Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá

Zatím neplánujeme hybridy, klíčová je u sportovních aut lehkost a tu nemohou nabídnout, říká Horacio Pagani. Také odhaluje zálibu v italských autech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá

16.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatím neplánujeme hybridy, klíčová je u sportovních aut lehkost a tu nemohou nabídnout, říká Horacio Pagani. Také odhaluje zálibu v italských autech.

Automobilky Ferrari, Porsche a McLaren postavily každá své hybridní hyperauto. Vždy s trochu rozdílným přístupem i výsledky, ale máme tu tři auta, která mají hybridní pohonná ústrojí a která se okamžitě stala horkým zbožím, do značné míry i díky němu, protože se pohybujeme v okolí devíti stovek koní. A to je na dostřel Bugatti Veyron, třebaže ani jeden z trojlístku nepomýšlí na 400 km/h.

Podobně také Koenigsegg postavil hybridní auto, říká mu Regera a koní nabízí dokonce 1 500. Oproti tomu Pagani se s hybridem přijít nechystá. Vyjevil to zakladatel automobilky Horacio Pagani v rozhovoru pro Top Gear. „V tuto chvíli hybridní auta nemám rád, technologie není úplně připravená,” řekl.

Důležitá je podle něj u sportovního auta lehkost a elektromotory a baterie jsou příliš těžké na to, aby dokázaly ospravedlnit své použití. Tato technologie by se ale měla dále vyvíjet; „první mobily byly ohromné a dnes jsou relativně malé,” srovnává Pagani. „V současné době tedy hybrid v našich autech nevidím, ale uvidíme, jak bude technologie vypadat za pár let,” pokračuje.

V rozhovoru mimo jiné vyjevil, že v roce 2050 bude automobilka Pagani podobná současnému stavu - bude stále vyrábět auta v malých počtech. „Exkluzivita a řemeslný přístup patří k našim nejdůležitějším hodnotám. Nová, téměř hotová továrna je pětkrát větší než ta stávající, velmi moderní, ale zároveň klasická, a cílí na produkci 50 aut ročně, i když poptávka je zhruba trojnásobná,” říká Pagani. Nové prostory mají větší kapacitu, ale ta má jít posloužit zejména vývoji a testování.

Fanoušci italských aut jistě také rádi uslyší, že Paganimu je velkou inspirací např. Alfa Romeo Carabo, ohromující koncept Bertoneho ze 70. let, a také Lamborghini Miura od stejné karosárny. Má rád také Ferrari, Maserati a Lamborghini. V garáži má však také Porsche Carrera GT a Ford GT.

A konečně, zmiňme dvě nejdůležitější každodenní věci, bez kterých by se Pagani neobešel. „Můj iPhone, kde můžu pracovat s e-maily. Ale zároveň mé pero, díky kterému můžu přenést své sny na papír a pak z nich můžeme něco postavit,” popisuje snad, jak začínají vozy Pagani přicházet na svět.


Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 1 - horacio pagani nov15 01Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 2 - horacio pagani nov15 02Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 3 - horacio pagani nov15 03
Horacio Pagani oslavil minulý týden šedesátiny

Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 4 - pagani huayra dalsi 01Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 5 - pagani huayra dalsi 02Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 6 - pagani huayra dalsi 03
Nejnovější sériový vůz Pagani, model Huayra

Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 7 - obycmot zonda c12 01Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 8 - obycmot zonda c12 02Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá - 9 - obycmot zonda c12 03
"Na první jízdu s první Zondou C12 nikdy nezapomenu," říká také Pagani

Zdroj: Top Gear

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.