Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Legendární první Focus lze i dnes levně koupit skoro nový, je to auto, které vás snad přežije
28.3.2022 | Petr Miler
Svého času šlo o to nejlepší a ve výsledku i nejprodávanější, co si šlo v Evropě koupit v nižší střední třídě. Pokud s láskou vzpomínáte na tyto časy, první Focus lze stále pořídit jako skoro nové auto za zlomek ceny jeho pozdějších nástupců.
Zajímavé střípky z mozaiky milionů nabízený ojetých aut vám ukazujeme pravidelně. Sami se v inzerátech rádi „přehrabujeme” a když narazíme na cokoli zajímavého, rádi se o to podělíme. Obvykle se jedná o výjimečné stroje minulých let, které mají společné jedno - jde o symboly svých dob, které nejsou ani trochu levné.
Je to pochopitelné, obvykle jde o stoje hodné do muzea, které navíc ani v době svého vzniku nepatřily mezi levné, vzpomeňme třeba takový stále nový Renault Clio V6, který dnes přijde skoro na 3 miliony Kč. Nabídka takových aut je obvykle zcela jedinečná a pokud ne na světě, tak alespoň na evropském kontinentu. Případ dvou aut, která tu máme dnes, je trochu jiný.
Neplatí to co do jedinečnosti jejich nabídek, ani co do stavu, oba vozy jsou vpravdě zánovní a ani jedno nenajelo (navzdory stáří 19 let) více než pár desítek tisíc kilometrů. Ujetým kilometrům jejich stavy od pohledu odpovídají, vypadají skutečně jako nová. A mají očekávatelnou historii - první majitele, kteří obvykle pro své stáří (proto má také ten druhý v této třídě neobvyklý automat) vyjížděli jen velmi zřídka. Mnohé z toho lze říci i o dalších autech, která se u nás objevila, tato jsou ale v jedné věci jiná - nejsou vůbec drahá.
Jde totiž o dva exempláře nejprodávanějšího kompaktního modely 90. let minulého století na světě a ty zjevně nikdo jako ceněnou raritu do klimatizované garáže nepoptává. Jak jsme přitom už naznačili, jejich nabídka je také unikátní - jde o Ford Focus první generace ve dvou mimořádně zachovalých provedeních. Pokud se podíváte do nabídek ojetin po celé Evropě, další takové kousky nenajdete.
Z podstaty jsou to zajímavé stroje. Focus I byl autem rokem na celém kontinentu, byl to evropský bestseller, pro Ford přelomový model. Jejich verze nadšené řidiče vyloženě nepotěší, i když prvním kouskem je sportovněji laděný Trend a druhým exemplář s dvoulitrovým motorem. První je ale motoricky relativně slabá varianta 1,6, druhý pak má automat. Ale pokud chcete normální auto třeba na příměstské ježdění nebo jste prostě zamilovaní do těchto aut, jsou to svým způsobem fascinující nabídky. Vzhledem k relativní jednoduchosti prvního Focusu (hledejte turba, EGR, filtry částic, milion senzorů, cokoli takového, nic nenajdete) a jeho osvědčenosti to při normálním použití mohou být auta skoro navěky.
První nabízený Focus ukazují fotky níže, je to typ Trend s šestnáctiventilovou šestnáctistovkou pod kapotou. Má 101 koní a průměrnou výbavu, přesto ohromí svým stavem. Má totiž za sebou jen 32 tisíc kilometrů v rukou důchodce a i z ne až tak kvalitních fotek voní svěžestí a novotou. Údajně byl garážovaný a nebyl nikdy v provozu v zimě. Dá se tomu věřit, vypadá opravdu svěže a zachovale, i motorový prostor vypadá skoro perfektně. A pokud nepatříte k těm, kterým by vadil interiér interiér prvního Focusu, je to za cenu 4 590 tisíc Eur, tj. cca 113 tisíc korun, jak se dostat k téměř novému kompaktu za cenu... žádného nového auta na dnešním trhu. Cokoli podobného bude jako nové stát pěti- až šestinásobek nejméně.
K druhému automobilu zatím nemáme k dispozici fotografie, ale ono pro většinu lidí stejně není moc na co koukat - je to verze sedan, která nepatřila k nejkrásnějším, na druhou stranu je to dvoulitrové provedení s bohatou výbavou včetně věcí jako xenonové světlomety. Něco takového v roce 2003 nebylo v nižší střední třídě ani trochu obvyklé. Auto najelo ještě méně, jen 27 tisíc km a vypadá znovu bezvadně. Dvoulitrový motor se 131 koňmi navíc umí zabrat, třebaže prehistorická automatická převodovka mu zrovna nepomůže. A také tento vůz má podobnou historii.
Také cena je podobně nízká, 4 499 Eur znamená asi 111 tisíc Kč, opět zlomeček sumy potřebné na cokoli nového - i auto za půl milionu dnes bude mít pod kapotou sotva litrový motor o třech válcích a o automatu si může nechat jen zdát. Jsou to zkrátka zajímavé nabídky, jak mít kvazi-nové auto za cenu motorky. Berte, nebo nechte být, jak se říká - obě auta stojí případně v Německu a zdrojové odkazy vás dovedou k jejich nabídkám.
I v roce 2021 lze koupit zánovní Focus první generace, navíc za velmi dobrou cenu. Toto je hatchback 1,6 Trend s manuálním řazením, který měl dodnes jediného majitele. Pravděpodobnost, že vás při mírném využití za cenu 113 tisíc Kč přežije, je vysoká. Foto: AMM Automobile Markkleeberg, publikováno se souhlasem
Zdroje: Mobile.de poprvé, podruhé
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před hodinou - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis