované plechy nebo chrastící plasty ale mohou někteří zákazníci přejít s lehkým srdcem, však hlavně že jezdí. Jenže některým není dopřáno ani to - množí se i stížnosti poruchy, které v některých případech činí vozy zcela nepojízdnými.
Například jeden ze zákazníků, který má své auto pouhé dva týdny, jej nyní nemůže používat, protože se do něj nedostane a nemůže odjet, jak se můžete přesvědčit dole na videu. Jednoho dne si uvědomil, že stav vozu nebyl v uživatelská aplikaci několik hodin aktualizován, proto se vydal na kontrolu do garáže. Tam našel vůz nejevící známky života.
Tesla Model 3 neodpovídala na jakékoliv pokyny, nevydávala ani žádné zvuky či jiné reakce. Odemykací karta nedokázala odemknout zámek a dokonce nebylo možné odpojit nabíjecí kabel. Nabíječka světelnými signály ukazovala dobrou kondici, ale autobaterie se nenabíjely. Dotčený majitel vlastní i Model S, proto není pravděpodobné, že by při zacházení s vozem pochybil. Na každý pád se z elektromobilu stala socha připoutaná ke zdi, nutný bude odvoz do servisu.
Jiný majitel z Denveru sice může jezdit, ale nemůže vystát nepříjemné bouchání od podvozku na nerovném povrchu, které se začalo ozývat hned po vyzvednutí nového Modelu 3 u prodejce. Následnou reklamaci dealer uznal, nicméně automechanici nedokázali najít příčinu a nasměrovali zákazníka do servisního centra s podezřením na poruchu tlumičů. Jenže opravna nepřijímala celý týden další zakázky, protože měla plno, majitel tak má auto s napůl nefunkčním podvozkem a ani on s ním nemůže promptně nic dělat.
Během prvních tří týdnů vlastnictví dostupného elektromobilu si své užil také další obětní beránek. Vlastník si při přebírání sedanu všiml, že mu nesvítí zadní světla. Problém prodavač hned vyřešil na místě. O dva týdny později se zobrazilo alarmující hlášení nutné návštěvy servisu a kontroly baterii. Majitel se setkal opět s odmítnutím servisu, který musel věnovat pozornost jiným opravám. Za dalších sedm dní Model 3 už nenastartoval.
To jsou tři konkrétní případy, o kterých se mluví mezi majiteli, ale není to zdaleka vše. Další funkční odhalily méně rušivé problémy s palubním softwarem, nefunkčními dvířky portu nabíjení nebo nebrzdící parkovací brzdou. A případů špatné kvality montáže je nespočet.
Na obranu Tesly se sluší říct, že také ostatní automobilky trpí dětskými nemocemi prvních výrobků, nevíme ale, kdy naposledy jsme slyšeli o tolika potížích při tak malém množství dodaných aut. Jistě ne všechny vozy od startu výroby pronásledují problémy, potíží s Teslami je ale hodně. A sama automobilka jim svým zbrklým plánováním šla naproti...
Tesla chce navýšit produkci aut, ale zatím není schopna pružně reagovat na opravy současných modelů. Servisní střediska se musí rozšířit, nebo modely musejí byt bez poruch, což je nemožné. Tento majitel nemůže vypojit nabíječku ani se dostat do auta. A není sám s podobně zásadními problémy
Zdroj: CarBuzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie