Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai koupil pozemky pro nové ústředí za 220 mld Kč, investoři to neocenili
19.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci chtějí dát světu najevo své postavení. Plány na vybudování nového sídla impéria však okamžitě srazily hodnotu akcií firmy o 160 miliard korun.
Korejská automobilka Hyundai v posledních letech dosahuje stále vyšších prodejů. Svůj statut stoupající hvězdy proto hodlá stvrdit novým ústředím, které by mělo vzniknout v jihokorejském Soulu v oblasti Gangnam. To je však značně prestižní adresa, pročež značka bude muset jaksepatří vyprázdnit firemní kasu. Již pouhý nákup pozemku o rozloze 19,6 akru (79 342 čtverečních metrů), o který soupeřila se společností Samsung Electronics, ji totiž vyšel na neskutečných 10,55 trilionu Korejských wonů (cca 220 miliard korun), tedy trojnásobek odhadované hodnoty a vysokou částku v jakékoli měně.
Pokud vás tato cifra zaskočila, pak vězte, že nejste sami. Po dechu zalapali také investoři firmy (respektive tří firem, neboť na dané místo se kromě samotného Hyundai nastěhuje také Kia a společnost Hyundai Mobius, která se zabývá náhradními díly), což se projevilo na akciových trzích. Mateřská značka tak rázem eviduje propad hodnoty akcií o 9 procent, což je největší pokles od propuknutí globální ekonomické krize. A aby toho nebylo málo, pak Kia přišla o 7,8 procent hodnoty a dodavatel náhradních dílů o 7,9 %.
Souhrnně tak všechny tři společnosti přišly na hodnotě o téměř 160 miliard korun, což je takřka stejná částka, jakou Hyundai hodlá investovat do oněch pozemků. Koupě, která je absolutním asijským rekordem, tak rozhodně automobilku nevyjde lacino. Zvláště když se jedná pouze o pozemek, výstavba ústředí by pak měla schramstnout dalších 120 miliard korun. Celkově tedy na novou adresu značky v Gangamu padne minimálně 340 mld. Kč.
Tento vskutku enormní výdaj si Hyundai na jednu stranu může dovolit, neboť na konci prvního letošního čtvrtletí automobilka měla k dispozici hotovost ve výši neskutečných 42,8 trilionu KRW (870 miliard korun). Na druhou stranu však kvůli danému kroku dost možná bude čelit dalšímu zdanění, neboť podle korejských zákonů musí být minimálně 60 procent firemního zisku vydáno na vývoj nebo výplatu mezd a dividend, nikoliv na vybudování nového ústředí.
Vedení značky bude navíc muset předstoupit před akcionáře a kontroverzní krok osvětlit, neboť také investoři naznačují, že dané finance mohly zamířit spíše do vývojového oddělení nebo případně na jejich účty, nikoliv však do nové pompézní budovy. Dá se ale předpokládat, že tato expanze bude obhájena, neboť kromě ústředí má v dané lokaci vyrůst také hotel a zábavní tematický park, tedy něco, čím disponuje třeba Volkswagen či BMW.
Mimo to Hyundai poukazuje na fakt, že jejích třicet poboček zaplatí ročně na nájmu okolo 200 miliard wonů (40 mld. Kč). Pokud by se tedy část z nich přesunula do nového firemního ústředí, pak daný plán vlastně přispěje k šetření. Navíc je tu pak jakási symbolická hodnota nového ústředí, kterým chce automobilka dát světu najevo, že skutečně patří mezi pět nejhodnotnějších značek planety.
Dá se tedy předpokládat, že od tiskové zprávy zaměřené na položení základního kamene (respektive na první hod lopatou, jak velí korejská tradice) nás dělí jen několik měsíců. Samotné ústředí by pak mohlo být i přes svou velikost a rozlehlost vybudováno v řádu nějakých dvou let. Přeci jen, když máte peníze a dost pracovních sil, jde cokoliv.



Hyundai touží po nové prestižní adrese. A to zjevně za jakoukoliv cenu
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 10 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 11 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva