Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hledá se odvážný kupec, nejlevnější moderní Lamborghini je k mání za méně než nejdražší Škoda
18.4.2022 | Petr Miler
Člověk by při pohledu na ceny některých nových i ojetých aut řekl, že do bláznivých výšin muselo zamířit vše, ale není to tak. Třeba některá Lamba na ceně dál padají a tohle je to nejlevnější v Evropě. Bude chtít odvahu ho koupit, ale za cenu nové škodovky?
Kdo by nechtěl supersport některé ze slavných italských značek? Nevěříme nikomu, kdo se teď nadšeně hlásí a říká, že by takové auto neupotřebil. Možná ne, ale to platí snad o většině majitelů a stejně ho chtějí. Někteří jej chtějí řídit, jiní ale takové vozy kupují jako znak prestiže, další třeba jako okrasu garáže. Využití je nespočet a v tomto smyslu jsme přesvědčeni, že po vozech jako Ferrari nebo Lamborghini přinejmenším v hloubi duše touží každý.
Touha je ale jedna věc, možnost si takové auto reálně koupit jiná. Překážkou je krom omezené využitelnosti hlavně cena - nejde jen o to, že na něj musíte mít spoustu milionů, musíte mít spoustu milionů, které nepotřebujete. Sporťák od Lamba si asi nekoupíte jako první auto na ježdění po nákupech, pro vožení dětí do školy a cesty na dovolenou k pronajaté garsonce a paštikám k obědu. Obvykle si lidé nejprve koupí slušné bydlení, normální auto, zabezpečí zbytek rodiny a pak jim možná zbude 6, 7, 8 a více milionů na „hračku” do garáže. Takových je minimum.
Připusťme, že ty první kroky neobejdete, i Ferrari nebo Lamborghini se ale dá koupit za méně jako ojeté. Většina modelů bohužel drží cenu příliš dobře na to, aby se staly alespoň relativně levnými, výjimky ale existují a nemusí být zavrženíhodné. Třeba takové Ferrari Mondial je sice Ferrari, lidé se vás ale spíše budou ptát, z čeho jste splácali tu repliku, než aby vás obdivovali pro krásný italský sporťák. Zkraje roku jsme vám ale ukazovali relativně levný moderní model, který nestojí mnoho do značné míry proto, že není zrovna krásný a u Lamborghini nemusíte překousávat ani to.
Nejlevnějším moderním Lambem je Gallardo, což je nepochybně pořád auto, za kterým lidé otočí hlavu. Má typický, řekli bychom nadčasový, ostře řezaný design moderních aut značky, řvoucí desetiválec v útrobách a na rozdíl od jeho předchůdců jde i o vcelku trvanlivé auto, neboť jde už více o Audi než o Itala. Nakonec se podívejte na fotky níže, původ u Audi naznačuje asi interiéru - ovládání ventilace, palubní systém, stopní lampičky... To všechno je převzaté z dobových audin bez podstatných změn.
Zlobit se asi není proč, nicméně je to jeden z důvodů, proč si tento vůz cenu moc nedrží. A ten na fotkách níže si ji udržel nejméně ze všech. Důvod neznáme, prodávající - ač je bazaristou - je poněkud specifický, neboť byl sám majitelem vozu 11 let. A říká, že neví o žádné zjevné vadě, podle něj bylo auto ježděno jen v létě, bylo pravidelně servisováno a drobná nehoda pramenící v poškození dveří byla pečlivě opravena...
Přesto bychom nějakou časovanou bombu v útrobách čekali, jinak nevíme, proč by bylo stálo tak „málo”. K dispozici je totiž za 74 900 Eur, tedy něco málo přes 1,8 milionu Kč. Pořád je to spousta peněz, nespadli jsme z Marsu, ale ruku na srdce - 1,8 milionu za auto dnes není totéž jako v době, kdy šlo Octavii koupit za 330 tisíc. Dnes i za novou škodovku snadno dáte ještě víc než oněch 1,8 milionu. A tohle je Lambo, obdivovaný supersport se vším všudy, navíc s pořád nevelkým nájezdem 55 900 km.
Na pohled problém nevidíme, klasický žlutý lak působí sympaticky, v interiéru je vidět jisté opotřebení, ale nic zničeného. Brzdové kotouče už volají po výměně, ale to je holt spotřební materiál. Pod kapotou je motor 5,0 V10 s 500 koňmi, který stačí na stovku za 4,2 sekundy a maximálku 309 km/h. To není špatné, automat e-Gear je špatný, ale levná Gallarda jej mají vždy, za manuál je třeba připlatit miliony. Aspoň zde má být po výměně nejčastěji se porouchávající části, to má svou cenu.
Zásadní otázkou nyní je, zda se najde nějaký odvážný kupec. Je to moderní Lambo za 1,8 milionu v době, kdy auta vyletěla nahoru o mnoho desítek procent a toto v podobné míře cenově padlo. Možná je to relativně levná cesta k ikoně svého druhu. A nebo kasa na peníze jako Brno, do které zahučí další stotisíce jako nic a od splněného snu budete pořád daleko. Radu, zda tohle risknout, vám určitě nedáme, správnému automobilovému nadšenci ale bude tahle nabídka nevyhnutelně chvíli vrtat hlavou. Jen si to zkuste říci: Mám Lamborghini v garáži! Možná i na koukání a túrování by to za tyhle peníze stálo za to...
Toto je nejlevnější moderní Lambo v prodeji, které není bourané ani porouchané. Za ďábelských 1,8 milionu Kč slibuje dobrý vizuální i technický stav, realita může být složitější. Pro vše, čím je, ale nevyhnutelně láká. Foto: Heinz Bajorat Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 10 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva