Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I VW umí designové revoluce. Podívejte se, jak moc se změnil Arteon proti CC
17.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka je daleko líbivější a překvapivě i praktičtější. K mání ale bude za vyšší ceny a jen se čtyřválci, nikoliv i se šestiválcem jako CC.
Nový Volkswagen Arteon se nám líbí. Německá automobilka dokázala stvořit vůz, který až nebývale hýří emocemi. Za ty si ale také nechává pořádně zaplatit, tedy alespoň na domácím trhu a v případě vrcholných verzí. Jak prozradil konfigurátor, snadno můžete překročit hranici dvou milionů korun, což u předchůdce bylo prakticky nemyslitelné. Když totiž v roce 2012 dorazil na český trh, byl k mání od 707 900 Kč.
Za danou sumu jste samozřejmě dostali nejslabší motorizaci s nejnižší (byť oproti výchozímu Volkswagenu Passat mnohem bohatší) výbavou. Srovnání by tak nebylo férové, opět se raději podíváme na vrchol. Ten startoval pod milionem korun (konkrétně na sumě 983 900 Kč), za to pod kapotou nabízel motorizaci, o níž si nástupce může nechat pouze zdát, a sice 3,6litrový šestiválec se 300 koňmi.
Arteon je k dispozici maximálně s přeplňovanými dvoulitry, kdy benzinový dává k dobru 280 a dieselový 240 koní. Přesto ale startuje s výbavou Elegance o poznání výše, alespoň na německém trhu. České sumy budou sice nižší, nicméně pod milion korun zamířit ani nemohou. Je proto načase začít se ptát, zda novinka za nemalé sumy skutečně stojí, zvláště v porovnání s předchozím Volkswagenem CC.
Než se podíváme na samotný design, porovnáme si venkovní rozměry. Ty hovoří jednoznačně ve prospěch novinky, které naměříme 4 862 milimetrů na délku, 1 871 mm na šířku, 1 427 mm na výšku a 2 841 mm v případě rozvoru. Oproti předchůdci je tak o o 64 milimetrů delší a 14 mm širší, což napomáhá dynamickému postoji. Neubližuje tomu ani nárůst výšky o 5 mm, kabina pak profituje z extra 131 mm mezi nápravami.
Cestující tedy mohou počítat s větším komfortem, prostor v oblasti nohou bude nejspíše i větší než v případě výchozího Volkswagenu Passat. Oproti němu má Arteon přesně o pět centimetrů delší rozvor. Na jeho konto jde pak v porovnání s předchůdcem ještě objemnější zavazadlový prostor, do kterého aktuálně můžete napěchovat 563 litrů (respektive až 1 557 l), tedy o jednačtyřicet více než předtím.
Ve srovnání s Volkswagenem CC je tedy novinka praktičtější, čemuž napomáhá i změna karosářského stylu. Místo „čtyřdveřového kupé“ jde o fastback s výklopnou zádí (ovládat ji navíc lze „kopancem“ pod nárazník), zatímco dříve tu bylo pouze relativně malé víko. A aby toho nebylo málo, vzadu nabízí trojici sedadel (říkejme tak i tomu prostřednímu), zatímco dříve tu byla jen dvě.
Poznamenaly ale tyto změny k lepšímu venkovní vzhled? To ani náhodou. Ačkoliv je Arteon vyšší, nedává to rozhodně znát. Vedle něj náhle Volkswagen CC vypadá neforemně a v zadních partiích až zbytečně buclatě, přestože by tomu tak být vlastně nemělo. Jeho dynamickému postoji pak napomáhá ještě řada horizontálních linií (vpředu i vzadu), které jej opticky dělají mnohem širším.
K tomu všemu přihoďte ještě agresivnější čelní masku a nárazník, malý spoiler na zádi (u verze R-Line) či opět horizontálně stylizované koncovky výfuku. To vše, stejně jako litá kola, napomáhá daleko působivějšímu vzhledu, který nás zkrátka i takřka dva týdny po premiéře velice oslovuje. O to více proto zamrzí pohled do interiéru, kde Volkswagen až tak moc nevyužil příležitosti a Arteon více neodlišil.
V interiéru novinka výrazně staví na architektuře modelu Passat, na druhou stranu předchůdce v tomto směru zacházel ještě dále a víceméně se lišil pouze luxusnějším čalouněním a dekory či několika detaily. Za ty ovšem bylo třeba zaplatit nemalou cenu, ať již v rámci základní či příplatkové výbavy. Jak jsme ovšem zmínili již v úvodu, Arteon v oblasti cenové politiky zachází až nesmyslně dále.
Abychom se tedy dobrali k nějakému záběru, dodáme, že nástupce Volkswagenu CC má větší nárok na nálepku „sexy“. Je také praktičtější, ovšem zároveň i dražší a chlubit se může maximálně čtyřválcem v místě, kde předchůdce nabízel i šestiválec, navíc levněji. Poměr sil je tak relativně vyrovnaný, jelikož ale design skoro vždy rozhoduje o koupi, u stylových aut bez výjimky vždy, zvítězit nakonec v tomto srovnání musí Arteon.
Rozdíly mezi VW CC a Arteonem jsou opravdu velké
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před hodinou - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva