Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai chce více pečovat o současné klienty místo nahánění nových. I v ČR?
13.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci chtějí hlavně loajální zákazníky, díky nimž navýší svůj podíl na trhu. Větší počet leasingů pak pro změnu má vést k vyššímu zisku.
Agresivní politika českého zastoupení korejské automobilky asi nepotřebuje nějaké speciální představení. Pro zvyšování prodejů dělá Hyundai kde co od vystavování konkurenčních modelů v jeho showroomech pro „nezávislé porovnání“, na internetu se objevily neoficiálně se tvářící testy prováděné „renomovanými odborníky“, kde mladoboleslavský vůz byl maximálně strhán. A aby toho nebylo málo, pak třeba poblíž pražského letiště najdete billboardy s nápisy „Welcome to Hyundai-land“, jež mají návštěvníky jen utvrzovat v tom, že korejská automobilka je vlastně českou.
Proč se o tom ale zmiňujeme? Rozhodně ne kvůli obraně značky Škoda, jak se asi mnozí z vás domnívají, to spíše kvůli slovům Allana Rushfortha, který je evropským šéfem Hyundai. Podle něj se totiž značka chce mnohem více zaměřit na stávající klientelu, než aby agresivně hledala novou, což je fakt, který jsme zmínili již během představení nové sportovní divize N. Stejně tak jsme ovšem uvedli, že Korejci rovněž chtějí navýšit svůj podíl na trhu ze stávajících 3,5 % na 5 % v roce 2020.
Že je obojí neslučitelné? Ne tak docela, jak ostatně naznačuje Rushforth, podle kterého je „aktuálním primárním cílem pozvednutí kvality našich operací, i kdyby to znamenalo, že nebudeme schopni udržet náš podíl na trhu“. Tedy jinými slovy, Hyundai chce vyrábět kvalitnější, žádanější a tedy i dražší modely, které značce přinesou mnohem větší zisk. A to i za předpokladu, že by se prodalo méně vozů než letos.
„V posledních pěti letech jsme odvedli kus dobré práce, když jsme byli ve správný čas na správném místě s těmi správnými výrobky. Díky „šrotovnému jsme získali mnoho nových zákazníků, přičemž nyní je hlavní výzvou tyto zákazníky udržet,“ dodává Rushford. Na mysli tím přitom má nedávný vývoj, kdy tři čtvrtiny všech modelů značky v Evropě (je jich tu 3,3 mil.) byly prodány v posledních sedmi letech.
Kromě prodejů však rostla i loajalita, neboť ještě před rokem se jednalo o cca 36 procent vracejících se zákazníků. Nyní je však Hyundai s 49 % nad průměrem automobilového odvětví, přičemž pokud se podle Rushforda povede zvýšit loajalitu o dalších 5 procent, bude to v rámci prodejů znamenat dalších 34 000 registrací ročně. A tím se vysvětluje růst podílu na trhu při kladení důrazu na zachování věrnosti.
Šéf evropských operací rovněž dodává, že danou loajalitu se povede navýšit tím, že zákazníkům ze Starého kontinentu budou nabízeny ty správné modely vyvíjené a vyrobené v Evropě. Tím se pro změnu vracíme zcela na začátek našeho dnešního povídání, tedy na situaci panující v Česku, kde Hyundai útočí především na národní povědomí, které prodává prakticky na každém trhu. Kromě této strategie pak má být více propagován firemní leasing, neboť podle statistik značky zákazníci lapeni do těchto finančních sítí bývají loajálnější a navíc kupují lépe vybavené modely.
Dosavadní aktivita Hyundai v České republice - a tím proti ní nějak nebrojíme - měla nepochybně na prvním místě zvýšení tržního podílu skoro za každou cenu, třebaže to nemusí znamenat, že značka na stávající zákazníky „kašle”. Tak uvidíme, jak vše dopadne - pokud má být na prvním místě budování loajální klientely, bude muset přístup korejského giganta nabrat trochu jiné podoby.






Na české city útočí korejské Hyundai hlavně modelem i30, který se vyrábí v moravských Nošovicích
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva