Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda si kvůli vývoji nové NSX koupila i dvě Ferrari 458. Jejich osud je smutný
10.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové NSX se nyní po mnoha letech vývoje dostává do prodeje. A na povrch vyplouvá, co také musela Honda udělat, aby auto dostala co nejvýš.
Pokud jako automobilka vyvíjíte zcela nový model, je naprosto logické, že se při jeho přípravách snažíte dělat možné i nemožné, aby na trhu uspěl. A pokud se jako Honda snažíte vrátit do velmi konkurenčního segmentu supersportů, který jste před mnoha léty zcela opustili, dá se pochopit, že v tomto přístupu musíte zajít až do naprostých extrémů.
Právě přípravy nového NSX byly pro japonskou automobilku velmi strastiplné. Firma další generaci slibovala léta a po několika konceptech, kompletní výměně motoru za jiný i potížích při testech vůz reálně dostává do prodeje až nyní. Pro firmu je to nakonec velký úspěch, neboť NSX je vyprodané tak beznadějně, že jej Honda rychle nedodá ani lidem sobě blízkým. A možná i v dobrém rozpoložení z konce celého tohoto procesu nyní lidé od Hondy dávají k dobru rozličné historky z příprav.
Nedávno se pochlubili tím, že si pro vývoj vozu od Porsche koupili 911 GT3 pro srovnání. To není až tak mimořádné, s auty konkurence automobilky při vývoji ta svá srovnávat prostě musí a nezřídka se snaží i poučit z dobrých nápadů jiných. Můžete to považovat za nefér, ale je to levnější a jednodušší, než se znovu náročně propracovávat k témuž a ti, kteří kopírovaná řešení vymýšlejí, se musí spokojit s tím, že je mají na trhu o pár let dříve.
Přesto se ani tohle v případě Hondy neobešlo bez pozoruhodné okolnosti. Japonci v jednu chvíli museli Němcům vůz svěřit do péče kvůli ohlášené svolávajíc akci a při této příležitosti stalo něco, co se běžně rozhodně nestává. Do spárů Hondy se ale pro tyto účely nedostala jen špičková devětsetjedenáctka a osud dalších aut nebyl až tak veselý.
Honda už dávno prohlašovala, že se nové NSX i přes podstatně přátelštější cenovku má být s to měřit s Ferrari. Dokonce trvala na tom, že být jakýmsi „Ferrari pro chudší” je součástí DNA NSX už do dob její první iterace. Dnes víme, že si Honda právě proto koupila Ferrari 458 Italia, a to dokonce ve dvou kusech. A nemazlila se ani s jedním.
První kus byl hned po koupi kompletně rozebrán a jeho útroby důkladně prozkoumány, aby se Honda dostala k co největšímu množství specifických řešení Italů. Britský Autocar nyní cituje zdroj z firmy, podle nějž byl vývojový tým techniků NSX „dost ohromen” tím, co v útrobách 458 našel. Ovšem, u toho zřejmě ohromení Hondy skončilo a i kdyby ne, k laskavému zacházení s pořízenými auty to nevedlo.
Druhý kus sloužil k jízdním testům a srovnávání, v jeho případě koupi připustila i přímo Honda ústy mluvčího značky Acura. Ten uvedl, že kus, který byl určen pro jízdní testy, zrovna nevynikal spolehlivostí. „Ta věc byla při testech každou chvíli porouchaná,” řekl a dodal: „Jak si dokážete představit, NSX si vedla o dost lépe, v typickém stylu Hondy.” Pochopitelně, v tomto případě z něj může hovořit spíše marketing než snaha postihnout realitu, ale kdo ví - jak to bude ve skutečnosti, jistě dříve nebo později zjistíme.
Tím ale příběh tohoto stroje nekončí, ani později totiž nebylo druhému kusu dovoleno dožít svůj život v poněkud klidnějším tempu. Po dokončení vývoje NSX prý bylo auto doslova rozřezáno s cílem prozkoumat detaily jeho hliníkové konstrukce. A výsledky tohoto jistě bolestivého procesu dnes zůstávají uschovány ve vývojovém oddělení Hondy. To už běžné opravdu není - jak vidno, vývoj nového supersportu nebyl strastiplný jen pro samotné NSX...









Honda při vývoji NSX používala i dvě Ferrari 458
Jedno skončilo na atomy hned, druhé bylo rozřezáno po skončení vývoje
Zdroje: Autocar, Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před 55 minutamiČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 2 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? včera - pavproch
- Cyklistické vlákno včera - pavproch
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Onboard videa včera - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch