Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hammond a May si to rozdali ve 30 let starých sporťácích, autech snů z plakátů
20.3.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste se narodili v hloubi minulého století, jedno z těchto aut dost možná zdobilo zeď vašeho dětského pokoje. O to příjemnější je teď zavzpomínat na jejich atmosférické dvanáctiválce rozdávající si to tváří v tvář.
Před necelým týdnem jsme si díky nové ukázce mohli představit letošní desátou epizodu The Grand Tour. Její hlavní náplní byl souboj Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye o duše mladých zákazníků, k čemuž byla použita trojice hot hatchů Ford Fiesta ST, Toyota Yaris GRMN a VW Polo GTI. Tyto vozy však nebyly jedinými, které kamera během zhruba šedesáti minut zachytila. Hammond a May zároveň zamířili i na okruh Eboladrome se sportovními ikonami 80. let minulého století.
O jaké vozy se jedná, nejspíše uhodnete, neboť jejich plakáty zdobily stěny mnoha dětských pokojů. Řeč je o italských klenotech Ferrari Testarossa a Lamborghini Countach, jejichž hranatý design je dokonalým ztělesněním osmdesátek. I když musíme připomenout, že kupé s býkem ve znaku bylo poprvé představeno v podobě prototypu již v roce 1971 a do prodeje zamířilo o tři léta později, většina z nás jej ale bude mít zafixované v pozdějších verzích. A ty přišly na trh právě až v další dekádě.
Lamborghini své klínovité kupé soustavně vylepšovalo, a tak vám dnes, pokud oba zmíněné vozy postavíte vedle sebe, budou připadat jako ze stejné éry. Realita tomu není vzdálena, neboť je, neboť Lamborghini Countach LP500 z videa níže dorazilo na trh až v roce 1985, tedy rok po odhalení Ferrari Testarossa. Kromě divokého bodykitu se pyšnilo třeba i boulí na krytu motoru, která sice udělala dostatek prostoru pro přemístěné karburátory, ovšem už do té doby mizerný výhled vzad zredukovala v podstatě na nulu.
S výkonem 455 koní však řidič u tohoto vozu za sebe příliš koukat nemusel, před třiceti lety existovalo jen pramálo rychlejších aut. Testarossa ale mezi ně nepatřila, jak naznačují technické údaje a jak ostatně dokázali Hammond s Mayem. Richard usedl za volant Lamborghini, jež by dle továrních údajů mělo zvládnout stovku za 5,2 sekundy, zatímco James jako milovník Ferrari sáhl po 390 koních Testarossy, jenž jsou při zrychlení dle továrny o desetinu pomalejší.
Při vyšším tempu by se dle oficiálních parametrů měly rozdíly srovnat, čtvrtmíli mají oba vozy pokořit za 13,5 sekundy. Hammond s Mayem zvolili pozvolný start, a nikoliv odpich přímo z místa, pročež jejich čas nelze s továrními daty srovnat, ovšem cíl jako první vidí Richard. A to i přes enormní zadní křídlo, které sice zhoršuje aerodynamiku „jeho” Lamba, Ferrari je ale o 230 kilo těžší. A také proto prohrává.
Je rychlejší Lamborghini Countach LP500 nebo Ferrari Testarossa? To je, oč běží v desáté epizodě letošního The Grand Tour
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před hodinou - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 3 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 4 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 6 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva