Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hybridní Škoda Superb selhala v losím testu, i když v něm běžné modely excelují
29.5.2020 | Petr Prokopec
Velmi nepřesvědčivé chování předvedl v losím testu Superb iV. Zatímco ten běžný zvládne mezi kužely projet i osmdesátkou, plug-in hybridní nedává ani tempo o 10 km/h nižší.
Škoda loni s velkou slávou odstartovala elektrifikaci svého portfolia. Prvními vlaštovkami bylo Citigo, jež zcela přišlo o spalovací motor, a Superb, který si jej sice ponechal, automobilka jej ale doplnila elektrickým agregátem. Cílem samozřejmě nebylo nic jiného než snížení emisí, neboť malý elektromobil dle Evropské unie neprodukuje žádné a do statistik je se svou nulou započítáván vícekrát. Plug-in hybridní Superb pak sice má na kontě až 35 laboratorních gramů CO2, ovšem i taková hodnota flotilovému průměru automobilky výrazně pomáhá.
Realita je samozřejmě jinde, ale na tu se v Bruselu nehraje. Hmotnost Škody Superb iV totiž činí 1 677 kilogramů, což oproti verzi osazené pouze 1,5litrovým čtyřválcem představuje nárůst o více než 200 kilogramů. Baterie o kapacitě 13 kWh přitom můžete vyčerpat relativně rychle, načež se vůz bude dále spoléhat už jen na jedna-čtyřku se 156 koňmi. A ta rozhodně v té chvíli nebude spalovat pouze 1,5 litru na 100 kilometrů, místo toho budete rádi, když zůstanete na jednociferné hodnotě.
Na tomto hrobě ale nejspíše již nemá smysl plakat, tedy alespoň prozatím. Přesuneme se tedy k jinému problému hybridizace Škody Superb, kterým je zhoršená ovladatelnost. Ta vyšla najevo díky losímu testu provedeným švédským Světem techniky, tedy magazínem Teknikens Värld. Český kombík nezvládl projet bezproblémově mezi kužely ani rychlostí 70 km/h, takže dostal nedoporučující hodnocení. Totéž se týkalo i spřízněného Volkswagenu Passat GTE.
Německý vůz si sice vedl o trochu lépe, nicméně v jeho případě jsme překvapeni možná ještě více. S plug-in hybridním provedením značka počítala již od počátku, uzpůsoben mu tak mohl být už primární vývoj. Ovšem i tak je zjevné, že kila navíc Passatu neprospěla. Stejně jako u Škody chování ovlivnila vysoká nedotáčivost na vjezdu a přetáčivost na výjezdu. Losí test tak bez výraznějších problémů zvládl při maximální rychlosti 70 km/h.
Oba koncernové vozy jsou tak dalece za konkurencí, neboť v případě Mercedesu třídy C lze mezi kužely projet tempem 74 km/h a takový Peugeot 508 je na tom se 78 km/h dokonce ještě lépe. Otázkou samozřejmě je, zda jde o hybridní verze či nikoliv, v tomto zůstal magazín Teknikens Värld tajemný. Pro srovnání, ryze benzinová Škoda Superb je výrazně lepší než hybrid, jak můžete sami vidět níže.
Znamená to tedy jediné. Automobilky kvůli nesmyslnému tlaku EU, který klimatu stejně neprospěje, přichází s verzemi, které jsou po stránce ovladatelnosti horší než zbytek portfolia. Stát vás ovšem bude o 120 tisíc korun více než Superb 1,5 TSI osazený taktéž automatem, navíc sedmistupňovým a nikoliv pouze šestistupňovým. Kdo je tady vítězem, opravdu nevíme.
Škoda Supeb iV v losím testu zrovna neválela
Totéž platí také o Volkswagenu Passat GTE
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 2 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 3 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 6 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB