Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda si kvůli vývoji nové NSX koupila i dvě Ferrari 458. Jejich osud je smutný
10.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové NSX se nyní po mnoha letech vývoje dostává do prodeje. A na povrch vyplouvá, co také musela Honda udělat, aby auto dostala co nejvýš.
Pokud jako automobilka vyvíjíte zcela nový model, je naprosto logické, že se při jeho přípravách snažíte dělat možné i nemožné, aby na trhu uspěl. A pokud se jako Honda snažíte vrátit do velmi konkurenčního segmentu supersportů, který jste před mnoha léty zcela opustili, dá se pochopit, že v tomto přístupu musíte zajít až do naprostých extrémů.
Právě přípravy nového NSX byly pro japonskou automobilku velmi strastiplné. Firma další generaci slibovala léta a po několika konceptech, kompletní výměně motoru za jiný i potížích při testech vůz reálně dostává do prodeje až nyní. Pro firmu je to nakonec velký úspěch, neboť NSX je vyprodané tak beznadějně, že jej Honda rychle nedodá ani lidem sobě blízkým. A možná i v dobrém rozpoložení z konce celého tohoto procesu nyní lidé od Hondy dávají k dobru rozličné historky z příprav.
Nedávno se pochlubili tím, že si pro vývoj vozu od Porsche koupili 911 GT3 pro srovnání. To není až tak mimořádné, s auty konkurence automobilky při vývoji ta svá srovnávat prostě musí a nezřídka se snaží i poučit z dobrých nápadů jiných. Můžete to považovat za nefér, ale je to levnější a jednodušší, než se znovu náročně propracovávat k témuž a ti, kteří kopírovaná řešení vymýšlejí, se musí spokojit s tím, že je mají na trhu o pár let dříve.
Přesto se ani tohle v případě Hondy neobešlo bez pozoruhodné okolnosti. Japonci v jednu chvíli museli Němcům vůz svěřit do péče kvůli ohlášené svolávajíc akci a při této příležitosti stalo něco, co se běžně rozhodně nestává. Do spárů Hondy se ale pro tyto účely nedostala jen špičková devětsetjedenáctka a osud dalších aut nebyl až tak veselý.
Honda už dávno prohlašovala, že se nové NSX i přes podstatně přátelštější cenovku má být s to měřit s Ferrari. Dokonce trvala na tom, že být jakýmsi „Ferrari pro chudší” je součástí DNA NSX už do dob její první iterace. Dnes víme, že si Honda právě proto koupila Ferrari 458 Italia, a to dokonce ve dvou kusech. A nemazlila se ani s jedním.
První kus byl hned po koupi kompletně rozebrán a jeho útroby důkladně prozkoumány, aby se Honda dostala k co největšímu množství specifických řešení Italů. Britský Autocar nyní cituje zdroj z firmy, podle nějž byl vývojový tým techniků NSX „dost ohromen” tím, co v útrobách 458 našel. Ovšem, u toho zřejmě ohromení Hondy skončilo a i kdyby ne, k laskavému zacházení s pořízenými auty to nevedlo.
Druhý kus sloužil k jízdním testům a srovnávání, v jeho případě koupi připustila i přímo Honda ústy mluvčího značky Acura. Ten uvedl, že kus, který byl určen pro jízdní testy, zrovna nevynikal spolehlivostí. „Ta věc byla při testech každou chvíli porouchaná,” řekl a dodal: „Jak si dokážete představit, NSX si vedla o dost lépe, v typickém stylu Hondy.” Pochopitelně, v tomto případě z něj může hovořit spíše marketing než snaha postihnout realitu, ale kdo ví - jak to bude ve skutečnosti, jistě dříve nebo později zjistíme.
Tím ale příběh tohoto stroje nekončí, ani později totiž nebylo druhému kusu dovoleno dožít svůj život v poněkud klidnějším tempu. Po dokončení vývoje NSX prý bylo auto doslova rozřezáno s cílem prozkoumat detaily jeho hliníkové konstrukce. A výsledky tohoto jistě bolestivého procesu dnes zůstávají uschovány ve vývojovém oddělení Hondy. To už běžné opravdu není - jak vidno, vývoj nového supersportu nebyl strastiplný jen pro samotné NSX...









Honda při vývoji NSX používala i dvě Ferrari 458
Jedno skončilo na atomy hned, druhé bylo rozřezáno po skončení vývoje
Zdroje: Autocar, Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 10 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
dnesJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
dnesDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva