Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězda Top Gearu říká, že nové BMW M2 otřesně jen vypadá, knihu nemáte soudit podle jejího obalu
22.11.2023 | Petr Prokopec
Druhá generace aktuálně nejmenšího mnichovského sportovního kupé nemůže přijít hezká snad ani jeho tvůrcům. Chris Harris však po testu zastává názor, že otřesně auto jen vypadá, jezdit hezky se s ním dá.
Na adresu druhé generace BMW M2 prší především kritika. Stojí za tím v prvé řadě design, který je mírně řečeno silně polarizující. Designér Jose Casas totiž 4 580 milimetrů dlouhému kupé dodal nafouknuté blatníky a nárazníky, které vypadají jako splněný sen nějaké asijské tuningové firmy. Vše je přitom naroubováno na už tak otylé tělo současné řady 2, v důsledku čehož M2 působí jako boxer těžké váhy, jenž vyfasoval spodní prádlo zápasníka sumo. Palce dolů jsou tedy oprávněné a přicházejí z mnoha stran.
Mezi odpůrce vozu v době jeho premiéry patřil i Chris Harris. Někdejší hvězda Top Gearu však nově zastává názor, že kniha by se nikdy neměla soudit dle obalu. Druhá generace totiž ve srovnání s tou první měla vyspět, což poznáte již na kvalitě jízdy. Očekávat lze větší komfort, což dle Harrise není chybou, nýbrž naopak benefitem. I když totiž lidé možná touží po tom, aby jim BMW dodalo syrový závodní speciál na značkách, reálně by takového auta měli již po pár kilometrech plné zuby.
Dále Harris chválí hnací ústrojí, které na vaše pokyny reaguje lépe než u první generace. A i když zvuk motoru je kvůli stále většímu množství emisních regulí utlumenější, jednotka „táhne jako bastard“. Na zadní kola posílá 460 koní, které lze snadno urvat. S tím vám vždy napomůže šestistupňový manuál, který podle Harrise lépe reaguje a řazení činí zábavným. Řízení je sice v některých ohledech poněkud letargické, od brzd ale již můžete vždy očekávat jasnou odezvu.
Co však ční nade vše, to je dle Harrise podvozek. Posun v technologiích totiž technikům BMW umožnil, aby zdánlivě potlačili některé fyzikální zákony. I když má tedy novinka na kontě víc než 1 700 kilo hmotnosti, reálně ji necítíte. Což je nicméně dáno i tím, že britský novinář je také zkušeným závodníkem. Reálně BMW nepotlačilo nic a auto je prostě těžké.
Vše je pochopitelně otázka názoru a přístupu - my jsme nové M2 nepropadli, neboť jde pocitově o v podstatě stejné auto, jakou jsou větší M3 a M4. To neznamená, že je špatná, ale jaký má její smysl v nabídce značky? Z lehkého a malého kupé se stala jinak ztvárněná em-čtyřka. A protože je vizuálně opravdu odporná, proč ji chtít?
Pokud si důvod najdete, u prodejců vás čeká ještě jedna překážka - druhá generace M2 dnes startuje na 1 864 200 Kč a bez nějakých aspoň 400 tisíc Kč příplatků z ní solidně vyvedené auto nenajdete. Z laciného kraje tedy mnichovské kupé není ani omylem, koneckonců levněji koupíte i takové BMW M440i xDrive. To je pak sice těžší, ovšem zároveň i větší a pohodlnější tak nějak záměrně. Z našeho úhlu pohledu tedy nové M2 za nástupce ikonického BMW M3 E46 rozhodně nebereme, Harris to ale má nastavené opačně. A protože má náš respekt, chtěli jsme i jemu dát prostor vás o svých slovech přesvědčit - „pravda” v těchto záležitostech jistě neexistuje jen jedna.



BMW M2 u nás startuje na 1 864 200 Kč, ovšem v kombinaci s automatem. Pokud chcete manuál, který Harris chválí, budete potřebovat o 13 546 korun víc. To je ale možná ten nejmenší problém, který se současnou M2 máme, hvězda na dlouho poslední iterace Top Gearu auto chválí. Foto: BMW
Zdroj: Collecting Cars@YouTube
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva