Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda CR-V není tak úplně čtyřkolka, konstatuje švédský test
24.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mají-li cestou do kopce přední kola nulovou trakci, CR-V se nerozjede. Na ta zadní nepošle dost výkonu.
Honda CR-V, která se nedávno představila po faceliftu, není tak úplně čtyřkolka - alespoň podle výsledků testu švédského magazínu Teknikens Värld, v jehož losím testu si nedávno Porsche Macan nevedlo příliš dobře. Když přední kola CR-V nemají trakci, na zadní neproudí žádný výkon - nebo alespoň nikoliv dostatečný na to, aby se auto pohnulo kupředu.
Nějaká snaha o pohyb vidět je, ale není ani zdaleka dostatečná, aby se vůz skutečně rozjel. Snad pokud by řidič příliš nešlapal na plyn, něco by se dělo, ale to by se zase nerozjel do kopce. Že by něco takového pro SUV neměl být problém, demonstruje Ford Kuga, který při prokluzu předních kol okamžitě posílá výkon dozadu a vůz se dává do pohybu.
Pro Hondu to není zas taková novinka, už vloni ve stejném testu stejného magazínu propadla. Honda na to tehdy reagovala softwarovou úpravou, která situaci napravila - ale jen ve vozech prodaných ve Švédsku. Nyní se evidentně tento řádek počítačového kódu někam vytratil i v tomto státě. Stále hovoříme o verzi před faceliftem, jak je možné vidět z detailů předního nárazníku.
Honda na tento nový test rychle odpověděla prohlášením, že vůz využívá zadní diferenciál, který je lehký a má malý odpor pro co nejnižší spotřebu paliva, ale že je omezený množstvím točivého momentu, který přes něj prochází, aby se nepřehříval. „Pokud by na zadní diferenciál byla přenesena veškerá síla potřebná k tomu, aby se vozidlo pohlo dopředu, toto omezení by bylo překročeno. Pokud bude vozidlo v takovémto stavu, kdy se přední kola protáčejí a zadní se nehýbou, delší dobu, systém rozpozná rozdíl a spojka proklouzne a tím omezí sílu putující na zadní kola, aby se systém nepřehříval.”
Mezi řádky se dá přečíst, že zadní diferenciál je v Hondě CR-V snad jen kvůli tomu, aby o ní šlo napsat, že má pohon všech kol. V realitě však přesně ve chvíli, kdy je pohon všech kol potřeba a proč si ho lidé kupují, nedokáže s vozem pohnout. „Ve skutečných podmínkách je chvíle, kdy bude mezi nápravami takto velký rozdíl v trakci, nepravděpodobná. Jinými slovy, tento test podle našeho názoru neukazuje pohon všech kol férově,” pokračuje Honda v prohlášení.
Podle výsledků testu Tekinkens Värld tedy lze říci, že pokud skutečně plánujete SUV využívat i mimo asfalt, třeba na sněhu v horách, Honda CR-V asi nebude nejlepší volbou. Zda se dá opět očekávat softwarová oprava, podle prohlášení těžko říci. Ale pokud ano, nejspíš znova jen ve Švédsku.
Pohon všech kol Hondy CR-V očividně moc dobře nefunguje
Honda CR-V se nedávno představila s omlazenou tváří
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva