Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Holden opravdu skončí, ale jen s výrobou. Od roku 2017 zůstane pouze značka
11.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Holden skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety se budou s tímto jménem prodávat i nadále. Zadokolka Commodore však téměř jistě končí.
Změny v koncernu General Motors v posledních měsících nejsou malé. Překvapivé stažení Chevroletu z evropských trhů následovaly zvěsti o konci Holdenu na opačné straně zeměkoule. Tuto informaci nyní potvrdily oficiální zdroje a pro australskou ekonomiku je to po ohlášeném konci tamní výroby Fordů a nejistotě kolem Toyoty další rána.
Holden však nezanikne zcela. Ukončí výrobu, to ano, ale auta s logem Holdenu se budou prodávat dál. Budou to však přeznačkované „globální” vozy, tedy hlavně Chevrolety. Očekávejme tedy, že v nabídce zůstane Barina (Aveo s jiným názvem), Barina Spark (náš Spark, nic jiného), Cruze, Malibu, Volt, Captiva a Trax. Kde si už tak jisti být nemůžeme, jsou modely Commodore a Ute, které vyvíjí Holden v Austrálii a pro Austrálii.
Zprávy o tom, že příští Commodore bude předokolka, se objevily již dříve. Ten současný pohání šesti- a osmiválce, příští generace tak pravděpodobně dostane nanejvýš V6 a již nebude čistě australská, nýbrž koncernová. Spolu s Commodore se zadním náhonem také s největší pravděpodobností skončí Chevrolet SS, tedy dvojče Commodore pro americký trh.
Rozhodnutí ukončit vývoj a výrobu vlastních vozů v roce 2017 bude samozřejmě mít také vliv na trh práce. Oproti předchozím odhadům, které hovořily až o 50 tisících nově nezaměstnaných, se toto číslo značně snížilo - Holden má propustit „jen” 2 900 pracovníků, je ale otázkou, jaký bude sekundární dopad zmíněných kroků. Aktivita Holdenu se po roce 2017 omezí na přeznačkovávání Chevroletů, z faktických záležitostí si automobilka zachová designérské studio a motorárnu, ale ne v takovém rozsahu, v jakém je dnes.
„Nebylo to snadné rozhodnutí, zejména vezmeme-li v potaz dlouhou historii výroby automobilů v Austrálii,” komentoval situaci šéf Holdenu Mike Devereux. „Budeme spolupracovat s odbory, komunitami a vládou za účelem podpory našich lidí,” dodal.








Australský Holden za čtyři roky skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety však bude prodávat i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025Britové srovnali skutečné náklady na provoz nejžádanějších aut za 3 roky, nejhorší je samozřejmě elektromobil
4.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva