Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hodnota Ferrari na burze dosáhne 234 miliard korun, zájem je o akcie je obrovský
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
IPO italské automobilky souvisí rovněž s odpisem dluhu FCA. Marchionne chce tímto krokem napomoci značkám jako Jeep nebo Alfa Romeo.
O vstupu Ferrari na burzu jsme se zmiňovali již mnohokrát. Nyní konečně tento krok začíná dostávat reálné obrysy, neboť na světlo světa se dostala řada nových informací. Víme tedy, že koncern Fiat Chrysler Automobiles pustí do volného prodeje 9procentní podíl, který odpovídá 17,2 milionům akcií, z nichž každá se bude prodávat za 48 až 52 USD (1 145 až 1 240 Kč) na newyorské burze pod příhodným symbolem RACE. To dává celému balíku akcií hodnotu 9,82 miliardy dolarů (cca 234,08 miliardy korun).
Tímto tahem přitom začíná kompletní separace Ferrari od koncernu Fiat Chrysler Automobiles, díky které hodlá šéf FCA Sergio Marchionne získat finance potřebné k realizaci svých plánů. Ty počítají s revitalizací značek Jeep, Alfa Romeo a Maserati a spolkne nemalých 54,5 miliardy dolarů (1,3 bilionu korun). Zároveň chce přitom mateřskou společnost zbavit části dluhu, který si jako památku na spojenectví odnese Ferrari.
V bilanci Vzpínajícího se koníka totiž končí 2,8 miliardy Eur (75,9 miliardy korun) z celkového dluhu společnosti a dalších 2,128 mld. Eur (57,7 mld. Kč), jež FCA dluží třetím stranám. Ve výsledku se tedy hodnota Ferrari bude pohybovat okolo 12 miliard dolarů (286 miliard korun), což odpovídá představám Sergia Marchionneho, který si automobilku cení minimálně na 11,4 mld. USD (272 mld. Kč).
Jak je přitom dále známo, dalších 81 procent společnosti bude přerozděleno mezi stávající akcionáře a investory, přičemž zbývajících 10 procent zůstává v držení Piera Ferrariho, syna zakladatele značky. Ten zároveň obdrží hotovost ve výši 280 milionů Eur (7,59 miliardy korun), která je kompenzací za ono přenesení dluhu z FCA na maranellskou automobilku.
Pokud po prvním úpisu akcií Ferrari pošilháváte, pak se připravte na tvrdý boj a dost možná i na nemalé zklamání. Momentálně totiž zájem o podíl na značce desetkrát převyšuje nabízené množství. Je samozřejmě možné, že realita bude o trochu vstřícnější, spíše ale počítáme s opakem. A obdobně jsou na tom rovněž i finanční makléři.
Zejména zájemcům z Evropy je proto nyní doporučováno, aby namísto po IPO pošilhávaly po akciích FCA, díky nimž se stanou oněmi podílníky, mezi které bude rozdělen 81procentní podíl Ferrari. To ale samozřejmě znamená, že k dispozici musí mít dvojnásobné množství peněz, jež jsou třeba na nákup akcií koncernu i samotné automobilky.
Závěrem pak již můžeme dodat pouze tolik, že Ferrari jakožto samostatná značka skutečně navýší svou produkci, a to ze stávajících sedmi tisíc vozů ročně na devět tisíc. K tomuto kroku by mělo dojít do roku 2019, zatímco separace od mateřského koncernu začne na počátku toho příštího.
Sergio Marchionne hodlá díky úpisu akcií Ferrari získat nejen hotovost, ale zároveň i odepsat část dluhu FCA
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva