Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje
14.2.2019 | Petr Prokopec
Až hrůzu nahání pokus zabrzdit z co nejvyšší rychlosti s Ferrari a Porsche před samým koncem ranveje, za nímž už následuje jen širé moře. Zejména Chris Harris tady ukázal velké srdce.
Již jen pár hodin nás dělí od vůbec prvního víkendu, během kterého zamíří na obrazovky hned dvě motoristické show. V pátek bude již tradičně debutovat další díl The Grand Tour, kde se v rámci šesté epizody třetí série dočkáme výletu Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye do Číny. My si ovšem dnes hodláme posvítit hlavně na nedělní debut, tedy na první epizodu šestadvacáté série Top Gearu. Ta bude šita dle klasického formátu, pročež dostaneme test Suzuki Ignis a hvězdného hosta Jamese Marsdena.
Většinu stopáže ale bude okupovat srovnání dvou netypických „kombíků”, jimiž samozřejmě nejsou Škoda Octavia a Hyundai i30 s litrovým tříválcem pod kapotou. Matt LeBlanc zvolil Ferrari GTC4Lusso, zatímco Chris Harris usedl za volant Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Tito dva praktičtí zástupci italské a německé značky se pak zúčastní vskutku zajímavého srovnání, jež spočívá nejprve v dosažení co nejvyšší možné rychlosti a poté v následném brzdění.
Daný úkol na první pohled vypadá jednoduše, zvláště když jako místo klání byla zvolena letištní ranvej. Podstata je ale jinde - smyslem je dosáhnout co nejvyšší rychlosti, tedy zabrzdit na poslední chvíli před koncem ranveje. Ta navíc není zrovna běžná, hned ze tří stran je lemována mořem. Dvojice moderátorů totiž zamířila do norského Molde, kde byla 2 220 metrů dlouhá ranvej vybudována na okraji města na jednom ze šelfů. Nejde tedy zrovna o nejbezpečnější místo na světě, a to ani pro letadla, ani pro automobily.
Pokud by vás zajímalo, kdo toto srovnání vyhraje, pak rovnou můžeme zmínit, že LeBlanc zvládne s Ferrari dosáhnout rychlosti 285 km/h, zatímco Harris se s Porsche rozjede „pouze“ na 265 km/h. Je to však on, kdo více ohromí, neboť Panamera skončí opravdu jen malý kousek od poslední bariérou mezi ranvejí a nepříjemnou koupelí. Je přitom třeba dodat, že Němec je o poznání obéznější než Ital.
Nic bližšího k první epizodě nového Top Gearu nemůžeme dodat, zmínit však lze, že v plném proudu je již natáčení sedmadvacáté série. Té se již LeBlanc nezúčastní, pořad se rozhodl na vlastní přání opustit. Spolu s ním pak byl odejit i Rory Reid, přičemž jejich místa zaujmou Freddie Flintoff a Paddy McGuinness. Ti zatím mnoho nadějí i nadšení nevzbuzují, první zmíněný si pak navíc aktuálně vysloužil další palce dolů.
Flintoff totiž se štábem zamířil do Mansfieldu, kde se zúčastnil rallye napříč centrem města. Přitom usedl za volant Subaru Brat, modifikovaný japonský pick-up ze 70. let minulého století ale zjevně byl nad jeho síly. Při druhém průjezdu tak Flintoff naboural do konstrukce místního tržiště, které poškodil, stejně jako vůz. Ke zraněním ale naštěstí nedošlo, Subaru zůstalo i po nárazu provozuschopné.
K podobným událostem dochází při natáčení motoristických pořadů vcelku pravidelně, ostatně třeba takový Hammond by mohl vyprávět. A to nejen o své nehodě s Rimacem Concept_One, havarovat totiž bude i v nadcházející epizodě The Grand Tour. Ovšem jeho reputace je někde zcela jinde než ta Flintoffova - a dle toho je i jakýkoliv incident vnímán jinak - na jedné straně jako zdroj pobavení, na druhé jako ostuda.
Flintoff tedy míří do Top Gearu s aurou nepříliš schopného řidiče. To není zrovna ideální kompozice pro start nové kariéry. Je tedy dost možné, že se spolu s Paddym McGuinnessem dočká takového odmítnutí a nenávisti, jako svého času Chris Evans. Je přitom otázkou, co by BBC dělala poté - zda poslala Top Gear definitivně k ledu či hledala (další) nové moderátory.
První epizoda nového Top Gearu nám přinese zajímavé srovnání Ferrari GTC4Lusso a Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Níže se pak můžete podívat i na havárii Freddiho Flintoffa, stejně jako na upoutávku na konkurenční The Grand Tour
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 3 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 6 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva