Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I současné Audi A8 se potichu dělalo s 435koňovým V8 TDI, než ho zařízli. Poslední kusy teď koupíte i levněji než lepší Octavie
22.8.2024 | Petr Miler
Je to pro něj vlastně ideální pohon, Audi ale jako by o něm svého času ani nechtělo mluvit. A nakonec ho koncern VW stejně jako v jiných modelech zaříznul i přesto, že do něj musel investovat majlant a zprvu se jím právem chlubil. To, co přece jen vzniklo, se dnes dá koupit docela levně.
Nedávno jsme psali o prodeji nejetého, a přesto dostupného Audi A8 D4 s motorem 4,2 TDI. Tedy stále předposlední generace vrcholné „audiny”, která se zvlášť s odstupem času zdá být v této verzi ideálem svého druhu. Vrcholné benziny jsou fajn, ale „uživit je” bude kříž. A byť verze 3,0 TDI jsou z hlediska provozních nákladů jistě nejsnesitelnější, chybí jim výkon a výjimečnost.
Právě osmiválcové TDI se jeví být kompromisem mezi oběma světy. Je to už velmi výkonný motor, který i A8 zajišťuje vysokou dynamiku, má jistou noblesu a výjimečnost, současně ale za své služby nežádá mnoho paliva. A udržet jej při životě též nebývá složité - jde o trvanlivý agregát. I s ohledem na dříve řečené by se mohlo zdát, že s touto generací A8 se za příběhem jménem V8 TDI zavřela voda, ale není to pravda.
I stále současnou A8 bylo možné koupit s osmiválcovým nafťákem, navíc jakým. Šlo o nový agregát 4,0 TDI, tedy „ten” 435koňový elektro-turbo-diesel, kolem kterého Audi kdysi dělalo takový humbuk ve spojení s modelem SQ7. To se psal rok 2016, šlo o úplně nově vyvinutou jednotku a je skutečně absurdní, že s ní automobilka už o nějakých 5 let později sekla. Zmizela z SQ7, zmizela z SQ8 a v trochu jiné podobě zmizela i z VW Touareg a Porsche Panamera. Zmizela samozřejmě také z A8, vyrobené exempláře zvané 60 TDI ale lákají o to víc.
Audi tento motor nabízelo pro A8 dost potichu, skoro o něm nemluvilo. A kontroverzní označení 60 TDI, ze kterého není patrné, že jde o čtyřlitrový osmiválec, mu na popularitě jistě též nepřidalo. Neprodalo se jej moc, na celém širém Mobile.de vidíme jen pár desítek aut, mezi nimi se ale najdou i ta více jetá, která s cenou padla už pod 1 milion korun. Konkrétně vůz na fotkách níže stojí po 176 tisících najetých km 39 328 euro netto, tedy asi 986 tisíc Kč.
To je velmi pěkná cena na tak univerzální špičkové auto staré pouhé čtyři roky, za to dnes koupíte některou z lepších Octavií, která ale pořád zdaleka nebude mít nic z toho, co je A8 vlastní. Nájezd auta už tak pěkný není, ale stačí přidat pár set tisíc korun a jste snadno okolo polovičního množství najetých kilometrů. A to zní zajímavě, ne?
Však jde vrchol nabídky luxusních aut v provedení, které se bude ještě chvíli prodávat, a které se zmíněným výkonem a točivým momentem až 900 Nm akceleruje na stovku za 4,4 sekundy v maximálním pohodlí. Jezdí za 7,2 litru nafty v kombinaci, což s 82litrovou nádrží znamená dojezd skoro 1 200 km na jedno natankování. A váží dnešní optikou skoro směšných 2 103 kg i s řidičem a provozními náplněmi. Byl to ideál svého druhu, ale musel ze hry ven. Vy ho teď můžete vzít docela levně na milost.
Tato A8 vypadá docela tuctově, ve skutečnosti ale skrývá motor 60 TDI alias 4,0 V8 tri-turbo s 435 koňmi. Nabízela se velmi okrajově a jen chvíli, poslední kusy jako tento dnes můžete klidně jen po 4 letech provozu koupit celkem levně. Foto: Leo & Söhne Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Leo & Söhne Automobile@Mobile.de
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
před 10 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
před 4 hodinami - Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
před 6 hodinami - První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
před 7 hodinami - Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
před 9 hodinami - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 16:50 - pavproch
- WAZE 12.30. 16:27 - řidičBOB
- VZKAZY 12.30. 16:18 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB