Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ikonický VW Passat 2,0 TDI lze koupit skoro nový levněji než základní Fabii, je to dostupné auto snad navěky
14.8.2024 | Petr Miler
Vzhledem k tomu, že většina lidí pořád touží mít jediné auto, které zastane všechny myslitelné role, nestojí majlant, a přesto neselže pár týdnů po koupi, je tohle nabídka snů. Je to jeden z mála exemplářů Passatu 2,0 TDI, který majitel jaksi zapomněl používat.
Možná si ještě vzpomenete na VW Passat B8, který jsme vám ukazovali před pár lety. Byl v tu chvíli jen dva roky starý a přesto ujel 544 573 km - neděláme si legraci, pořád se na něj můžete podívat. Byl to extrém svého druhu a ukazuje, co také může auto za tak krátký čas najet. A abychom měli mozaiku kompletní, ukážeme vám dnes i to, co lze s autem stejného typu za mnohem delší čas naopak „nenajet”.
VW Passat, na který se díváte nyní, je už 12 let starý. Přesto za celou dobu své existence najel tolik kilometrů, co výše zmíněný exemplář asi za 9 týdnů. Tomu se říká kontrast. Jde tedy logicky o starší kousek, ale na pohled to skoro není znát - Passat generace B7 vypadá pořád podobně jako cokoli po něm. A podstata je pořád stejná, jedná se o nejtypičtější exemplář s dvoulitrovým dieselem pod kapotou. Taková auta obvykle jezdí a jezdí, tento stroj to ale prakticky minulo.
I provedení je docela tuctové výbava Trendline je ráda za věci, jako je automatická klimatizace. Dál tu toho moc nenajdete - světla jsou halogenová, kola ocelová, rádi musíte být za autorádio, tempomat a zásadní bezpečnostní prvky. Atraktivita tohoto vozu v jiných ohledech je ale tak mimořádná, že vám to bude jedno.
Jeho dosavadní jediný majitel jej zkrátka nevyužil, to se jinak nedá nazvat. Auto jezdilo, pouhých 51 tisíc km za 12 let je ale na Passat 2,0 TDI něco jako nic. Navíc se mu dostávalo pravidelné péče, takže vypadá opravdu netknutě - podívejte se třeba na nepoškozenou karoserii, nevysleplá světla, neprosezené sedačky... Je to skutečně stále zánovní auto a podle prodávajícího jako nové prý stále i voní. O jeho stavu hovoří jako o snovém.
Leckdo by mohl čekat, že takový vůz bude drahý, protože dnes je skoro každé ojeté auto drahé a u tohoto k tomu alespoň existuje důvod. Jenže ono zase tak drahé není. Přijde na 11 990 Eur, tedy asi 300 tisíc Kč. Takové peníze za Passat TDI s perspektivou asi 950 tisíc ujetých km? Nechali bychom si říci, zvlášť dnes, kdy základní Fabie s motorem 0,0nic a podobnou výbavou stojí skoro o 100 tisíc víc. Je to auto, které poslouží absolutně pro všechno, platí za jeden z největších držáků mezi moderními ojetinami jeho 4,6 litru nafty mimoměstské spotřeby není něco jako nesplnitelný sen.
Samozřejmě, je to pořád Passat B7, něco takového se ale zkrátka nenabízí každý den, spíše se to nenabízí skoro vůbec. Takže pokud nutně potřebujete 2,0 TDI, nemusíte mít nejnovější generaci a oceníte minimální nájezd, tohle může být skvělá koupě. S vědomím toho, co Passaty také ujedou, to může být auto na opravdu hodně, hodně dlouho. Kdybyste měli zájem, auto stojí v německém Herne.
12 let starý Passat Variant 2,0 TDI s tak malým, skoro žádným nájezdem je vážně rarita. Zvláště měl-li veškerou péči a vypadá podle toho. Jeho cena je na dnešní dobu velmi zajímavá. Foto: Autogalerie Khodr, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autogalerie Khodr@Mobile.de
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejnovější články
- VW nedokázal zabránit meziročnímu poklesu prodejů elektrických aut ani za pomoci všech svých značek dohromady
před hodinou - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda