Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai chce vlastní sportovní divizi, inspirací je Nismo od Nissanu
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka příští rok vstoupí do WRC, z čehož chce vytěžit více než jen závodní úspěchy. Dočkat se máme také ostrých silničních modelů.
Hyundai v posledních letech stoupá vzhůru, a to nejen kvalitou a jízdním projevem svých modelů, ale také jako značka. Mezi výrobci automobilů je již na 11. místě mezi těmi nejhodnotnějšími, v rámci všech světových značek pak na 43. pozici. To je o nějakých osm příček před Audi a dokonce o jednadvacet míst před Porsche. To ovšem Korejcům zdaleka nestačí, proto se ostatně nedávno nechal slyšet šéfdesignér značky Peter Schrayer, že „hjondé“ bude potřebovat výraznější styling.
Jen vzhledem však automobilka zaujmout nehodlá. Již v příštím roce totiž hodlá zabodovat také v rámci WRC, kam se vrátí po desetileté absenci. Z programu, který bude řízen německou centrálou, by ovšem neměly vzejít pouze závodní vavříny, ale rovněž divize starající se o sportovní deriváty silničních modelů. Vzorem je přitom oddělení Nismo spadající pod značku Nissan, které rovněž čerpá znalosti mimo veřejné komunikace.
Na první vlaštovku nové divize si ovšem nějakou tu chvíli počkáme. Podle Michela Nandana, šéfa oddělení Hyundai Motorsport, by totiž mělo jít o model založený na nové generaci i20, z níž bude vycházet i příští verze WRC. Tento vůz ovšem dorazí až v roce 2015, což by znamenalo, že prvního korejského ostrého hatchbacku bychom se měli dočkat minimálně 12 měsíců poté.
Po tomto modelu budou samozřejmě následovat i další, přičemž prioritu bezesporu dostanou Genesis Coupe a Veloster Turbo. O crossoverech a SUV se již vedení Hyundai nezmiňuje, stejně jako nepadlo ani slovo o sedanech či kombících. Dá se ale předpokládat, že ani jejich sportovní deriváty nezůstanou dlouho pozadu.
Silniční verze Hyundai i20 WRC bude první vlaštovkou nové sportovní divize korejské automobilky
Dalším projektem nové sportovní divize bude upravené Hyundai Veloster
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 9 minutami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 3 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva