Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda Accord v Evropě končí, nadobro. Je to naprostý propadák
24.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pouhých 3 453 prodaných vozů za rok znamená pro evropský Accord jistý konec, nástupce ani nebude.
To, že Honda Accord navzdory svým pronikavým úspěchům třeba v USA nemá v Evropě na růžích ustláno, není nic nového. O tom, že na Starém kontinentu skončí, se mluví už nějaký ten pátek, přesto váhavá vyjádření Hondy nedávala jednoznačné vodítko k tomu, zda a případně kdy máme očekávat další generaci. Mluvilo se o roku 2016 nebo také o „nikdy” a nyní už víme, že pravdou je možnost číslo dvě.
Leon Brannan, šéf britské divize Hondy, která auta této značky také vyrábí (Accord mezi nimi ale není, dováží se z Japonska) to potvrdil kolegům z Automotive News. „Accord doprodáváme a do segmentu už se nevrátíme,” řekl Brannan a nezdá se, že by litoval. Podle něj je dnes střední třída ovládána německými prémiovými značkami a Accord ztrácí půdu pod nohama, pokud přijde na srovnání s BMW řady 3 nebo Mercedesem třídy C.
Nevíme, jestli už u Hondy slyšeli třeba o Volkswagenu Passat, jednoznačně „neprémiovém” modelu střední třídy, který se loni i dostal mezi mezi 10 nejprodávanějších aut i v pozici výběhovky. Brannan na každý pád evidentně nevidí cestu, jak se konkurenci vyrovnat: „Náklady na soutěžení s konkurenty této třídy jsou k pláči,” řekl doslova.
Honda Accord tak v Evropě letos skončí, po dlouhých 38 letech od příchodu první generace na Starý kontinent (rok 1977). Může to být a nejspíše to také bude špatná zpráva pro „odrostlé hondisty”, faktem ale je, že Accord je na trhu propadák a jeho osmá generace v evropském provedení bude možná jednou ceněna jako velká rarita. Loni se v celé Evropě podle čísle JATO Dynamics prodalo pouhopouhých 3 453 aut a také v České republice se Accord probil mezi nejhůře prodávané vozy roku 2014.
Zájem o vůz se zkrátka limitně blíží nule a Honda by musela přijít s něčím podstatně zajímavějším, aby byla ostatním znovu seriozní konkurencí. A asi ani sama nevěří tomu, že by to dokázala. Místo toho má plán vedoucí cestou menšího odporu - svůj jednoprocentní podíl na trzích Evropy (133 268 vozů prodaných v roce 2014) chce pozvednout hlavně s pomocí nového HR-V a faceliftu CR-V.
Na poslední evropský Accord můžete zavzpomínat i s pomocí našeho testu z pradávných let, nebo se také podívat na to, s jakou vervou kdysi vtrhl na český trh. Teď už mu můžeme jen zamávat...
















Poslední evropská Honda Accord v testu z roku 2009
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan