Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Horacio Pagani: hybridy nemám rád, technologie není dost vyvinutá
16.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatím neplánujeme hybridy, klíčová je u sportovních aut lehkost a tu nemohou nabídnout, říká Horacio Pagani. Také odhaluje zálibu v italských autech.
Automobilky Ferrari, Porsche a McLaren postavily každá své hybridní hyperauto. Vždy s trochu rozdílným přístupem i výsledky, ale máme tu tři auta, která mají hybridní pohonná ústrojí a která se okamžitě stala horkým zbožím, do značné míry i díky němu, protože se pohybujeme v okolí devíti stovek koní. A to je na dostřel Bugatti Veyron, třebaže ani jeden z trojlístku nepomýšlí na 400 km/h.
Podobně také Koenigsegg postavil hybridní auto, říká mu Regera a koní nabízí dokonce 1 500. Oproti tomu Pagani se s hybridem přijít nechystá. Vyjevil to zakladatel automobilky Horacio Pagani v rozhovoru pro Top Gear. „V tuto chvíli hybridní auta nemám rád, technologie není úplně připravená,” řekl.
Důležitá je podle něj u sportovního auta lehkost a elektromotory a baterie jsou příliš těžké na to, aby dokázaly ospravedlnit své použití. Tato technologie by se ale měla dále vyvíjet; „první mobily byly ohromné a dnes jsou relativně malé,” srovnává Pagani. „V současné době tedy hybrid v našich autech nevidím, ale uvidíme, jak bude technologie vypadat za pár let,” pokračuje.
V rozhovoru mimo jiné vyjevil, že v roce 2050 bude automobilka Pagani podobná současnému stavu - bude stále vyrábět auta v malých počtech. „Exkluzivita a řemeslný přístup patří k našim nejdůležitějším hodnotám. Nová, téměř hotová továrna je pětkrát větší než ta stávající, velmi moderní, ale zároveň klasická, a cílí na produkci 50 aut ročně, i když poptávka je zhruba trojnásobná,” říká Pagani. Nové prostory mají větší kapacitu, ale ta má jít posloužit zejména vývoji a testování.
Fanoušci italských aut jistě také rádi uslyší, že Paganimu je velkou inspirací např. Alfa Romeo Carabo, ohromující koncept Bertoneho ze 70. let, a také Lamborghini Miura od stejné karosárny. Má rád také Ferrari, Maserati a Lamborghini. V garáži má však také Porsche Carrera GT a Ford GT.
A konečně, zmiňme dvě nejdůležitější každodenní věci, bez kterých by se Pagani neobešel. „Můj iPhone, kde můžu pracovat s e-maily. Ale zároveň mé pero, díky kterému můžu přenést své sny na papír a pak z nich můžeme něco postavit,” popisuje snad, jak začínají vozy Pagani přicházet na svět.



Horacio Pagani oslavil minulý týden šedesátiny
Nejnovější sériový vůz Pagani, model Huayra
"Na první jízdu s první Zondou C12 nikdy nezapomenu," říká také Pagani
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 27 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 27 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva