Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Image nového Mondea se dál hroutí, je o 279 kg těžší než Ford udává
19.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Jako by nestačilo, že nové Mondeo je staré a špatné. Ford v údajích zřejmě zatajil celou rodinu.
Zřejmě jste nepřehlédli, že jsme z nového „globálního” Mondea nebyli při jeho prvním testu dvakrát nadšení. Na vině však nebyly, jak si mnozí mohli myslet, použité ovladače v interiéru. Šlo o to, že v našich očích nedosahuje ani měřítek nastolených kategorií, do které spadá a kterou sám kdysi do značné míry definoval. Dalo by se ještě pochopit, kdyby se Ford vydal cestou vyššího komfortu posádky, jenomže vinou nedostatečně sladěného podvozku ve finále pasažérům nenaděluje ani ten. Zvláště po tak dlouhé odmlce od prvního odhalení vůz vůbec nedisponuje kvalitami, jaké by na úspěšný boj s konkurencí byly potřeba.
Ford zkrátka představil nové auto, na němž je až příliš znát buď americký kořínek nebo „globální rozbředlost”. Od té doby, co jsem za volantem tohoto modrooválníka mohl strávit ony chvíle plné nepříjemných překvapení, mi vrtá hlavou, proč s ním ani silnější motor tolik nehýbal, vnitřně jsem se snažil analyzoval důvody, jak může na řidiče působit tak neohrabaně. Ale všechny otázky, zdá se, právě dostávají alespoň částečnou indicii k jejich vysvětlení.
Švédská redakce totiž postavila jedno takové Mondeo ve verzi kombi s motorem 2,0 TDCI a převodovkou Powershift na váhu a nestačila se divit. Podle údajů automobilky má takový vůz s výbavou Titanium vážit 1 601 kilogramů (provozní hmotnost), ale naši kolegové mu navážili se 70kilovým řidičem a plnou nádrží dokonce 1 880 kg. V překladu to znamená 279 kg nadměrečné hmotnosti, tedy o 17,4 procenta více, než se uvádí v technické specifikaci. Už to, že auto váží bezmála 1,9 tuny, je nepochybně problém, ale aspoň to vysvětluje jeho podezřele těžkopádné chování. Další problém spočívá v tom, že pokud využijete veškerou jeho užitečnou hmotnost (naložíte například rodinu s pořádnou salvou zavazadel na hory), překročíte maximální povolenou hmotnost, a to přesně o zmíněných 279 kilogramů.
Co víc, vůz pak selhává v losím testu, jehož prováděním jsou švédové proslavení, a také vám bude auto drhnout zadními pneumatikami o podběhy. Při vyhýbacím manévru čeledi jelenovitých se vůz údajně chová dobře ještě při 100 kilogramech nad limitem maximálního zatížení, což je však stále o 179 kilogramů méně než povoluje jeho technický průkaz. Tohle se týká i vozů jezdících v ČR. To znamená, že každý majitel posledního Mondea, zejména pokud patří mezi nadšené stěhováky (i když na ty bychom tipovali spíše polské kolegy), by si měl nechat svoje auto raději převážit, aby se vyhnul jistému riziku nestability.
Abychom ale nemluvili jen o fordím problému, k podobnému zjištění stejná redakce došla při testování Mercedesu C 220 BluTEC s karoserií kombi, které vážilo o 245 kilogramů víc, než říkají údaje výrobce. Švédské zastoupení tento problém uznalo a nyní se prý chystá na změnu metodiky vážení. Zrovna tam už ale podobná kouzla naznačovala dřívější kauza s malými palivovými nádržemi...
Ford o hmotnosti nového Mondea podle specifikací lže a ne zrovna o málo. Při potenciálně možném využití jeho užitečné hmotnosti se tak mohou začít dít posádce ne zrovna příjemné věci
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva